Proč

prezentovat firemní

BUSINESS

kulturu

on-line?

Budete se divit, jak velký vliv

to má na nábor nových lidí...

Co ve firmách v podstatě všech zaměření slyšíme dnes a denně? Nejsou lidi. Tradiční náborové

metody už nefungují. Poptávka v oblasti HR převyšuje nabídku. Děláme skvělé věci, ale potenciální

zaměstnanci o tom nevědí. A další důvody by se daly rychle vymyslet. Dluh firem v oblasti

komunikace a prezentace firemních kultur je velký a ještě se násobí, když potřebují rychle nabírat

nové lidi. Očekávaný efekt narychlo vymyšlené reklamní kampaně se však nedostavuje.

Protože pracujeme v oblasti HR marketingu pro strojírenské, logistické nebo technologické firmy, už řadu

let vidíme, že firmám funguje obchod, manažerské řízení, ale nefunguje jim nábor. Nebo alespoň ne tak,

jak si představují. My jsme markeťáci se zaměřením

na sociální sítě. Firmám pomáháme získávat kontakty na relevantní zaměstnance a obchodní partnery.

Začnete přitahovat přesně takové lidi, jací zapadají

do vašeho vidění světa. Takové, kteří si na portálu

NášKmen.cz sami hledají zaměstnavatele.

Právě na sociálních sítích. Náš klíčový produkt, kterým

tímto směrem společnostem pomáháme, se jmenuje

HR mining. A ze zkušenosti můžeme říct, že jsou firmy,

které investují do prezentace své firemní kultury, a pak

jsou firmy, které řeší rychlý nábor, ale do HR prezentace nikdy neinvestovaly. Rozdíl je viditelný na každé

takové kampani. V počtu získaných kontaktů i na ceně

celé kampaně. Zatímco firma, která má své vlastní PR

skvěle zvládnuté, může získávat kontakty na zaměstnance v řádu vyšších desítek až stovek měsíčně a za

ceny kolem 20 Kč za kontakt, jsou firmy, jejichž kampaně při zachování stejných kvalit a marketingového řemesla generují kontakty vysoko nad 100 Kč za zájem.

Text a foto:

Jiří Kratochvíl,

DIGITAAL.CZ

Kdybychom se podívali na rozdíly, viděli bychom je na

první pohled třeba na webové prezentaci. V tom, jak

26 ǀ POSITIV 1/2023

se každá z těchto firem představuje novým zaměstnancům na sociálních sítích, jaké má nebo nemá kariérní

stránky. A protože změna webu není levná a jednoduchá záležitost a začít dělat interně HR marketing už vůbec ne, vznikla u nás myšlenka na vytvoření webového

portálu prezentujícího firemní kulturu unikátních firem

z Moravskoslezského kraje netradičním, moderním

a dost jiným způsobem. Dámy a pánové, s radostí vám

představujeme company culture web NášKmen.cz.

Web, který slouží k rozzáření vašich firemních kultur

tak, aby přitahovaly nové talenty jako magnet.

Založíme vám na NášKmen.cz firemní profil, natočíme rozhovory s vašimi lidmi, fotografiemi zachytíme

skutečný život v kmeni a poté z toho sepíšeme poutavé představení vaší firemní kultury. Navíc doplněné

o možnost inzerce volných míst ve vašem kmenu. Díky

tomu začnete přitahovat přesně takové lidi, jací zapadají do vašeho vidění světa. Takové, kteří si na portálu

NášKmen.cz sami hledají zaměstnavatele třeba podle

toho, zda umožňuje práci z domova, pracoviště je dog

friendly, dává v den narozenin dětí volno nebo se může

pracovat na globálních projektech, které mění svět.

Sledujte NášKmen.cz, nebo ještě lépe, zařaďte se do

skupiny špičkových firem, které věří, že lidé jsou jejich

největším kapitálem a díky zdravé firemní kultuře poroste jak zaměstnanec, firma, tak i její byznys.

A jak takový profil firmy na NášKmen.cz vypadá? Prohlížejte na www.naskmen.cz/kmeny/digitaal