Každá progresivní firma si uvědomuje, že inovace je cesta do budoucnosti. Platí pravidlo, že inovace není jen nějaké zlepšení nebo nápad. Inovaci určuje až zákazník tím, že si zakoupí nový inovovaný produkt nebo službu a ocení penězi jeho vysokou přidanou hodnotu. Inovaci proto hledáme v 5 základních oblastech realizace produktu.
Miroslav Marek
Expert v oblasti inovací New Dimension, s.r.o.
Innovation expert New Dimension, s.r.o.První oblastí pro inovace jsou zdroje, ze kterých je produkt vytvořen. Zde může produkt získat vysokou přidanou hodnotu např. využitím nových nebo recyklovaných materiálů.
Druhou oblastí se stává způsob zpracování. Zde se nabízejí štíhlé podnikové procesy a nové unikátní technologie, digitalizace nebo chytrá automatizace.
Tou třetí je samotný produkt, kdy hledáme inovace díky novým nápadům a přístupům.
Čtvrtou oblastí inovací je uplatnění na trhu, kdy umíme najít nové příležitosti a způsoby využití produktů v nových segmentech trhů.
Pátou oblastí inovace je to, jak umíme realizovat vysokou přidanou hodnotu na trhu a maximalizovat zisk.
U každého produktu bychom měli všech pět oblastí prověřit. Každá firma by měla mít nastavený proces řízení inovací, aby dokázala růst a tvořit budoucnost, která jejich zákazníkům dává smysl.
Innovation Is Not Only About New Ideas
All progressive businesses realize that innovation is the way forward. However, innovation is not limited to some sort of improvement or new idea. Innovations are established by customers whenever they purchase an innovative product or service and monetarily appreciates its high added value. Innovation can and therefore be found in the evaluation of five aspects of product realization.
The first aspect is the resources which the product is made up of. Here, products may gain a high added value by, for example, making use of new or recycled materials.
Second is the processing method. For example, here we might tap into tight company processes and use new unique technologies, digitization or smart automation.
Third is the product itself where we might find new innovations for the product through new ideas or approaches.
The fourth aspect of innovation is market utilization. This is being able to find new opportunities and uses of the product in new market segments that unlock a myriad of innovation options.
Finally, the fifth aspect is our ability to realize our product’s high added value and maximize profit from risks.
Each product needs to be evaluated under these five criteria. Every company needs to have a defined innovation driving process, which allows them to grow and create a sensible future for their clients.
Text a foto: Miroslav Marek
Innovation expert New Dimension, s.r.o.