POSITIV Business & Style
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Co funguje aktuálně na LinkedIn?

Šíření obsahu na sociálních sítích funguje na bázi algoritmů. Platformy tak chtějí ochránit nás uživatele před nerelevantním obsahem. Stejně tomu je i na businessové platformě LinkedIn. Kdo naši agenturu DIGITAAL sledujete, víte, že LinkedIn je naše oblíbená sociální síť, a už dlouhé roky ukazujeme přednosti platformy pro business šéfům firem, obchodníkům i personalistům. Dnes se podíváme na závěry velké studie, kterou nedávno představil Richard van der Blom. Studie zkoumala vliv algoritmu na šíření uživatelského obsahu, a to,, že jsou výsledky skutečně relevantní, dokazuje fakt, že průzkum proběhl na více než 10 000 příspěvcích. Celková studie dnes čítá okolo 60 stran, my jsme pro vás ale vybrali to nejpodstatnější a dáme vám to v tomto článku do kontextu.

Víte, jaké formáty obsahu se na LinkedIn šíří nejvíce? Ze studie vyplynulo, že nejvíce šířeným obsahem jsou příspěvky s jednou fotografií. Z dat také vyplývá, že platforma dává více prostoru příspěvkům podporovaným reklamou. Velmi pozitivní vliv na dosah vašeho obsahu má sdílení dokumentů (třeba pdf) nebo příspěvky s více fotkami najednou. U posledně jmenovaného formátu bychom se rádi zastavili. Na datech našich klientů bez rozdílu oborů vidíme, že právě příspěvky, které obsahují více fotografií, zaznamenávají několikanásobně větší uživatelskou aktivitu, než příspěvky s jednou fotografií. Zároveň zde dramaticky roste počet prokliků na tyto fotogalerie, a to má zase velmi pozitivní vliv na parametr, kterému LinkedIn říká dwell time. Tedy čas strávený čtením nebo prohlížením konkrétního obsahu. Fotogalerie mají běžně míru zapojení nad 50 %, běžné posty okolo 5 %.


“ Komunikace s ostatními uživateli v rámci soukromých zpráv má větší váhu, než jakákoliv jiná sociální interakce." 


Zajímavý nám v rámci studie přišel fakt, který dokazuje, že pokud na LinkedIn olajkujete nějaký příspěvek, vzroste šance, že uvidíte další obsah od stejného autora o 30 %. Pokud byste obsah okomentovali, roste šance dokonce k 80 %, a pozor, pokud si s autorem píšete skrz soukromé zprávy, pak roste šance vidět jeho další obsah až k 85 %! Není tedy vždy nutné, abyste na síti aktivně publikovali obsah nebo dávali ostatním palce nahoru. Komunikace s ostatními uživateli v rámci soukromých zpráv má větší váhu, než jakákoliv jiná sociální interakce.


Věděli jste, že selfie fotky zvyšují interakci uživatelů až 3x? 


Sdílení dokumentů ve formátu PDF, které se na síti poté zobrazí jako tzv. carousel, je mezi uživateli stále oblíbenější. Optimální počet slajdů v carouselu by měl být 7, ne méně než 4 a ne více než 11. Poučení? Tvořte tyto dokumenty kreativně, s výraznou grafikou titulní stránky, ale nesdílejte vaše kompletní firemní magazíny.

Věděli jste, že selfie fotky zvyšují interakci uživatelů až 3x? Milujete emoji? Pak zbystřete, v jednom příspěvku byste je měli použít maximálně 10x a maximálně 4x na jednom řádku. Píšete jeden post ve více jazycích? Studie zjistila, že použití více jazyků najednou snižuje dosah příspěvku. Zjistěte si tedy, s jakým publikem komunikujete, a rozhodněte se jen pro jeden jazyk. Sdílíte videa? Sdílejte je přímo na platformě. Když už musíte využít nějaké jiné platformy, pak určitě Vimeo. To je totiž upřednostňováno a má 2,2x větší dosah než YouTube. Zajímavé, že?

Další data o LinkedIn najdete na našem blogu. Stačí najet na www.digitaal.cz, v blogové sekci najdete případové studie i hlubší rozbor LinkedIn algoritmu.


Text a foto: DIGITAAL.CZ

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 maxPositiv s.r.o.

Brandlova 1685/9

702 00 Ostrava

www.positiv.cz

positiv@maxpositiv.cz

+420 724 049 577, +420 602 578 735

Article Co funguje aktuálně na LinkedIn? waiting for thumbnails …

Sending statistics … done (2206 ms)

Rendering Co funguje aktuálně na LinkedIn? (264268): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

POSITIV Business & Style: theme set to 8895

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r10/appLogo-24.png

 r10/pubLogo-27.png

 i6395/item937910-small.jpg

 p27/vth331123-1.jpg

 r10/appLogoa-24.png

 r10/vth500790-0.jpg

 r10/vth500793-0.jpg

 r10/vth500799-0.jpg

 r10/vth500808-0.jpg

 r10/vth500813-0.jpg[p1]

 r10/vth500821-0.jpg[p1]

 r10/vth500834-0.jpg[p1]

 r10/vth500839-0.jpg[p1]

 r10/vth500843-0.jpg[p1]

 p27/vth500778-1.jpg[p1]

 i6395/vth331940-1.jpg

 i6395/vth331941-1.jpg