Šíření obsahu na sociálních sítích funguje na bázi algoritmů. Platformy tak chtějí ochránit nás uživatele před nerelevantním obsahem. Stejně tomu je i na businessové platformě LinkedIn. Kdo naši agenturu DIGITAAL sledujete, víte, že LinkedIn je naše oblíbená sociální síť, a už dlouhé roky ukazujeme přednosti platformy pro business šéfům firem, obchodníkům i personalistům. Dnes se podíváme na závěry velké studie, kterou nedávno představil Richard van der Blom. Studie zkoumala vliv algoritmu na šíření uživatelského obsahu, a to,, že jsou výsledky skutečně relevantní, dokazuje fakt, že průzkum proběhl na více než 10 000 příspěvcích. Celková studie dnes čítá okolo 60 stran, my jsme pro vás ale vybrali to nejpodstatnější a dáme vám to v tomto článku do kontextu.
Víte, jaké formáty obsahu se na LinkedIn šíří nejvíce? Ze studie vyplynulo, že nejvíce šířeným obsahem jsou příspěvky s jednou fotografií. Z dat také vyplývá, že platforma dává více prostoru příspěvkům podporovaným reklamou. Velmi pozitivní vliv na dosah vašeho obsahu má sdílení dokumentů (třeba pdf) nebo příspěvky s více fotkami najednou. U posledně jmenovaného formátu bychom se rádi zastavili. Na datech našich klientů bez rozdílu oborů vidíme, že právě příspěvky, které obsahují více fotografií, zaznamenávají několikanásobně větší uživatelskou aktivitu, než příspěvky s jednou fotografií. Zároveň zde dramaticky roste počet prokliků na tyto fotogalerie, a to má zase velmi pozitivní vliv na parametr, kterému LinkedIn říká dwell time. Tedy čas strávený čtením nebo prohlížením konkrétního obsahu. Fotogalerie mají běžně míru zapojení nad 50 %, běžné posty okolo 5 %.
“ Komunikace s ostatními uživateli v rámci soukromých zpráv má větší váhu, než jakákoliv jiná sociální interakce."
Zajímavý nám v rámci studie přišel fakt, který dokazuje, že pokud na LinkedIn olajkujete nějaký příspěvek, vzroste šance, že uvidíte další obsah od stejného autora o 30 %. Pokud byste obsah okomentovali, roste šance dokonce k 80 %, a pozor, pokud si s autorem píšete skrz soukromé zprávy, pak roste šance vidět jeho další obsah až k 85 %! Není tedy vždy nutné, abyste na síti aktivně publikovali obsah nebo dávali ostatním palce nahoru. Komunikace s ostatními uživateli v rámci soukromých zpráv má větší váhu, než jakákoliv jiná sociální interakce.
“ Věděli jste, že selfie fotky zvyšují interakci uživatelů až 3x? ”
Sdílení dokumentů ve formátu PDF, které se na síti poté zobrazí jako tzv. carousel, je mezi uživateli stále oblíbenější. Optimální počet slajdů v carouselu by měl být 7, ne méně než 4 a ne více než 11. Poučení? Tvořte tyto dokumenty kreativně, s výraznou grafikou titulní stránky, ale nesdílejte vaše kompletní firemní magazíny.
Věděli jste, že selfie fotky zvyšují interakci uživatelů až 3x? Milujete emoji? Pak zbystřete, v jednom příspěvku byste je měli použít maximálně 10x a maximálně 4x na jednom řádku. Píšete jeden post ve více jazycích? Studie zjistila, že použití více jazyků najednou snižuje dosah příspěvku. Zjistěte si tedy, s jakým publikem komunikujete, a rozhodněte se jen pro jeden jazyk. Sdílíte videa? Sdílejte je přímo na platformě. Když už musíte využít nějaké jiné platformy, pak určitě Vimeo. To je totiž upřednostňováno a má 2,2x větší dosah než YouTube. Zajímavé, že?
Další data o LinkedIn najdete na našem blogu. Stačí najet na www.digitaal.cz, v blogové sekci najdete případové studie i hlubší rozbor LinkedIn algoritmu.
Text a foto: DIGITAAL.CZ