HR
Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců jako
klíč k úspěchu:
nahlédnutí k jednomu z nejdůležitějších
zaměstnavatelů v kraji
Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech sídlící v Nošovicích letos oslavila 15 let od svého
založení. Od té doby se stala jedním z nejvýznamnějších zaměstnavatelů v Moravskoslezském
kraji, jelikož spolu se svými subdodavateli vytvořila téměř 12 000 pracovních míst. Zároveň se ale
jedná i o jednoho z nejatraktivnějších zaměstnavatelů, o čemž svědčí několikanásobné ocenění
Zaměstnavatel roku. Proč si toto ocenění opravdu zaslouží se dozvíte z rozhovoru s Klárou
Klepáčovou, HR manažerkou Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Dobrý den, paní Klepáčová. Mohla byste
nám nejprve krátce popsat svou cestu
ve firmě Hyundai?
Dobrý den i Vám. Do Hyundai jsem nastoupila v roce 2007, kdy byla továrna
v Nošovicích ještě pouze v projektové
dokumentaci, začínali jsme tedy úplně
od nuly – zaváděli jsme procesy, směrnice,
pravidla, systém benefitů a další. Nabírali
jsme zaměstnance na pozice, které neexistovaly, protože továrna ještě nestála. To
byla velmi zajímavá zkušenost, za kterou
jsem velice vděčná.
V Hyundai jsem začínala jako junior specialista vzdělávání, ale brzy jsem přešla
do náborového týmu a zastřešila řadu projektů jako talentový program, assessment
centra, rozjezd rehabilitačního centra
a další. Od té doby jsem postupně prošla
různými pozicemi až na post HR manažerky, kde jsem dosud.
Myslím, že moje kariéra krásně ilustruje
filozofii společnosti, která je zaměřena
na neustálý růst a rozvoj. Většina vedoucích zaměstnanců se stejně jako já vypracovala z řadových pozic.
Z mého osobního pohledu je největším
pracovním úspěchem to, když člověk dělá
práci, kterou má rád a baví ho.
Zmiňujete, že největším úspěchem je to,
když člověk dělá práci, která ho baví. Co
Vás tedy na Vaší práci baví nejvíce?
Na mé práci mě nejvíce mě baví pestrost.
Tato práce je totiž každý den jiná. Jeden
den se může jednat o analytickou práci,
např. zpracování dat a trendů v oblasti
fluktuace. Další den naopak kreativně tvoříte benefitní program, třetí den řešíte záležitosti zdraví a bezpečnosti. Tato práce vyžaduje jak kreativitu, tak analýzu. Zároveň
mi dává možnost se potkávat s lidmi, což
je pro mě klíčové. Kombinace toho všeho
je to, co mě naplňuje.
Jedním z důležitých bodů pro každé
HR oddělení je podpora vzdělávání
zaměstnanců. Jak Hyundai podporuje
rozvoj svých zaměstnanců? Držíte se
osvědčených postupů, nebo přicházíte
s novými řešeními?
Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců jsou pro
nás klíčové. Jelikož do vzdělávání investujeme velké prostředky, můžeme si dovolit
být kreativní a vymyslet řešení vhodné pro
každou skupinu zaměstnanců.
Ráda bych vyzdvihla náš talentový program. Aktivně sledujeme zaměstnance,
kteří mají potenciál a chuť se posunout
dále, nadřízení nám doporučují vhodné
kandidáty ze svých týmů. Ty pak rozvíjíme v jejich odborné specializaci i dalších
oblastech. Výběr a rozvoj leaderů je důležitý, protože především Ti nejvíc ovlivňují
firemní kulturu a pracovní atmosféru.
Pro uchazeče o zaměstnání jsou při
výběru z nabídek čím dál důležitější
benefity. Co v rámci benefitního balíčku
nabízíte Vy?
Poskytujeme řadu pravidelných finančních bonusů, ráda bych ale zmínila některé méně obvyklé benefity. Máme vlastní
rehabilitační centrum, ve kterém mohou
zaměstnanci řešit jakékoliv problémy týkající se pohybového aparátu. S tím souvisí
i velmi populární fitness centrum, kde pořádáme hodiny pilates, jógy nebo kruhové
tréninky. Velmi oblíbeným benefitem je
také daňová a právní poradna a služby firemního psychologa.
Jeden z nejžádanějších benefitů je program
na pořízení nového vozu s příspěvkem až
20 % nebo výhodný leasingový program.
Řada našich benefitů a aktivit je nastavena
tak, aby byly prospěšné nejen pro naše zaměstnance, ale i pro jejich rodiny a okolí.
Paní Klepáčová, děkujeme Vám
za rozhovor.
Text: Barbora Pěchová
Foto: Klára Klepáčová
www.hyundai-motor.cz
POSITIV 3/2021 ǀ 101