HR
Komunikace
na sociálních sítích
jako pomocník generační
výměny ve firmách
Generační výměna ve firmách je dnes jedno z nejskloňovanějších témat. Tradiční firmy vyrostly
za pomoci loajálních a zkušených zaměstnanců a nyní před nimi stojí výzva. Tito profesionálové
a srdcaři se z firem brzy vytratí kvůli odchodu do důchodu a nemá je kdo nahradit. Ne vše se
ve firmě dá digitalizovat, a jak se říká, praxi ničím nenahradíš.
Mladá nastupující generace, ta, která má do těchto tradičních firem nastoupit a převzít otěže od zkušených
matadorů, ale očekává od zaměstnání něco úplně jiného než generace starých bardů.
Firmy z oblasti strojírenství, výroby, průmyslu, logistiky
atd. se celou dobu soustředily na budování technologie a obchodu. A při tom všem tak trochu zapomněly
na posilování pozitivního obrazu u veřejnosti. Prostě to
nebylo pro business tak důležité.
Jenže situace se s novou generací výrazně mění. Globální
trh je otevřený všem a mladí lidé si mohou vybírat z široké plejády zaměstnání a zaměstnavatelů po celém světě.
Chtějí žít jinak a chtějí si prověřit firmu, se kterou spojí
svou kariéru (v jejich případě na zhruba 3 až 5 let). Je to
generace, která se v podstatě na sociálních sítích narodila
nebo je jimi odchována. A proto je logické, že sociální sítě,
ať je to Instagram, TikTok, nebo LinkedIn, budou prvním
místem, kde vás jako zaměstnavatele budou hledat.
Zcela jistě máte špičkovou technologii, desítky let cizelovanou praxi a produkt, skvělé parťáky v týmu a pěkné benefity. Jenže když to mladí lidé nenajdou a neuvidí na sociálních sítích, máte na pracovním trhu prostě
smůlu. Anebo přinejmenším horší výchozí pozici než
třeba konkurence, kde management na sílu a potenciál
sociálních sítí v náboru a budování značky dobrého zaměstnavatele dávno přišel.
Text a foto:
Jiří Kratochvíl
Díky příspěvkům na sociálních sítích asi váš nejnovější
obráběcí stroj neprodáte, ale zcela jistě prodáte svou
firmu v očích mladé generace, která díky tomu, že se
pravidelně objevujete v jejich přirozeném prostoru,
zpozorní a vaši značku, produkt a třeba i firemní kulturu si zapamatuje.
54 ǀ POSITIV 2/2022
„Před několika lety jsme dělali workshop pro jednu skvělou regionální firmu s globálním přesahem.
Výrobce finálního produktu pro velké mezinárodní
energetické firmy. Začínali od nuly a jejich původním požadavkem bylo zvýšení povědomí o firmě.
Firma dělala a dělá skvělé věci, ale lidé z okolí ji neznali. Po třech měsících od workshopu, kdy si lidé
z firmy začali sami na základě našich doporučení
komunikaci vést, nám HR manažerka řekla, že jim
to skvěle funguje. Že zatímco dříve na pohovory přicházeli lidé, kteří firmu neznali, a všem museli vysvětlovat, co vlastně dělají, dnes přicházejí lidé, kteří
znají produkt, vědí, jak firma zevnitř vypadá, a znají
i své budoucí kolegy. Tím odpadlo pro HR oddělení
plno opakujícího se představování firmy a náš klient
tak získal velkou konkurenční výhodu oproti firmám,
které sílu komunikace na sociálních sítích ještě neobjevily,“ demonstruje nesporné výhody HR marketingu zakladatel komunikační agentury DIGITAAL
Jiří Kratochvíl.
HR marketing má ale i jiné odvětví a výhody než
pouze komunikaci firemní kultury na konkrétní
platformě. Představte si, že třeba díky LinkedIn
jste schopni zobrazit náborový inzerát pouze absolventům nebo budoucím absolventům VŠB-TUO
se zaměřením na bezpečnostní inženýrství, ukázat
jim vaši nabídku a rovnou ze sociální sítě si od nich
vyžádat kontakt, na který poté vaše HR oddělení
zavolá. Králičí nora v podobě potenciálu sociálních
sítí a především LinkedIn vede ještě hlouběji. A jestli
vás zajímá, kam a jak může HR marketing na sítích
pomoci vaší firmě, obraťte se na DIGITAAL. Ostravskou komunikační agenturu, která má komunikaci
na internetu v krvi a jejíž srdce bije pro strojírenství
a HR marketing.