Cílem je přilákat turisty

Na výletníky, kteří mají namířeno do Ostravy, čeká zajímavý dárek. Tzv. OSTRAVACARD!!! vznikla na přelomu jara a léta 2020 jako rychlá reakce na covidovou krizi, podpora domácího cestovního ruchu a motivace pro delší pobyt ve městě. S kartou během svého pobytu v Ostravě získají turisté řadu výhod u partnerů projektu, například slevu do vybraných expozic Dolní oblasti Vítkovice, Landek Parku, zoo, DinoParku, do Galerie výtvarných umění Ostrava, ale také do některých restaurací a kaváren. Více se o kartě rozpovídal Mgr. Jiří Šimon, ředitel ostravských infocenter a destinačního managementu.

Pane Šimone, mohl byste ve stručnosti popsat, k čemu OSTRAVACARD!!!  slouží, jakým způsobem funguje a kým je projekt financován? 

Svým držitelům dává karta návod na to, jak si pobyt v Ostravě užít, a pro partnery pak může být zajímavé to, že osloví novou skupinu mimoostravských klientů. Jedinou cestou, jak kartu získat, je totiž pobyt na min. 2 noci v jednom z partnerských hotelů. Samotný projekt a související marketingovou kampaň financuje Statutární město Ostrava.


Kolik partnerů je aktuálně do projektu zapojeno? 

Kartu svým hostům aktuálně poskytuje 32 ubytovacích zařízení v Ostravě a držitelé OSTRAVACARD!!! mohou čerpat nejrůznější výhody na 36 místech v městě a okolí.

Jak by se mohli noví potenciální partneři do projektu zapojit a co takové zapojení obnáší?

Je to velmi jednoduché, stačí dát o sobě vědět třeba na e-mail info@ostravainfo.cz a držitelům karty nabídnout atraktivní výhodu. Účast v programu je jak pro ubytovatele, tak pro poskytovatele výhod zcela zdarma, očekáváme ale pomoc při společné propagaci projektu. 


Je v rámci projektu počet partnerů nějak omezen?

Není, ale samozřejmě nám záleží především na kvalitě služeb, které potenciální partneři poskytují, a také na jejich praktické využitelnosti turisty a návštěvníky města.


OSTRAVACARD!!!  neexistuje prvním rokem, jistě máte spoustu zpětných vazeb... Sdělíte nám, co z nabídek obvykle sklízí mezi návštěvníky největší úspěch?

Podle očekávání návštěvníci města nejčastěji využívají kartu při koupi vstupenek do zoo a Dolní oblasti, potěšila nás ale také čísla z Dinoparku, která svědčí o tom, že kartu využívají rodiny s dětmi, což je pro nás velmi důležitá cílová skupina, a přejeme si, aby její podíl mezi ubytovanými hosty dále rostl.


Pane Šimone, děkujeme Vám za rozhovor.