Vize zakladatele před 30 lety

Ryze česká společnost ROMOTOP, spol. s r. o., vznikla v létě roku 1992 díky vizionářství a odhodlání muže jménem Josef Hein, který už v té době vycítil jasný potenciál v oboru krbových kamen. Na nic nečekal a společně s partou několika dalších nadšenců se pustil do díla. Bylo to v době, kdy krbová kamna moderní konstrukce teprve začínala. Romotop se od počátku zaměřil na západní trhy. Brzy poté začal významně ovlivňovat průnik krbových kamen i na český trh, později Slovensko, Polsko a další státy. Nyní své výrobky dodává do více než 50 zemí světa.


 „Technologie a inovace nás baví, a jelikož jsme dnes už jedním z lídrů na evropském trhu, snažíme se obor krbových kamen a vložek posouvat neustále dopředu,“ říká Ing. Josef Hein, zakladatel a majitel.


Evropským lídrem

Z původní malosériové výroby se postupně v Suchdole nad Odrou vyvinul podnik s moderním technologickým zázemím, silným konstrukčním a obchodním potenciálem. Firmě nechybí soustavná snaha o zdokonalování výrobků, které jsou navíc nabízeny za přiměřené ceny. Z dílny Romotop tak vyjíždí produkty s perfektním poměrem kvalita/cena/výkon,, což zákazníci velmi oceňují. Firma Romotop dnes patří mezi lídry oboru na evropském trhu. 


Zákazník očekává hlavně to, že na krbová kamna nebo krb se může vždy spolehnout, ať se stane cokoliv. 


Romotop inovátorem

Postupem času ve firmě vznikl inovační tým, který dostal za úkol přinášet nová technická řešení. Zabývá se návrhem spalovacích komor, navazujících spalinových cest, řřízením spalovacího procesu a dalšími tématy. Cíl je obstát mezi konkurencí a zároveň splnit přísné ekologické limity. Dnešní zákazník požaduje nejen nevšední estetický zážitek, ale zejména vysokou účelnost výrobku a pocit jistoty, že kdyby se stalo cokoliv, na krbová kamna nebo krb se může vždy spolehnout. 


Ekologie je pro výrobce z Moravskoslezského kraje nejen téma, ale především závazek. Krbová kamna a krby Romotop splňují přísné ekologické požadavky směrnic a norem EU. Tím přispívají k ochraně životního prostředí a udržitelnému využívání přírodních zdrojů energie.


Zasloužená ocenění

Krbová kamna Romotop již obdržela několik významných ocenění. Velkým úspěchem je získání platinové ceny v prestižní soutěži ADEX, která se koná v USA. Významné bylo 2. místo v odborné soutěži
Výrobek – technologie roku 2012 za design a použité technologie. Romotop je také držitelem ocenění Czech superbrands business award 2016, 2019, 2020.


Založení výroby tradičních keramických kachlů

S postupným rozvojem firmy se začala rozšiřovat nabídka krbových kamen s keramickými kachlemi. Záhy na to přišla myšlenka rozšířit podnikání o jejich tradiční výrobu, a to pod značkou HEIN. Od té doby už všechna krbová kamna s keramickým obkladem mají kachle ze své vlastní dílny.


Sportovní areál Heipark Tošovice

Protože majitel Ing. Josef Hein je celý život vášnivým lyžařem, rozhodl se uskutečnit sen o vlastní malé sjezdovce, na kterou by to neměl daleko. Začal ji tedy blízko svého obydlí budovat. Z původního skromného plánu postupem času začal vznikat sportovní areál využívaný zpočátku pouze v zimní sezóně. Díky neustálému rozvoji a stále novým nápadům nyní Heipark nabízí celoroční vyžití se spoustou sportovních aktivit, zábavy a relaxace uprostřed nádherné přírody Oderských vrchů. Místo je jako stvořené pro rodiny s dětmi, školní výlety, ale také pro firemní i soukromé akce.