Viktor Krahulec před pěti lety ukončil své studium na 1st International School of Ostrava mezinárodní maturitou IB Diploma Programme, která ho katapultovala na univerzitu v britském Manchesteru. Roční pracovní stáž v hlavní produkční kanceláři H&M ve Stockholmu mu převrátila život naruby, a tak se ocitl se ve Freshlabels.
Jak jste se dostal ke své vysněné pracovní pozici?
Pracuji jako nákupčí ve Freshlabels, předním českém online e-shopu zaměřujícím se na design, kvalitu a především udržitelnost. Má cesta do Freshlabels vedla přes studium na 1st International School of Ostrava a Manchester Fashion Institute, obor Fashion Business and Management.
Jak se Vám to povedlo?
1st International School of Ostrava mi dala především schopnost kritického myšlení a schopnost řešení problémů vlastní cestou. A taky mi dala sebevědomí k tomu, nebát se přemýšlet nad výzvami vlastním způsobem a věřit v proces, který vyhodnotím jako nejlepší. 1st International School of Ostrava je unikátní v tom, že studentům nepředává informace, ale nástroje k tomu, jak si je sám získat, roztřídit a aplikovat. Zároveň je to škola, která studentům dává prostor k individualitě, seberealizaci a hlavně k úspěchu.
Tou Vaší seberealizací byl tedy Manchester Fashion Institute…
Ano, po dokončení studia na mezinárodním gymnáziu jsem se rozhodl pokračovat směrem, který mi byl nejbližší a nastoupit na Manchester Fashion Institute, obor Fashion Business and Management. K nákupu jsem se ale opravdu dostal až skrze pracovní stáž v hlavní produkční kanceláři H&M ve Stockholmu, kde jsem nakupoval oblečení pro celý svět. I když mi stáž dala obrovské množství nových zkušeností a dovedností, to nejdůležitější, co jsem si z ní odnesl, je jasná představa o tom, co v životě chci, a hlavně co nechci dělat – přinášet do světa další a další oblečení vyrobené za špatných podmínek v obrovských množstvích. A tak jsem se ocitnul v Praze ve Freshlabels. Freshlabels je český e-shop zaměřující se na udržitelnost a kvalitu produktů, které nabízí.
Proč Freshlabels? Čím je tato společnost unikátní?
Freshlabels je leaderem v udržitelnosti jak v Česku, tak i v celé Evropě, mající více než 70% portfolia složeného ze značek, které na základě vlastního dotazníku, vyvinutého ve spolupráci s Patagonia, hodnotí jako udržitelné. Udržitelnost pak aplikuje nejen do produktu, ale všech svých procesů. Příkladem je 92 % všech zásilek odeslaných v již použitých krabicích. Příkladná cesta k udržitelnosti, která musí začít vždy především u každého z nás.
Viktore, děkujeme Vám za rozhovor.
Text: Petra Helebrantová
Foto: archiv Viktora Krahulce