HR

Co funguje aktuálně

na

LinkedIn?

Šíření obsahu na sociálních sítích funguje na bázi algoritmů.

Platformy tak chtějí ochránit nás uživatele před nerelevantním

obsahem. Stejně tomu je i na businessové platformě LinkedIn.

Kdo naši agenturu DIGITAAL sledujete, víte, že LinkedIn

je naše oblíbená sociální síť, a už dlouhé roky ukazujeme

přednosti platformy pro business šéfům firem, obchodníkům

i personalistům. Dnes se podíváme na závěry velké studie,

kterou nedávno představil Richard van der Blom. Studie

zkoumala vliv algoritmu na šíření uživatelského obsahu,

a to,, že jsou výsledky skutečně relevantní, dokazuje fakt, že

průzkum proběhl na více než 10 000 příspěvcích. Celková

studie dnes čítá okolo 60 stran, my jsme pro vás ale vybrali to

nejpodstatnější a dáme vám to v tomto článku do kontextu.

Víte, jaké formáty obsahu se na LinkedIn šíří nejvíce?

Ze studie vyplynulo, že nejvíce šířeným obsahem

jsou příspěvky s jednou fotografií. Z dat také vyplývá, že platforma dává více prostoru příspěvkům podporovaným reklamou. Velmi pozitivní vliv na dosah

vašeho obsahu má sdílení dokumentů (třeba pdf)

nebo příspěvky s více fotkami najednou. U posledně jmenovaného formátu bychom se rádi zastavili.

Na datech našich klientů bez rozdílu oborů vidíme,

že právě příspěvky, které obsahují více fotografií,

zaznamenávají několikanásobně větší uživatelskou

aktivitu, než příspěvky s jednou fotografií. Zároveň

zde dramaticky roste počet prokliků na tyto fotogalerie, a to má zase velmi pozitivní vliv na parametr,

kterému LinkedIn říká dwell time. Tedy čas strávený čtením nebo prohlížením konkrétního obsahu.

Fotogalerie mají běžně míru zapojení nad 50 %, běžné posty okolo 5 %.

“

Komunikace s ostatními uživateli

v rámci soukromých zpráv má větší váhu,

než jakákoliv jiná sociální interakce.

”

Zajímavý nám v rámci studie přišel fakt, který dokazuje, že pokud na LinkedIn olajkujete nějaký příspěvek,

vzroste šance, že uvidíte další obsah od stejného autora o 30 %. Pokud byste obsah okomentovali, roste

šance dokonce k 80 %, a pozor, pokud si s autorem píšete skrz soukromé zprávy, pak roste šance vidět jeho

další obsah až k 85 %! Není tedy vždy nutné, abyste

50 ǀ POSITIV 4/2022

na síti aktivně publikovali obsah nebo dávali ostatním

palce nahoru. Komunikace s ostatními uživateli v rámci soukromých zpráv má větší váhu, než jakákoliv jiná

sociální interakce.

jste, že selfie fotky zvyšují

“ Věděli

interakci uživatelů až 3x?

”

Sdílení dokumentů ve formátu PDF, které se na síti

poté zobrazí jako tzv. carousel, je mezi uživateli stále

oblíbenější. Optimální počet slajdů v carouselu by měl

být 7, ne méně než 4 a ne více než 11. Poučení? Tvořte

tyto dokumenty kreativně, s výraznou grafikou titulní

stránky, ale nesdílejte vaše kompletní firemní magazíny.

Věděli jste, že selfie fotky zvyšují interakci uživatelů až

3x? Milujete emoji? Pak zbystřete, v jednom příspěvku

byste je měli použít maximálně 10x a maximálně 4x

na jednom řádku. Píšete jeden post ve více jazycích?

Studie zjistila, že použití více jazyků najednou snižuje dosah příspěvku. Zjistěte si tedy, s jakým publikem

komunikujete, a rozhodněte se jen pro jeden jazyk.

Sdílíte videa? Sdílejte je přímo na platformě. Když už

musíte využít nějaké jiné platformy, pak určitě Vimeo.

To je totiž upřednostňováno a má 2,2x větší dosah než

YouTube. Zajímavé, že?

Další data o LinkedIn najdete na našem blogu. Stačí

najet na www.digitaal.cz, v blogové sekci najdete případové studie i hlubší rozbor LinkedIn algoritmu.