INVESTOŘI V MSK

klíčová jihokorejská investice

v Moravskoslezském kraji

Automobilka Hyundai zahájila v Nošovicích výrobu v listopadu 2008 a doposud vyrobila přes

3,5 milionu aut. Se svými více než 3 000 zaměstnanci disponuje kapacitou výroby až 1 400 vozů

denně a více než 300 000 automobilů ročně. Modely Tucson, i30 a Kona Electric se prodávají

ve více než 70 zemích na pěti kontinentech.

Co bylo prvotním impulsem, který podpořil rozhodnutí

vybudovat pobočku právě v Moravskoslezském kraji,

konkrétně v Nošovicích?

Důvodů, proč si společnost Hyundai vybrala pro svou

expanzi do Evropy právě Nošovice, je několik. Důležitou

roli určitě hrálo to, že již o dva roky dříve začala blízko

Žiliny výstavba závodu sesterské značky KIA, se kterou

sdílíme důležité dodavatele a sami tam dodáváme převodovky a naopak dovážíme motory. Zásadní vliv měly jistě

i investiční pobídky poskytnuté vládou České republiky

a Moravskoslezským krajem a průmyslové zázemí a historie regionu včetně hustého osídlení a dobře dostupné

i kvalifikované pracovní síly.

Petr Michník nastoupil do HMMC v roce 2006 na pozici právníka.

Vedoucím právního oddělení se stal v roce 2010 a od roku 2020 vedl

také oddělení vnějších vztahů. V roce 2021 byl jmenován do pozice

vedoucího administrativní subdivize.

Společnost je považována za jednu z nejmodernějších

automobilek v Evropě. Dokážete říci, v čem tkví úspěch

společnosti, jako je Hyundai Motor Manufacturing

Czech?

Úspěch naší společnosti je neoddělitelný od úspěchu celé

značky Hyundai. V Nošovicích profitujeme především z jejího globálního zázemí, které je extrémně silné například

50 ǀ POSITIV 3/2021

v oblasti výzkumu a vývoje. Díky dlouhodobým zkušenostem naší mateřské společnosti s alternativními pohony

jako elektřina a vodík jsme se v březnu 2020 mohli stát

první automobilkou v ČR, která zahájila sériovou výrobu

elektromobilů. Důležitá je ale také celosvětová síť dodavatelů a spolupráce všech závodů koncernu po celém světě.

Díky tomu můžeme jednak optimálně využít naše výrobní

kapacity, jednak můžeme efektivně řešit zásobování. Výrazně se to projevuje třeba při řešení nedostatku polovodičových součástek, kdy jsme díky neuvěřitelně intenzivní

spolupráci s dodavateli byli schopni udržet fungující výrobu i v době, kdy jiné automobilky přistupovaly k zastavování výroby a rušení směn. Výhody silné značky naší mateřské společnosti oplácíme tím, že dlouhodobě patříme

v rámci skupiny na první příčky z hlediska ziskovosti, produktivity a kvality. Jsem přesvědčen, že za tímto úspěchem

je především talent a práce našich zaměstnanců, kterých

si velmi vážíme. Rádi se mimo jiné chlubíme tím, že se naši

lidé čím dál více podílejí na samotném vývoji nových automobilů – v poslední době již od prvních výkresů. I to nás

činí výjimečnými mezi ostatními výrobními závody značky,

kterých je po celém světě patnáct.

Firmou silně rezonuje téma zelené budoucnosti

a udržitelnosti. Jaké konkrétní ekologické kroky jste

u Vás realizovali?

Máte pravdu a není to jen otázka posledních let. Už při

výstavbě závodu jsme přesadili tisíc vzrostlých stromů,