HR
#nejsmekonferencejsmeHRparty
HRko – HR párty & festival zaměřený na to, jak zlepšovat život lidí a jak budovat firemní kulturu
ve firmách. Skvělé přednášky, nabíjející atmosféra, spousta případových studií, tipů a triků, prostě
nejlepší konference ever… to vše uslyšíte od účastníků minulých ročníků a zcela jistě i od těch
letošních. Buďte i vy součástí úžasné akce HRko 2021 aneb #nejsmekonferencejsmeHRparty.
Na naše otázky odpovídají organizátoři, kteří za touto akcí stojí, Jiří Kratochvíl a Petr Juříček.
Můžete nám v krátkosti představit
konferenci HRko a jak funguje?
Jiří & Petr: Hned na úvod bych zmínil, že
HRko není klasická konference. HRko je
HR párty, jak jsme akci nazvali. Tzn. že jsme
sloučili edukační prvky konference, tedy velmi zajímavé případovky z HR a špičky české
personalistické scény se zábavou v podobě
živého DJe, skvělého cateringu, Coca-Cola
Chillout zóny, workoutové sekce, virtuální
reality nebo Datové laboratoře. Obecně je
ale HRko akce, díky které chceme ukázat
šéfům firem z celého Česka, že pracovat
s lidmi se vyplatí a vůbec to nemusí stát vysoké náklady. Protože obecně platí, že spokojený zaměstnanec = efektivní zaměstnance
= ten ve výsledku přinese firmě mnohem
více tržeb než ten neangažovaný. Ukazujeme to na příkladu firem jako jsou IKEA,
Bar, který neexistuje, Škoda Transportation,
VZP, UniCredit Group a TCC online, LIKO-S,
Y Soft a dalších. Navíc jsme celý koncept vymysleli tak, že na akci personalista nebo CEO
firmy přijde, poslechne si zajímavé know-how, osobně prodiskutuje náborové potřeby s LMC, z očí do očí si může promluvit se
108 ǀ POSITIV 3/2021
všemi spíkry, ale také může rovnou na akci
najmout jednoho z deseti talentovaných studentů VŠB-TUO, kteří se zde publiku představí také. Takže velmi komplexní záležitost.
Navíc je akce v Ostravě, pro 350 posluchačů
a zdejší nemusí za akcí podobného formátu
cestovat přes půl republiky.
Pro koho je konference určena a na kterou
problematiku HR je zaměřena?
Jiří & Petr: HRko je určeno všem, kteří pracují s lidmi a chtějí vést své týmy efektivně.
Primární skupinou jsou lidé z HR, ale také,
a to možná především, šéfové firem. Neboť
ti jsou hybateli firemní kultury. Lídři firem nastavují směr, a to i z pohledu personálního,
a HR oddělení pak koná podle nastaveného
směru. Jak my interně říkáme, personalisto, vezmi na HRko i svého šéfa. Co se týče
problematiky, je to velmi pestré. Na HRku
na Solitea VEMA hlavní stagi vystoupí 7 spíkrů, 7 firem. Každý může představit jeden
konkrétní projekt formou případové studie.
A účelem je, aby posluchač věděl, proč se
tento projekt ve firmě realizoval, stav před,
jeho průběh a finální efekt. No a pak to uměl
na základě této případovky aplikovat do své
firmy. Obecně vzato je hlavním tématem
práce s lidmi a zvýšení jejich angažovanosti,
která se pak projeví i na ekonomickém výsledku firmy.
Pořádáte již 4. ročník, jaká jsou pro tento
rok Vaše očekávání?
Jiří & Petr: Očekávání jsou veliká. Už jen
proto, že koncept HRka doznal velkých
změn. Opět jsme přidali řadu nových
a ve světě podobných akcí neobvyklých
aktivit, kterou je právě třeba Recruitment
stage, ale také třeba Datová laboratoř apod.
Svým pojetím a pojetím případovek je akce
velmi jedinečná. Pak jsme tady měli covid,
který původní čtvrtý ročník zrušil, a aktuálně
vidíme velký hlad po offline akcích, takže
v tuto chvílí můžeme říci, že jsme v podstatě vyprodaní nebo téměř vyprodaní. Nálada
mezi lidmi je úplně jiná než před rokem a to
se odráží i na zájmu o HRko. Moc se na to
těšíme i na to, co předvede Roman Vojtek
jako moderátor.
Děkujeme Vám za rozhovor.