REGION

Český

gastronomický klenot

Elektrická pečicí mísa Remoska® je na našem trhu dobře známá a velmi oblíbená. Začala se vyrábět

kolem roku 1957 a brzy si našla velkou oblibu v českých domácnostech pro svou univerzálnost

přípravy všech druhů jídel, dlouhou životnost a nenáročnou obsluhu a údržbu. Společnost Remoska

je v rukou dvou českých majitelů, jedním je Ing. Petr Vaněček, druhým z nich je Zdenek Sartoris, se

kterým jsme si povídali o vizích společnosti i nové výrobní hale.

Pane Sartorisi, první Remoska spatřila světlo světa

přesně před 65 lety. Dnes můžeme tento ryze český

produkt najít v domácnostech po celém světě. Čím si

vysvětlujete svůj úspěch?

Remoska si svůj úspěch zajistila sama svou originalitou,

jednoduchostí a kvalitou přípravy jídla. Říká se, že nejlepší věci jsou často ty nejjednodušší, a u pečicí mísy Remoska® to platí dvojnásob. Jednoduchý princip ohřevu

shora zaručující dokonalý rozvod tepla po celém povrchu hliníkové mísy je zárukou skvěle uvařeného jídla,

a vlastně kouzlo celého našeho úspěchu.

Už v roce 2001 objevili toto kouzlo kuchařky ve Velké

Británii. Tehdy byla naším největším protivníkem mikrovlnná trouba. Dnes je situace již o něco složitější a k mikrovlnce se přidalo spoustu dalších konkurentů od multicookerů, rýžovarů, pecí na chleba… Vstup na další trhy

je tak dnes již mnohem komplikovanější, přesto se naší

společnosti daří růst nejen v Česku a Velké Británii, ale

také v Polsku, Německu nebo třeba v daleké Austrálii.

Text: redakce

Foto:

REMOSKA s.r.o.

Minulý rok jste přivítali do rodiny několik nových

produktů. Remosku Dua, horkovzdušnou fritézu,

kontaktní gril a nerezové nádobí. Jak vytvoření

nového produktu funguje, odkud pocházejí nápady?

Před pěti lety jsme se rozhodli pro změnu celé naší strategie. Naším cílem je nyní změnit vnímání slova REMOSKA ze synonyma pečicí mísy na značku, a díky tomu si

otevřít větší možnosti vývoje celé firmy. Základním kamenem nové strategie bylo přidat nové řady produktů.

Jako první přišla na řadu naše pečicí mísa. Každopádně po dlouhých diskusích jsme přišli na to, že samotné

pečicí víko bylo vymyšleno naprosto geniálně. Proto

jsme se vydali cestou přidávání dalších vík. Cílem bylo

80 ǀ POSITIV 3/2022

přetvořit „jednoúčelovou“ pečicí mísu na multifunkční

kuchyňský spotřebič. Prvním přírůstkem do rodiny tak

byla Remoska® Tria, která umí péct, vařit i dusit. Minulý

rok jsme navíc vyslyšeli volání zákazníků po verzi „bez

nepřilnavého povrchu“ a uvedli novou Remosku Dua,

která kombinuje pečení s možností vaření.

Chceme se rozrůst také o další oblíbené domácí spotřebiče, a právě proto jsme do portfolia přidali první

horkovzdušné fritézy a kontaktní gril.

V Kopřivnici budujete novou výrobní halu za zhruba

150 milionů korun. Stejná částka pak poputuje na

technologické vybavení. O kolik procent se Vám

díky nové akvizici rozšíří výroba a co dalšího hala

přinese?

Naše výrobní kapacita vzroste přibližně na pětinásobek. Nebudeme se však zabývat pouze výrobou

pečicích pánví, ale většinu produkce má naplnit

právě nádobí. Toto nádobí klienti brzy potkají na

pultech obchodů nejen pod značkou Remoska ®,

ale současně chceme přilákat k přesunu výroby

zpět do Evropy další tuzemské i zahraniční značky.

Naším plánem je vybudovat v Kopřivnici nové výzkumné a vývojové centrum. V tomto centru bychom měli

vyvíjet nové produkty, které budou splňovat vysoké

standardy dnešních zákazníků.

Osobně se také těším na zprovoznění kulinářského

centra. Chceme v regionu pěstovat povědomí o tom,

že vše od naší tradiční značky vzniká jen kousek pod

Beskydami, a současně přimět lidi rozvíjet své kulinářské dovednosti formou zajímavých kurzů.

Pane Sartorisi, děkujeme Vám za rozhovor.