BUSINESS
Nepřehlédnutelné doubledeckery
zajišťují vyhlídkovou linku číslo 88
Ostravou
rychle a pohodlně
Město pokračuje v rozvoji dopravních projektů
Mgr. Jan Dohnal se stal náměstkem primátora statutárního města Ostravy po letošních komunálních
volbách. Předtím působil na pozici místostarosty městského obvodu Jih. V gesci má dopravu a sport.
Představil nám nejdůležitější projekty, které město čekají. Některé se již realizují, jiné představují
hudbu blízké i vzdálené budoucnosti.
Doprava je svým způsobem nevděčný resort.
Jaké jsou Vaše priority ve funkci, a co konkrétně
považujete za nejvíce akutní?
Ostrava má slušnou dopravní síť, která ale naráží na své
limity. Musíme dál rozvíjet veřejnou dopravu, dostavět
některé klíčové dopravní stavby a páteřní cyklotrasy.
Musíme zapracovat především na
“přímém
propojení Poruby s centrem
a Jihu s Porubou.
”
Samostatnou kapitolou je problematika parkování
v některých lokalitách. Kdybych měl zdůraznit některé
důležité stavby, tak by to určitě byly Místecká III. etapa kolem Tatranu, Severní spoj do Poruby a most přes
Odru směrem do Petřkovic. To jsou stavby, na kterých
se nějakým způsobem pracuje, jsou v určité fázi rozpracovanosti a tvoří hlavní dopravní priority. Dalšími
nutnými stavbami jsou chybějící nájezdové rampy na
křižovatce Místecká x Rudná, prodloužená Krmelínská
24 ǀ POSITIV 4/2022
– tedy jakýsi obchvat Ostravy-Jihu a rozšíření ulice Moravská na pomezí Jihu a Vítkovic. Kdybych se podíval
na cyklistickou infrastrukturu, musíme zapracovat především na přímém propojení Poruby s centrem a Jihu
s Porubou.
Zmíněná Místecká patří k důležitým
dopravním tepnám. Mnoho Ostravanů ji
vnímá jako výpadovku na Beskydy. Mohl
byste popsat, jak si „prodloužená Místecká“
aktuálně stojí?
Dnes to není už jen „turistická“ výpadovka na Beskydy.
Místecká propojuje celé město. Ze směru od Beskyd
přijíždí do Ostravy celá řada lidí za prací, nákupy či
zábavou. Jedná se o klíčovou tepnu, která je dnes právě u haly Tatran přerušena. V tento okamžik již máme
vymyšlené technické řešení, které se přetavuje do projektové dokumentace. Význam stavby si uvědomuje
i stát, který ji z větší části zaplatí. Máme podepsáno
memorandum, které řeší financování na úrovni město, kraj a stát. Se státem jednáme o realizaci v letech