Sociální sítě. Fenomén doby. Můžete je mít rádi nebo je zatracovat. Jedno je ale jisté. Sociální sítě a marketing na těchto platformách jsou nedílnou součástí marketingových mixů moderních firem. A tento fakt bude do budoucna pouze sílit. A proto je důležité potlačit osobní antipatie, přihlédnout k datům a svůj business tomu přizpůsobit.
Dnes si povíme něco o tom, jak se dají díky reklamním kampaním rychle testovat vaše teze, produkty, myšlenky a vize. Reklamní kampaně na sociálních sítích a potažmo v celém digitaalním prostředí vám totiž umožňují efektivní zacílení konkrétních cílových skupin uživatelů a jejich levné oslovení.
Způsob, který my v DIGITAALu používáme dnes a denně pro všechny naše klienty, se jmenuje AB testování. Není to objevení Ameriky. Zato se jedná o velmi rychlý a efektivní způsob, jak můžete ve velmi krátkém čase zvyšovat efektivitu vašich kampaní o stovky procent.
AB testování spočívá v tom, že proti sobě postavíte dvě (i více) zcela odlišných proměnných. Na začátku všech kampaní vždy AB testujeme cílové publikum. Po vyslechnutí klienta nastavíme první z kampaní tak, aby cílová skupina odpovídala představám a zkušenostem klienta. A jako protiváhu postavíme kampaň cílenou podle našich zkušeností a přesvědčení. Reklamní sdělení jsou ale pro obě skupiny totožná. Musejí. Jinak byste nedokázali porovnat výsledky mezi sebou. Vždy se testuje jen jedna proměnná.
Až do tohoto okamžiku ale ověřujeme naše domněnky. Domněnku klienta o chování jeho klientů a domněnku naši.Během pár dní však získáme konkrétní čísla a od té doby už se vše řídí tvrdými daty. Stejné reklamy, ale rozdílná publika budou s největší pravděpodobností generovat rozdílná čísla. My v DIGITAALu sledujeme celou řadu ukazatelů, podle kterých vyhodnocujeme úspěšnost kampaní. A tato čísla pak dáváme do kontextu toho, jak se chovají tito lidé na webu. Nejde tedy pouze o to, že některé publikum získá větší počet lajků nebo proklik na web je levnější. Tito lidé pak na vašem webu mohou trávit jen pár vteřin, z webu hned odejít nebo nedělat žádnou z požadovaných akcí.
Po pár dnech, a můžeme se bavit skutečně o jednotkách dní, tak můžeme vyhodnotit‚ úspěšnost jednotlivých cílových skupin. Tu horší z kampaní vyřadit. Tu úspěšnější posílit. Anebo poté hned vytvořit do AB testu další cílové publikum. A tak pořád dokola až do doby, kdy dojdeme k závěru, že o cílovém publiku máme jasno. To jsou oni, ti, na které potřebujeme cílit a kteří interagují s naší kampaní tak, jak potřebujeme.
Zde přecházíme k AB testování kreativ. Tedy jedna cílová skupina, které zobrazíme několik reklamních sdělení. Jiné fotky. Fotku vs. video. Animaci vs. statický banner. Čistou fotku vs. fotku se sdělením. A začínáme opět AB testovat výkon různých sdělení.
To je ve zkratce AB testování. To vám umožní velmi rychle si ověřit na relevantní cílovce třeba to, zda se více líbí claim č. 1 nebo č. 2. Jestli se lidem více líbí vaše titulní fotka, nebo ta, co navrhuje šéfredaktor. Jestli si váš produkt koupí spíše lidé do 24, let nebo
25–34 let.
My v DIGITAALu (nejen) díky tomu týden co týden zvyšujeme efektivitu kampaní našich klientů ze segmentů, jakými jsou strojírenství, logistika, aerospace nebo technologie. Třeba bychom to mohli vyzkoušet i pro vaši firmu. Co vy na to?