INVESTOŘI V MSK
klíčová jihokorejská investice
v Moravskoslezském kraji
Automobilka Hyundai zahájila v Nošovicích výrobu v listopadu 2008 a doposud vyrobila přes
3,5 milionu aut. Se svými více než 3 000 zaměstnanci disponuje kapacitou výroby až 1 400 vozů
denně a více než 300 000 automobilů ročně. Modely Tucson, i30 a Kona Electric se prodávají
ve více než 70 zemích na pěti kontinentech.
Co bylo prvotním impulsem, který podpořil rozhodnutí
vybudovat pobočku právě v Moravskoslezském kraji,
konkrétně v Nošovicích?
Důvodů, proč si společnost Hyundai vybrala pro svou
expanzi do Evropy právě Nošovice, je několik. Důležitou
roli určitě hrálo to, že již o dva roky dříve začala blízko
Žiliny výstavba závodu sesterské značky KIA, se kterou
sdílíme důležité dodavatele a sami tam dodáváme převodovky a naopak dovážíme motory. Zásadní vliv měly jistě
i investiční pobídky poskytnuté vládou České republiky
a Moravskoslezským krajem a průmyslové zázemí a historie regionu včetně hustého osídlení a dobře dostupné
i kvalifikované pracovní síly.
Petr Michník nastoupil do HMMC v roce 2006 na pozici právníka.
Vedoucím právního oddělení se stal v roce 2010 a od roku 2020 vedl
také oddělení vnějších vztahů. V roce 2021 byl jmenován do pozice
vedoucího administrativní subdivize.
Společnost je považována za jednu z nejmodernějších
automobilek v Evropě. Dokážete říci, v čem tkví úspěch
společnosti, jako je Hyundai Motor Manufacturing
Czech?
Úspěch naší společnosti je neoddělitelný od úspěchu celé
značky Hyundai. V Nošovicích profitujeme především z jejího globálního zázemí, které je extrémně silné například
50 ǀ POSITIV 3/2021
v oblasti výzkumu a vývoje. Díky dlouhodobým zkušenostem naší mateřské společnosti s alternativními pohony
jako elektřina a vodík jsme se v březnu 2020 mohli stát
první automobilkou v ČR, která zahájila sériovou výrobu
elektromobilů. Důležitá je ale také celosvětová síť dodavatelů a spolupráce všech závodů koncernu po celém světě.
Díky tomu můžeme jednak optimálně využít naše výrobní
kapacity, jednak můžeme efektivně řešit zásobování. Výrazně se to projevuje třeba při řešení nedostatku polovodičových součástek, kdy jsme díky neuvěřitelně intenzivní
spolupráci s dodavateli byli schopni udržet fungující výrobu i v době, kdy jiné automobilky přistupovaly k zastavování výroby a rušení směn. Výhody silné značky naší mateřské společnosti oplácíme tím, že dlouhodobě patříme
v rámci skupiny na první příčky z hlediska ziskovosti, produktivity a kvality. Jsem přesvědčen, že za tímto úspěchem
je především talent a práce našich zaměstnanců, kterých
si velmi vážíme. Rádi se mimo jiné chlubíme tím, že se naši
lidé čím dál více podílejí na samotném vývoji nových automobilů – v poslední době již od prvních výkresů. I to nás
činí výjimečnými mezi ostatními výrobními závody značky,
kterých je po celém světě patnáct.
Firmou silně rezonuje téma zelené budoucnosti
a udržitelnosti. Jaké konkrétní ekologické kroky jste
u Vás realizovali?
Máte pravdu a není to jen otázka posledních let. Už při
výstavbě závodu jsme přesadili tisíc vzrostlých stromů,