HR

#nejsmekonferencejsmeHRparty

HRko – HR párty & festival zaměřený na to, jak zlepšovat život lidí a jak budovat firemní kulturu

ve firmách. Skvělé přednášky, nabíjející atmosféra, spousta případových studií, tipů a triků, prostě

nejlepší konference ever… to vše uslyšíte od účastníků minulých ročníků a zcela jistě i od těch

letošních. Buďte i vy součástí úžasné akce HRko 2021 aneb #nejsmekonferencejsmeHRparty.

Na naše otázky odpovídají organizátoři, kteří za touto akcí stojí, Jiří Kratochvíl a Petr Juříček.

Můžete nám v krátkosti představit

konferenci HRko a jak funguje?

Jiří & Petr: Hned na úvod bych zmínil, že

HRko není klasická konference. HRko je

HR párty, jak jsme akci nazvali. Tzn. že jsme

sloučili edukační prvky konference, tedy velmi zajímavé případovky z HR a špičky české

personalistické scény se zábavou v podobě

živého DJe, skvělého cateringu, Coca-Cola

Chillout zóny, workoutové sekce, virtuální

reality nebo Datové laboratoře. Obecně je

ale HRko akce, díky které chceme ukázat

šéfům firem z celého Česka, že pracovat

s lidmi se vyplatí a vůbec to nemusí stát vysoké náklady. Protože obecně platí, že spokojený zaměstnanec = efektivní zaměstnance

= ten ve výsledku přinese firmě mnohem

více tržeb než ten neangažovaný. Ukazujeme to na příkladu firem jako jsou IKEA,

Bar, který neexistuje, Škoda Transportation,

VZP, UniCredit Group a TCC online, LIKO-S,

Y Soft a dalších. Navíc jsme celý koncept vymysleli tak, že na akci personalista nebo CEO

firmy přijde, poslechne si zajímavé know-how, osobně prodiskutuje náborové potřeby s LMC, z očí do očí si může promluvit se

108 ǀ POSITIV 3/2021

všemi spíkry, ale také může rovnou na akci

najmout jednoho z deseti talentovaných studentů VŠB-TUO, kteří se zde publiku představí také. Takže velmi komplexní záležitost.

Navíc je akce v Ostravě, pro 350 posluchačů

a zdejší nemusí za akcí podobného formátu

cestovat přes půl republiky.

Pro koho je konference určena a na kterou

problematiku HR je zaměřena?

Jiří & Petr: HRko je určeno všem, kteří pracují s lidmi a chtějí vést své týmy efektivně.

Primární skupinou jsou lidé z HR, ale také,

a to možná především, šéfové firem. Neboť

ti jsou hybateli firemní kultury. Lídři firem nastavují směr, a to i z pohledu personálního,

a HR oddělení pak koná podle nastaveného

směru. Jak my interně říkáme, personalisto, vezmi na HRko i svého šéfa. Co se týče

problematiky, je to velmi pestré. Na HRku

na Solitea VEMA hlavní stagi vystoupí 7 spíkrů, 7 firem. Každý může představit jeden

konkrétní projekt formou případové studie.

A účelem je, aby posluchač věděl, proč se

tento projekt ve firmě realizoval, stav před,

jeho průběh a finální efekt. No a pak to uměl

na základě této případovky aplikovat do své

firmy. Obecně vzato je hlavním tématem

práce s lidmi a zvýšení jejich angažovanosti,

která se pak projeví i na ekonomickém výsledku firmy.

Pořádáte již 4. ročník, jaká jsou pro tento

rok Vaše očekávání?

Jiří & Petr: Očekávání jsou veliká. Už jen

proto, že koncept HRka doznal velkých

změn. Opět jsme přidali řadu nových

a ve světě podobných akcí neobvyklých

aktivit, kterou je právě třeba Recruitment

stage, ale také třeba Datová laboratoř apod.

Svým pojetím a pojetím případovek je akce

velmi jedinečná. Pak jsme tady měli covid,

který původní čtvrtý ročník zrušil, a aktuálně

vidíme velký hlad po offline akcích, takže

v tuto chvílí můžeme říci, že jsme v podstatě vyprodaní nebo téměř vyprodaní. Nálada

mezi lidmi je úplně jiná než před rokem a to

se odráží i na zájmu o HRko. Moc se na to

těšíme i na to, co předvede Roman Vojtek

jako moderátor.

Děkujeme Vám za rozhovor.