Petra Bezděk & Petra Sýkorová
Kvados, HR Manager/HR Specialist
Dobrá značka zaměstnavatele je základ, bez toho nelze být úspěšný v náboru. To, že má KVADOS vybudovanou dobrou značku, vnímáme dnes a denně na našich zaměstnancích, kteří u nás pracují, a na uchazečích, kteří se k nám na volná pracovní místa hlásí. Musíme říct, že zas tolik volných míst nemáme, což je známka toho, že naši ajťáci jsou velmi loajální a stabilní. Co se nám osvědčilo v jejich náboru? Určitě to, že jsme stále rodinná firma, kde se všichni na chodbách známe jménem, a nejsme jen čísla, dále otevřenost, upřímnost, zájem, rychlá komunikace a osobní přístup ke každému. Na oplátku chceme vědět, co nám můžou nabídnout, proč si vybrali právě nás, co je oslovilo. Musí fungovat chemie s týmem, a pokud se tohle všechno sejde, tak je to ideální stav a my máme dalšího našeho člověka.
A good employer brand is essential and without it you cannot be successful in recruitment. The fact that KVADOS has built a good brand can be seen today and every day in our employees who work for us and in the candidates who apply for our vacancies. We can say that we do not have many vacancies, which is a sign that our employees are very loyal and stable. What has worked well for us in recruiting them? Certainly, it could be the fact that we are a family business where we know everyone we meet in the corridors by name and our employees are not just numbers. Openness, honesty, interest, fast communication, providing a personal approach to everyone and listening to people’s needs also work well with recruitment. In return, we want to know what they can offer us, why they chose us and what was appealing to them. There has to be chemistry with the team and if all of this comes together, that’s the ideal situation and therefore, we have our next person.
Petra Smetáková
Manažerka odděleníEmployee Guidance v LMC
Dobrá a silná značka je pro nábor úplně zásadní. Budujeme ji nejen skrz kvalitní a užitečné produkty, komunikaci a CSR, ale snažíme se ji vytvářet hlavně v odborných komunitách. Proto investujeme do sponzoringu a podpory např. IT a produktových akcí a celou řadu akcí sami pořádáme. Základem pro dobré jméno značky je ale jednoznačně silná firemní kultura založená na péči o za-městnance, důvěře a otevřené komunikaci. Takové firmě pak dělají reklamu hlavně sami zaměstnanci, což se nám ukazuje například na vysokém počtu náboru přes doporučení.
A good and strong brand is essential for recruitment. We build it not only through quality and useful products, communication and CSR, but we try to build it mainly in professional communities. That’s why we invest in sponsorship and support for e.g. IT and product events and organise a number of events ourselves. The foundation for brand reputation is clearly a strong company culture based on employee care, trust and open communication. Such a company is then mainly promoted by the employees themselves, which is shown, for example, by the high number of recruitments through referrals.
Tomáš Vala
CEO SIKO KOUPELNY a.s.
Budování značky dobrého zaměstnavatele je pro nábor důležité. Nicméně pokudimage až příliš „předbíhá“ skutečnou realitu uvnitř firmy, je to kontraproduktivní. Očekávání nováčků jsou totiž potom vysoká a firma je nedokáže naplnit. Proto je dobré sdílet nejen to skvělé, ale i „realitu všedního dne“. Pro sdílení zkušeností používám svůj profil na Linkedinu, nejrůznější konference(např. HRko), podcasty (např. Deep Talks), soutěže (např. Zaměstnavatel roku) atd. Zkušenosti sdílíme také s ostatními firmami v rámci různých sdružení – např. Family business network Czech, Česká manažerská asociace, Svaz obchodu a cestovního ruchu atd.
Building a good employer brand is important for recruitment. However, if the image is too “ahead” of the actual reality inside the company, it is counterproductive. Expectations of recruits are then high and the company cannot meet them.That’s why it’s good to share not only the great things, but also the “everyday reality”. I use my Linkedin profile, various conferences (e.g. HRko), podcasts (e.g. Deep Talks), competitions (e.g. Employer of the Year) etc. to share my experiences. We also share our experiences with other companies within various associations - e.g. Family business network Czech, Czech Management Association, Association of Trade and Tourism, etc.