HR
Co funguje aktuálně
na
LinkedIn?
Šíření obsahu na sociálních sítích funguje na bázi algoritmů.
Platformy tak chtějí ochránit nás uživatele před nerelevantním
obsahem. Stejně tomu je i na businessové platformě LinkedIn.
Kdo naši agenturu DIGITAAL sledujete, víte, že LinkedIn
je naše oblíbená sociální síť, a už dlouhé roky ukazujeme
přednosti platformy pro business šéfům firem, obchodníkům
i personalistům. Dnes se podíváme na závěry velké studie,
kterou nedávno představil Richard van der Blom. Studie
zkoumala vliv algoritmu na šíření uživatelského obsahu,
a to,, že jsou výsledky skutečně relevantní, dokazuje fakt, že
průzkum proběhl na více než 10 000 příspěvcích. Celková
studie dnes čítá okolo 60 stran, my jsme pro vás ale vybrali to
nejpodstatnější a dáme vám to v tomto článku do kontextu.
Víte, jaké formáty obsahu se na LinkedIn šíří nejvíce?
Ze studie vyplynulo, že nejvíce šířeným obsahem
jsou příspěvky s jednou fotografií. Z dat také vyplývá, že platforma dává více prostoru příspěvkům podporovaným reklamou. Velmi pozitivní vliv na dosah
vašeho obsahu má sdílení dokumentů (třeba pdf)
nebo příspěvky s více fotkami najednou. U posledně jmenovaného formátu bychom se rádi zastavili.
Na datech našich klientů bez rozdílu oborů vidíme,
že právě příspěvky, které obsahují více fotografií,
zaznamenávají několikanásobně větší uživatelskou
aktivitu, než příspěvky s jednou fotografií. Zároveň
zde dramaticky roste počet prokliků na tyto fotogalerie, a to má zase velmi pozitivní vliv na parametr,
kterému LinkedIn říká dwell time. Tedy čas strávený čtením nebo prohlížením konkrétního obsahu.
Fotogalerie mají běžně míru zapojení nad 50 %, běžné posty okolo 5 %.
“
Komunikace s ostatními uživateli
v rámci soukromých zpráv má větší váhu,
než jakákoliv jiná sociální interakce.
”
Zajímavý nám v rámci studie přišel fakt, který dokazuje, že pokud na LinkedIn olajkujete nějaký příspěvek,
vzroste šance, že uvidíte další obsah od stejného autora o 30 %. Pokud byste obsah okomentovali, roste
šance dokonce k 80 %, a pozor, pokud si s autorem píšete skrz soukromé zprávy, pak roste šance vidět jeho
další obsah až k 85 %! Není tedy vždy nutné, abyste
50 ǀ POSITIV 4/2022
na síti aktivně publikovali obsah nebo dávali ostatním
palce nahoru. Komunikace s ostatními uživateli v rámci soukromých zpráv má větší váhu, než jakákoliv jiná
sociální interakce.
jste, že selfie fotky zvyšují
“ Věděli
interakci uživatelů až 3x?
”
Sdílení dokumentů ve formátu PDF, které se na síti
poté zobrazí jako tzv. carousel, je mezi uživateli stále
oblíbenější. Optimální počet slajdů v carouselu by měl
být 7, ne méně než 4 a ne více než 11. Poučení? Tvořte
tyto dokumenty kreativně, s výraznou grafikou titulní
stránky, ale nesdílejte vaše kompletní firemní magazíny.
Věděli jste, že selfie fotky zvyšují interakci uživatelů až
3x? Milujete emoji? Pak zbystřete, v jednom příspěvku
byste je měli použít maximálně 10x a maximálně 4x
na jednom řádku. Píšete jeden post ve více jazycích?
Studie zjistila, že použití více jazyků najednou snižuje dosah příspěvku. Zjistěte si tedy, s jakým publikem
komunikujete, a rozhodněte se jen pro jeden jazyk.
Sdílíte videa? Sdílejte je přímo na platformě. Když už
musíte využít nějaké jiné platformy, pak určitě Vimeo.
To je totiž upřednostňováno a má 2,2x větší dosah než
YouTube. Zajímavé, že?
Další data o LinkedIn najdete na našem blogu. Stačí
najet na www.digitaal.cz, v blogové sekci najdete případové studie i hlubší rozbor LinkedIn algoritmu.