STYL
Pandemie prověřila i české školství
Tak jako všude, i ve školství pandemická krize předefinovala priority člověka v 21. století. Tradiční
školu s fokusem jen na učivo a s neochotou implementovat inovativní a kreativní pedagogické
nástroje do vzdělávání snad definitivně odsunula do temné minulosti. Pandemie potvrdila, že
upřednostňovat učivo před žákem je nefunkční a že je žádoucí přehodnotit kritéria úspěchu.
žijeme v globální společnosti, kdy se potřeby dynamicky mění a prioritou tedy musí být příprava
člověka na výzvy, které nás ve 21. století čekají.
1st International School of Ostrava již více než 15 let
dokazuje, že důraz na klíčové kompetence definované MŠMT a měkké dovednosti je cesta k uplatnění a úspěchu absolventa gymnázia v současném světě. Při výuce na 1st International School of Ostrava
jsou zásadní pedagogické metody, které podporují
zvláště kreativitu. Kreativita je všeobecně dovedností budoucnosti. Je to schopnost číslo jedna, kterou
majitelé firem hledají při výběru nových zaměstnanců. Pomáhá nám nejen v práci, ale i v životě obecně. Je to dovednost, kterou se lze naučit, rozvíjet
a aplikovat. Tady učitelé ví, jak zaručeně odstranit
bloky bránicí kreativitě a jak udržet mysl otevřenou
novým, inovativním myšlenkám.
Inovativní metody výuky podporují spolupráci,
mezikulturní dialog, mezipředmětové vztahy a přirozeně pak podporují aktivní občanství. Učí žáky,
jak samostatně myslet, a neučí je, co si mají myslet.
Škola je tak schopna postarat se o sociální a emoční
pohodu studentů. A to jsou jistě priority prověřené
pandemií.
The Pandemic
Has Also Tested Czech Education
In education, as everywhere, the pandemic crisis has defined human priorities in the 21st century.
Traditional education, with a focus only on the curriculum and a reluctance to implement innovative
and creative pedagogical tools into education, has perhaps definitely been pushed into the dark past.
The pandemic confirmed that prioritizing the curriculum over the pupil is dysfunctional and that the
criteria for success need to be redefined. We live in a global society where needs change dynamically,
so the priority must be to prepare people for the challenges that are ahead in the 21st century.
Text:
Petra Helebrantová
Foto: archiv
1st International School
of Ostrava
www.is-ostrava.cz
118 ǀ POSITIV 3/2021
The 1st International School of Ostrava has been
proving for more than fifteen years that the
emphasis on key competencies defined by the
Ministry of Education and soft skills is the way to
the employment and success of a grammar school
graduate in today‘s world. When teaching at the
1st International School of Ostrava, pedagogical
methods are essential, which especially support
creativity. Creativity is generally the skill of the
future. It‘s the number one ability business owners
look for when selecting new employees. It helps us
not only at work, but also in life in general. It is a skill
that can be learned, developed and applied. Here,
teachers know how to remove blocks that prevent
creativity and how to keep the mind open to new,
innovative ideas.
Innovative teaching methods support cooperation,
intercultural dialogue, interdisciplinary relationships
and, of course, support active citizenship. It teaches
students to think independently, it does not teach
them to think what they should think. A good school
is able to take care of the social and emotional
well-being of students. And these are certainly
pandemic-proven priorities.