REGION
Český
gastronomický klenot
Elektrická pečicí mísa Remoska® je na našem trhu dobře známá a velmi oblíbená. Začala se vyrábět
kolem roku 1957 a brzy si našla velkou oblibu v českých domácnostech pro svou univerzálnost
přípravy všech druhů jídel, dlouhou životnost a nenáročnou obsluhu a údržbu. Společnost Remoska
je v rukou dvou českých majitelů, jedním je Ing. Petr Vaněček, druhým z nich je Zdenek Sartoris, se
kterým jsme si povídali o vizích společnosti i nové výrobní hale.
Pane Sartorisi, první Remoska spatřila světlo světa
přesně před 65 lety. Dnes můžeme tento ryze český
produkt najít v domácnostech po celém světě. Čím si
vysvětlujete svůj úspěch?
Remoska si svůj úspěch zajistila sama svou originalitou,
jednoduchostí a kvalitou přípravy jídla. Říká se, že nejlepší věci jsou často ty nejjednodušší, a u pečicí mísy Remoska® to platí dvojnásob. Jednoduchý princip ohřevu
shora zaručující dokonalý rozvod tepla po celém povrchu hliníkové mísy je zárukou skvěle uvařeného jídla,
a vlastně kouzlo celého našeho úspěchu.
Už v roce 2001 objevili toto kouzlo kuchařky ve Velké
Británii. Tehdy byla naším největším protivníkem mikrovlnná trouba. Dnes je situace již o něco složitější a k mikrovlnce se přidalo spoustu dalších konkurentů od multicookerů, rýžovarů, pecí na chleba… Vstup na další trhy
je tak dnes již mnohem komplikovanější, přesto se naší
společnosti daří růst nejen v Česku a Velké Británii, ale
také v Polsku, Německu nebo třeba v daleké Austrálii.
Text: redakce
Foto:
REMOSKA s.r.o.
Minulý rok jste přivítali do rodiny několik nových
produktů. Remosku Dua, horkovzdušnou fritézu,
kontaktní gril a nerezové nádobí. Jak vytvoření
nového produktu funguje, odkud pocházejí nápady?
Před pěti lety jsme se rozhodli pro změnu celé naší strategie. Naším cílem je nyní změnit vnímání slova REMOSKA ze synonyma pečicí mísy na značku, a díky tomu si
otevřít větší možnosti vývoje celé firmy. Základním kamenem nové strategie bylo přidat nové řady produktů.
Jako první přišla na řadu naše pečicí mísa. Každopádně po dlouhých diskusích jsme přišli na to, že samotné
pečicí víko bylo vymyšleno naprosto geniálně. Proto
jsme se vydali cestou přidávání dalších vík. Cílem bylo
80 ǀ POSITIV 3/2022
přetvořit „jednoúčelovou“ pečicí mísu na multifunkční
kuchyňský spotřebič. Prvním přírůstkem do rodiny tak
byla Remoska® Tria, která umí péct, vařit i dusit. Minulý
rok jsme navíc vyslyšeli volání zákazníků po verzi „bez
nepřilnavého povrchu“ a uvedli novou Remosku Dua,
která kombinuje pečení s možností vaření.
Chceme se rozrůst také o další oblíbené domácí spotřebiče, a právě proto jsme do portfolia přidali první
horkovzdušné fritézy a kontaktní gril.
V Kopřivnici budujete novou výrobní halu za zhruba
150 milionů korun. Stejná částka pak poputuje na
technologické vybavení. O kolik procent se Vám
díky nové akvizici rozšíří výroba a co dalšího hala
přinese?
Naše výrobní kapacita vzroste přibližně na pětinásobek. Nebudeme se však zabývat pouze výrobou
pečicích pánví, ale většinu produkce má naplnit
právě nádobí. Toto nádobí klienti brzy potkají na
pultech obchodů nejen pod značkou Remoska ®,
ale současně chceme přilákat k přesunu výroby
zpět do Evropy další tuzemské i zahraniční značky.
Naším plánem je vybudovat v Kopřivnici nové výzkumné a vývojové centrum. V tomto centru bychom měli
vyvíjet nové produkty, které budou splňovat vysoké
standardy dnešních zákazníků.
Osobně se také těším na zprovoznění kulinářského
centra. Chceme v regionu pěstovat povědomí o tom,
že vše od naší tradiční značky vzniká jen kousek pod
Beskydami, a současně přimět lidi rozvíjet své kulinářské dovednosti formou zajímavých kurzů.
Pane Sartorisi, děkujeme Vám za rozhovor.