Pozitivní kraj, který má styl

Forrest Gump říká, že život je jako bonboniéra. Nikdy

nevíš, co ochutnáš. Mám to štěstí, že jsem měl dostatek příležitostí ochutnat v osobní i pracovní rovině svého života hned několik vynikajících „bonbonů“. K nim

patřila i setkání s mnoha skvělými lidmi.

Tím největším štěstím v mém životě je možnost být otcem dvou skvělých kluků a čerstvě i malinké dcerky.

V pracovní sféře jsem měl příležitost vyzkoušet si, jaké

to je být programovým šéfem rádia i co obnáší vést

Dolní Vítkovice, které pro mě budou navždy znamenat

nádherných více než deset let života a neopakovatelnou zkušenost. A právě teď si jako šéf krajské centrály

cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism užívám

inspiraci, příležitosti i výzvy, jichž je Moravskoslezský

kraj v oblasti cestovního ruchu plný. Ruku v ruce s tím

jde i moje členství v redakční radě časopisu POSITIV

Business & Style.

Když se zeptáte na moje oblíbená místa regionu, jako první určitě

zmíním moje rodné Opavsko. V mém seznamu logicky nechybí

ani Dolní Vítkovice a Landek Park. Rád se ovšem, sám i s rodinou,

vracím rovněž do Karlovy Studánky nebo třeba do Horského resortu

Kopřivná... Použiji název další skvělé aktivity Moravian-Silesian

Tourism, a to „Máme světový kraj“. Vystihuje náš region naprosto

přesně. Stále je tu co objevovat.

Tématem tohoto vydání je Industry, a tak nelze nezmínit jeden z velmi úspěšných projektů krajské destinační společnosti – Technotrasa. Jsem přesvědčen,

6 ǀ POSITIV 3/2021

že památky na této „stezce“ zaměřené na industriální

dědictví patří k tomu nejlepšímu, co náš region nabízí.

Navíc mi dělá velkou radost vidět propojení krajského

produktu s Dolními Vítkovicemi, které jsou – pochopitelně – mou srdeční záležitostí. Původní profesí jsem

stavař. Technika a architektura jsou mi proto velmi

blízké. Velice přínosná pro mne v tomto směru byla

profesní setkání s lidmi, jakými jsou pan Světlík, Jirka

Michálek, arch. Josef Pleskot, Milan Šraml a další.

Vážím si toho, že mohu ze škály turistických příležitostí, jež náš region štědře nabízí, vybírat nejen jako návštěvník a fanda tohoto kraje, ale že se společně s kolegy z Moravian-Silesian Tourism mohu také podílet

na rozvoji a zviditelňování zdejšího cestovního ruchu.

Chci navázat na dosavadní úspěchy agentury, mých

kolegů, a naplno využít synergii a spolupráci s jednotlivými destinacemi, atraktivitami či organizátory eventů

nejen v regionu.

O tom, že Moravskoslezský kraj je místem atraktivním

pro turisty, a tedy i pro investory a podnikatele působící nejen v oblasti turismu, v minulých letech vypovídaly i průběžně vzrůstající počty návštěvníků. Ty byly

ve chvíli, kdy nám všem udělal čáru přes rozpočet covid, rekordní! Děláme vše pro to, aby návštěvnost regionu, jenž je atraktivní dovolenkovou, filmovou i kongresovou destinací, znovu rostla. A pevně věřím, že

svůj podíl na tom bude mít i tento časopis, který je –

stejně jako Moravskoslezský kraj – pozitivní a stylový.