HR
nábor zaměstnanců na sociálních sítích
Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby. V kategorii 13–54 let je už jen velmi málo lidí, kteří
nemají svůj profil alespoň na jedné z nich. Facebook stále ještě kraluje počtem svých uživatelů, ale
do popředí se derou i další sítě. Třeba LinkedIn jako síť profesionálů atakuje hranici dvou milionů
českých účtů. Zároveň na trhu práce probíhá boj o nové zaměstnance a to výrazně mění rozložení
sil na pracovním trhu. Už to nejsou zaměstnavatelé, kteří si mohou mezi kandidáty vybírat. Samotní
kandidáti si vybírají, jaká firma má správné hodnoty, aby s ní spojili svůj život.
Tato (nová) situace zároveň mění i roli tradičních pracovních portálů. Ty navštěvují jen lidé, kteří aktivně práci
hledají. Ale na trhu práce přece existují lidé, kteří práci
aktivně nehledají, ale v případě, kdyby dostali nabídku,
práci by změnili. A pro tyto případy snad neexistuje efektivnější platforma než právě sociální sítě.
„Poslední dobou se na nás firmy, především ty výrobní,
obracejí s poptávkou kampaní cílených na nové zaměstnance,“ říká k tématu Souad Kratochvílová Kafi z ostravské komunikační agentury DIGITAAL. „Pro HR účely
jsme vymysleli speciální techniky cílení reklamních kampaní na Facebooku, Instagramu i LinkedIn, kde klientovi
nedoručujeme pouze prokliky na kariérní stránky, ale
rovnou kontakty na osoby, které projevily zájem,“ doplňuje Jiří Kratochvíl ze stejné agentury. „V řeči tvrdých dat
mohu říci, že klientům dodáváme reálné kontakty, kdy
jeden kontakt vyjde v kampani mezi 20 až 50 korunami,“
uzavírá.
vlastní síť kontaktů se nově vypsaná pozice šíří i mezi
lidi, kteří na LinkedIn práci hledají,“ přiznává Kratochvíl
z DIGITAALu.
Na závěr pro vás máme pár rad. Aby se vaše firma stala magnetem na nové zaměstnance, musí být otevřená.
Lidé se dnes chtějí předem s novým zaměstnavatelem
seznámit. Není to tedy jen o tom, že se pustí reklamní
kampaň a agentura vám dodá leady. Je to i o kontinuální
práci v rámci tvorby firemní značky, značky dobrého zaměstnavatele. O firemní kultuře.
Na sociálních sítích se dostanete vůbec nejblíž potenciálním uchazečům o zaměstnání. Oslovíte je v jejich domácnostech, na dovolených, v kavárnách. Tito lidé sice
nemusí zaměstnání aktivně hledat, ale vaše nabídka je
díky unikátnímu cílení osloví prakticky kdekoliv.
Každá ze zmíněných sociálních sítí cílí na jiné publikum
a umožňuje rozdílné cílení cílových skupin. „Pokud hledáte lidi do výroby, nejlépe je oslovíte na Facebooku
nebo Instagramu. Pokud však hledáte profesionála pro
řízení financí ve firmě, pak není lepší platforma než LinkedIn,“ říká Adam z DIGITAALu.
Pro to, aby náborová kampaň fungovala dobře, je třeba
umět určit personu zaměstnance. Jak se chová, jaké má
preference, vzdělání, pracovní i mimopracovní zájmy. To
je alfou-omegou. A pak samozřejmě zajímavá a poutavá
kreativa, která přitáhne jeho pozornost.
Cílení na LinkedIn je pak mnohem více profesně zaměřeno a platforma jako taková se hodí na vyšší pozice. Pokud budete hledat nového finančního ředitele, máte jasně definováno, že musí pocházet z oboru informačních
technologií, mít praxi min. 5 let a je držitelem konkrétních licencí a certifikací, pak přesně takové cílení nabízí
LinkedIn.
Text a foto:
Jiří Kratochvíl
www.digitaal.cz
„Mimo klasické reklamní kampaně, které osloví široké
publikum a výstupem můžou být i stovky kontaktů, se
nám ve firmě osvědčilo náborování lidí na LinkedIn díky
klasickému pracovnímu inzerátu. Ten je zdarma a mimo
104 ǀ POSITIV 3/2021
V reklamních kampaních pak velmi dobře fungují autentické záběry z Vaší společnosti a zkušenosti současných kolegů. Bez klišé a otřepaných náborářských frází.
Mnohdy nejvíce zafunguje inzerát, který je napsaný lidsky, prostě přesně tak, jak to u vás ve firmě chodí. A reklamní kampaň už jen úspěch celkové náborové kampaně podpoří.
S náborovou kampaní Vám velmi rádi pomohou v ostravské komunikační agentuře DIGITAAL, www.digitaal.cz.