Proč
prezentovat firemní
BUSINESS
kulturu
on-line?
Budete se divit, jak velký vliv
to má na nábor nových lidí...
Co ve firmách v podstatě všech zaměření slyšíme dnes a denně? Nejsou lidi. Tradiční náborové
metody už nefungují. Poptávka v oblasti HR převyšuje nabídku. Děláme skvělé věci, ale potenciální
zaměstnanci o tom nevědí. A další důvody by se daly rychle vymyslet. Dluh firem v oblasti
komunikace a prezentace firemních kultur je velký a ještě se násobí, když potřebují rychle nabírat
nové lidi. Očekávaný efekt narychlo vymyšlené reklamní kampaně se však nedostavuje.
Protože pracujeme v oblasti HR marketingu pro strojírenské, logistické nebo technologické firmy, už řadu
let vidíme, že firmám funguje obchod, manažerské řízení, ale nefunguje jim nábor. Nebo alespoň ne tak,
jak si představují. My jsme markeťáci se zaměřením
na sociální sítě. Firmám pomáháme získávat kontakty na relevantní zaměstnance a obchodní partnery.
Začnete přitahovat přesně takové lidi, jací zapadají
do vašeho vidění světa. Takové, kteří si na portálu
NášKmen.cz sami hledají zaměstnavatele.
Právě na sociálních sítích. Náš klíčový produkt, kterým
tímto směrem společnostem pomáháme, se jmenuje
HR mining. A ze zkušenosti můžeme říct, že jsou firmy,
které investují do prezentace své firemní kultury, a pak
jsou firmy, které řeší rychlý nábor, ale do HR prezentace nikdy neinvestovaly. Rozdíl je viditelný na každé
takové kampani. V počtu získaných kontaktů i na ceně
celé kampaně. Zatímco firma, která má své vlastní PR
skvěle zvládnuté, může získávat kontakty na zaměstnance v řádu vyšších desítek až stovek měsíčně a za
ceny kolem 20 Kč za kontakt, jsou firmy, jejichž kampaně při zachování stejných kvalit a marketingového řemesla generují kontakty vysoko nad 100 Kč za zájem.
Text a foto:
Jiří Kratochvíl,
DIGITAAL.CZ
Kdybychom se podívali na rozdíly, viděli bychom je na
první pohled třeba na webové prezentaci. V tom, jak
26 ǀ POSITIV 1/2023
se každá z těchto firem představuje novým zaměstnancům na sociálních sítích, jaké má nebo nemá kariérní
stránky. A protože změna webu není levná a jednoduchá záležitost a začít dělat interně HR marketing už vůbec ne, vznikla u nás myšlenka na vytvoření webového
portálu prezentujícího firemní kulturu unikátních firem
z Moravskoslezského kraje netradičním, moderním
a dost jiným způsobem. Dámy a pánové, s radostí vám
představujeme company culture web NášKmen.cz.
Web, který slouží k rozzáření vašich firemních kultur
tak, aby přitahovaly nové talenty jako magnet.
Založíme vám na NášKmen.cz firemní profil, natočíme rozhovory s vašimi lidmi, fotografiemi zachytíme
skutečný život v kmeni a poté z toho sepíšeme poutavé představení vaší firemní kultury. Navíc doplněné
o možnost inzerce volných míst ve vašem kmenu. Díky
tomu začnete přitahovat přesně takové lidi, jací zapadají do vašeho vidění světa. Takové, kteří si na portálu
NášKmen.cz sami hledají zaměstnavatele třeba podle
toho, zda umožňuje práci z domova, pracoviště je dog
friendly, dává v den narozenin dětí volno nebo se může
pracovat na globálních projektech, které mění svět.
Sledujte NášKmen.cz, nebo ještě lépe, zařaďte se do
skupiny špičkových firem, které věří, že lidé jsou jejich
největším kapitálem a díky zdravé firemní kultuře poroste jak zaměstnanec, firma, tak i její byznys.
A jak takový profil firmy na NášKmen.cz vypadá? Prohlížejte na www.naskmen.cz/kmeny/digitaal