HR

nábor zaměstnanců na sociálních sítích

Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby. V kategorii 13–54 let je už jen velmi málo lidí, kteří

nemají svůj profil alespoň na jedné z nich. Facebook stále ještě kraluje počtem svých uživatelů, ale

do popředí se derou i další sítě. Třeba LinkedIn jako síť profesionálů atakuje hranici dvou milionů

českých účtů. Zároveň na trhu práce probíhá boj o nové zaměstnance a to výrazně mění rozložení

sil na pracovním trhu. Už to nejsou zaměstnavatelé, kteří si mohou mezi kandidáty vybírat. Samotní

kandidáti si vybírají, jaká firma má správné hodnoty, aby s ní spojili svůj život.

Tato (nová) situace zároveň mění i roli tradičních pracovních portálů. Ty navštěvují jen lidé, kteří aktivně práci

hledají. Ale na trhu práce přece existují lidé, kteří práci

aktivně nehledají, ale v případě, kdyby dostali nabídku,

práci by změnili. A pro tyto případy snad neexistuje efektivnější platforma než právě sociální sítě.

„Poslední dobou se na nás firmy, především ty výrobní,

obracejí s poptávkou kampaní cílených na nové zaměstnance,“ říká k tématu Souad Kratochvílová Kafi z ostravské komunikační agentury DIGITAAL. „Pro HR účely

jsme vymysleli speciální techniky cílení reklamních kampaní na Facebooku, Instagramu i LinkedIn, kde klientovi

nedoručujeme pouze prokliky na kariérní stránky, ale

rovnou kontakty na osoby, které projevily zájem,“ doplňuje Jiří Kratochvíl ze stejné agentury. „V řeči tvrdých dat

mohu říci, že klientům dodáváme reálné kontakty, kdy

jeden kontakt vyjde v kampani mezi 20 až 50 korunami,“

uzavírá.

vlastní síť kontaktů se nově vypsaná pozice šíří i mezi

lidi, kteří na LinkedIn práci hledají,“ přiznává Kratochvíl

z DIGITAALu.

Na závěr pro vás máme pár rad. Aby se vaše firma stala magnetem na nové zaměstnance, musí být otevřená.

Lidé se dnes chtějí předem s novým zaměstnavatelem

seznámit. Není to tedy jen o tom, že se pustí reklamní

kampaň a agentura vám dodá leady. Je to i o kontinuální

práci v rámci tvorby firemní značky, značky dobrého zaměstnavatele. O firemní kultuře.

Na sociálních sítích se dostanete vůbec nejblíž potenciálním uchazečům o zaměstnání. Oslovíte je v jejich domácnostech, na dovolených, v kavárnách. Tito lidé sice

nemusí zaměstnání aktivně hledat, ale vaše nabídka je

díky unikátnímu cílení osloví prakticky kdekoliv.

Každá ze zmíněných sociálních sítí cílí na jiné publikum

a umožňuje rozdílné cílení cílových skupin. „Pokud hledáte lidi do výroby, nejlépe je oslovíte na Facebooku

nebo Instagramu. Pokud však hledáte profesionála pro

řízení financí ve firmě, pak není lepší platforma než LinkedIn,“ říká Adam z DIGITAALu.

Pro to, aby náborová kampaň fungovala dobře, je třeba

umět určit personu zaměstnance. Jak se chová, jaké má

preference, vzdělání, pracovní i mimopracovní zájmy. To

je alfou-omegou. A pak samozřejmě zajímavá a poutavá

kreativa, která přitáhne jeho pozornost.

Cílení na LinkedIn je pak mnohem více profesně zaměřeno a platforma jako taková se hodí na vyšší pozice. Pokud budete hledat nového finančního ředitele, máte jasně definováno, že musí pocházet z oboru informačních

technologií, mít praxi min. 5 let a je držitelem konkrétních licencí a certifikací, pak přesně takové cílení nabízí

LinkedIn.

Text a foto:

Jiří Kratochvíl

www.digitaal.cz

„Mimo klasické reklamní kampaně, které osloví široké

publikum a výstupem můžou být i stovky kontaktů, se

nám ve firmě osvědčilo náborování lidí na LinkedIn díky

klasickému pracovnímu inzerátu. Ten je zdarma a mimo

104 ǀ POSITIV 3/2021

V reklamních kampaních pak velmi dobře fungují autentické záběry z Vaší společnosti a zkušenosti současných kolegů. Bez klišé a otřepaných náborářských frází.

Mnohdy nejvíce zafunguje inzerát, který je napsaný lidsky, prostě přesně tak, jak to u vás ve firmě chodí. A reklamní kampaň už jen úspěch celkové náborové kampaně podpoří.

S náborovou kampaní Vám velmi rádi pomohou v ostravské komunikační agentuře DIGITAAL, www.digitaal.cz.