POSITIV Business & Style
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Jak firmy řídí změny

„Neboj se změny. Možná to dopadne ztrátou něčeho dobrého, ale pravděpodobně to dopadne získáním něčeho lepšího.“

Ralph Smart 


Jaká kompetence u manažerů je nyní nejvíce poptávána? Jednoznačně je to schopnost řídit změnu. Stačí ale k řízení změny jen manažer, který tuto kompetenci má? Jak poznáme, že firma je připravena na změny, a jak na změnu reagují jednotliví zaměstnanci? 


Poslední tři roky ukázaly, jak jsou konkrétní firmy na změnu připraveny. Ukázaly, jak flexibilní jsou jejich interní procesy a zda jejich lidé mají kompetence, které podporují změnové řízení.  


Každý člověk reaguje v okamžiku změny velmi podobně. To, co nás vzájemně odlišuje, je rychlost, s jakou procházíme jednotlivými fázemi přijímání změny. V prvním okamžiku je pro každého z nás změna především výstupem z komfortní zóny. Je to změna našeho stavu, ve kterém jsme se cítili bezpečně. Reakcí na vystoupení z komfortní zóny je prvotní odpor a deklarování problémů, které nám nová situace přinese. Je to obranný mechanismus, který se spouští v každém z nás. V tu chvíli vidíme ve změně něco, co je velmi negativní. Cítíme narušení naší rovnováhy. Ve chvíli, kdy si dokážeme uvědomit, že změna může přinést i něco pozitivního, dostáváme se do fáze, kdy začneme formulovat užitky. Jakmile se ztotožníme s pozitivním postojem ke změně, jsme připraveni zapojit se do změny a posiluje se naše sebedůvěra. V té chvíli jsme připraveni změnu uskutečnit. 

Podobnými fázemi prochází i firma jako celek. Je jen otázkou, ve které fázi setrvá delší čas nebo ve které se zcela zastaví. Jsou firmy, které se propadají do zoufalství v nové situaci, jsou paralyzovány, nečinné, což se začne projevovat na snížení výkonnosti a jejich nekonkurenceschopnosti. Jiné firmy, nastavené prozměnově, spatřují ve změně příležitost. Využijí potenciál svých lidí, jejich kreativitu a projdou společně fázemi přijímání změny velmi rychle a stanou se hybateli změn. 


V čem je zásadní rozdíl mezi těmito firmami? Proč jedna firma projevuje v danou chvíli reaktivní jednání a jiná proaktivní? Odpověď je ve firemní kultuře, která je dlouhodobě budována. Každá firma ji má. Je jen rozdíl v tom, na jakých základech stojí. Firma, která podporuje kreativitu lidí, řídí inovace, zlepšuje své procesy a vztahy, stojí na společných hodnotách, ta je připravena na změny určitě lépe. 


Manažeři v takových firmách budují kulturu firmy stojící na lidech a rozvoji jejich kompetencí, na vidění smyslu každé práce. Dokážou agilně řídit projekty, zaměřují se na pozitivní aspekty a integrují změny do každodenního života. Pracují s postoji svých lidí a jsou jim osobním příkladem v dodržování hodnot. Firma postavená na těchto pilířích práce je připravena na změny. 

Nepřehlédněte další vydání

© 2025 maxPositiv s.r.o.

Brandlova 1685/9

702 00 Ostrava

www.positiv.cz

positiv@maxpositiv.cz

+420 724 049 577, +420 602 578 735

Sending statistics … done (2841 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: easyReading

--==[ RUN ]==--

POSITIV Business & Style: theme set to 8895

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r10/appLogo-24.png

 r10/pubLogo-27.png

 p27/vth300489-1.jpg

 r10/appLogoa-24.png

 r10/vth500790-0.jpg

 r10/vth500793-0.jpg

 r10/vth500799-0.jpg

 r10/vth500808-0.jpg

 r10/vth500813-0.jpg

 r10/vth500821-0.jpg[p1]

 r10/vth500834-0.jpg[p1]

 r10/vth500839-0.jpg[p1]

 r10/vth500843-0.jpg[p1]

 p27/vth500778-1.jpg[p1]

 i5920/vth303255-1.jpg

 i5920/vth303256-1.jpg