Pozitivní kraj, který má styl
Forrest Gump říká, že život je jako bonboniéra. Nikdy
nevíš, co ochutnáš. Mám to štěstí, že jsem měl dostatek příležitostí ochutnat v osobní i pracovní rovině svého života hned několik vynikajících „bonbonů“. K nim
patřila i setkání s mnoha skvělými lidmi.
Tím největším štěstím v mém životě je možnost být otcem dvou skvělých kluků a čerstvě i malinké dcerky.
V pracovní sféře jsem měl příležitost vyzkoušet si, jaké
to je být programovým šéfem rádia i co obnáší vést
Dolní Vítkovice, které pro mě budou navždy znamenat
nádherných více než deset let života a neopakovatelnou zkušenost. A právě teď si jako šéf krajské centrály
cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism užívám
inspiraci, příležitosti i výzvy, jichž je Moravskoslezský
kraj v oblasti cestovního ruchu plný. Ruku v ruce s tím
jde i moje členství v redakční radě časopisu POSITIV
Business & Style.
Když se zeptáte na moje oblíbená místa regionu, jako první určitě
zmíním moje rodné Opavsko. V mém seznamu logicky nechybí
ani Dolní Vítkovice a Landek Park. Rád se ovšem, sám i s rodinou,
vracím rovněž do Karlovy Studánky nebo třeba do Horského resortu
Kopřivná... Použiji název další skvělé aktivity Moravian-Silesian
Tourism, a to „Máme světový kraj“. Vystihuje náš region naprosto
přesně. Stále je tu co objevovat.
Tématem tohoto vydání je Industry, a tak nelze nezmínit jeden z velmi úspěšných projektů krajské destinační společnosti – Technotrasa. Jsem přesvědčen,
6 ǀ POSITIV 3/2021
že památky na této „stezce“ zaměřené na industriální
dědictví patří k tomu nejlepšímu, co náš region nabízí.
Navíc mi dělá velkou radost vidět propojení krajského
produktu s Dolními Vítkovicemi, které jsou – pochopitelně – mou srdeční záležitostí. Původní profesí jsem
stavař. Technika a architektura jsou mi proto velmi
blízké. Velice přínosná pro mne v tomto směru byla
profesní setkání s lidmi, jakými jsou pan Světlík, Jirka
Michálek, arch. Josef Pleskot, Milan Šraml a další.
Vážím si toho, že mohu ze škály turistických příležitostí, jež náš region štědře nabízí, vybírat nejen jako návštěvník a fanda tohoto kraje, ale že se společně s kolegy z Moravian-Silesian Tourism mohu také podílet
na rozvoji a zviditelňování zdejšího cestovního ruchu.
Chci navázat na dosavadní úspěchy agentury, mých
kolegů, a naplno využít synergii a spolupráci s jednotlivými destinacemi, atraktivitami či organizátory eventů
nejen v regionu.
O tom, že Moravskoslezský kraj je místem atraktivním
pro turisty, a tedy i pro investory a podnikatele působící nejen v oblasti turismu, v minulých letech vypovídaly i průběžně vzrůstající počty návštěvníků. Ty byly
ve chvíli, kdy nám všem udělal čáru přes rozpočet covid, rekordní! Děláme vše pro to, aby návštěvnost regionu, jenž je atraktivní dovolenkovou, filmovou i kongresovou destinací, znovu rostla. A pevně věřím, že
svůj podíl na tom bude mít i tento časopis, který je –
stejně jako Moravskoslezský kraj – pozitivní a stylový.