BUSINESS
Vize zakladatele před 30 lety
Ryze česká společnost ROMOTOP, spol. s r. o., vznikla
v létě roku 1992 díky vizionářství a odhodlání muže
jménem Josef Hein, který už v té době vycítil jasný
potenciál v oboru krbových kamen. Na nic nečekal
a společně s partou několika dalších nadšenců se pustil do díla. Bylo to v době, kdy krbová kamna moderní
konstrukce teprve začínala. Romotop se od počátku
zaměřil na západní trhy. Brzy poté začal významně
ovlivňovat průnik krbových kamen i na český trh, později Slovensko, Polsko a další státy. Nyní své výrobky
dodává do více než 50 zemí světa.
„Technologie a inovace nás baví,
a“jelikož jsme dnes už jedním z lídrů
na evropském trhu, snažíme se obor
krbových kamen a vložek posouvat
neustále dopředu,“ říká Ing. Josef Hein,
zakladatel a majitel.
”
Evropským lídrem
Z původní malosériové výroby se postupně v Suchdole
nad Odrou vyvinul podnik s moderním technologickým
zázemím, silným konstrukčním a obchodním potenciálem. Firmě nechybí soustavná snaha o zdokonalování výrobků, které jsou navíc nabízeny za přiměřené ceny. Z dílny Romotop tak vyjíždí produkty s perfektním poměrem
kvalita/cena/výkon,, což zákazníci velmi oceňují. Firma
Romotop dnes patří mezi lídry oboru na evropském trhu.
“
Zákazník očekává hlavně to, že na
krbová kamna nebo krb se může vždy
spolehnout, ať se stane cokoliv.
”
Romotop inovátorem
Postupem času ve firmě vznikl inovační tým, který dostal za úkol přinášet nová technická řešení. Zabývá se
návrhem spalovacích komor, navazujících spalinových
cest, řřízením spalovacího procesu a dalšími tématy.
Cíl je obstát mezi konkurencí a zároveň splnit přísné
ekologické limity. Dnešní zákazník požaduje nejen nevšední estetický zážitek, ale zejména vysokou účelnost
38 ǀ POSITIV 3/2022
výrobku a pocit jistoty, že kdyby se stalo cokoliv, na
krbová kamna nebo krb se může vždy spolehnout.
“
Ekologie je pro výrobce
z Moravskoslezského kraje nejen téma,
ale především závazek. Krbová kamna
a krby Romotop splňují přísné ekologické
požadavky směrnic a norem EU. Tím
přispívají k ochraně životního prostředí
a udržitelnému využívání přírodních
zdrojů energie.
”
Zasloužená ocenění
Krbová kamna Romotop již obdržela několik významných ocenění. Velkým úspěchem je získání platinové ceny v prestižní soutěži ADEX, která se koná
v USA. Významné bylo 2. místo v odborné soutěži
Výrobek – technologie roku 2012 za design a použité technologie. Romotop je také držitelem ocenění
Czech superbrands business award 2016, 2019, 2020.
Založení výroby tradičních keramických kachlů
S postupným rozvojem firmy se začala rozšiřovat nabídka krbových kamen s keramickými kachlemi. Záhy
na to přišla myšlenka rozšířit podnikání o jejich tradiční
výrobu, a to pod značkou HEIN. Od té doby už všechna krbová kamna s keramickým obkladem mají kachle
ze své vlastní dílny.
Sportovní areál Heipark Tošovice
Protože majitel Ing. Josef Hein je celý život vášnivým lyžařem, rozhodl se uskutečnit sen o vlastní
malé sjezdovce, na kterou by to neměl daleko. Začal ji tedy blízko svého obydlí budovat. Z původního skromného plánu postupem času začal vznikat
sportovní areál využívaný zpočátku pouze v zimní
sezóně. Díky neustálému rozvoji a stále novým nápadům nyní Heipark nabízí celoroční vyžití se spoustou sportovních aktivit, zábavy a relaxace uprostřed
nádherné přírody Oderských vrchů. Místo je jako
stvořené pro rodiny s dětmi, školní výlety, ale také
pro firemní i soukromé akce.