REGION

A jak do vašeho konceptu elektromobility

zapadá vodíkový pohon?

Hyundai je první automobilkou, která uvedla na trh

vozidlo s vodíkovým pohonem a zahájila masovou výrobu elektrických vozidel s palivovými články (FCEV).

Přechod na elektromobilitu je takový

“ nový

začátek v historii motorizace.

Podobně, jako když se začaly vyrábět

první automobily.

Text: redakce

Foto: HMMC

Začínali jsme s vozem ix35, nyní máme druhou generaci vozu NEXO. Kromě něj je jediným dalším

sériově vyráběným automobilem na vodíkový pohon Toyota Mirai. Jiné značky se do sériové výroby

zatím nepustily, jsou pouze ve fázi vývoje.

Než bude tento pohon masově využíván, je potřeba vybudovat infrastrukturu. Například v Německu

a dalších zemích západní Evropy jsou již na vodíkové

automobily částečně připraveni, ale než se to podaří

i v dalších evropských státech, může to trvat i dalších

deset let.

66 ǀ POSITIV 1/2023

Jak konkrétně se snažíte konkurovat

ostatním automobilkám?

Konkurovat se snažíme především širokou škálou dobrých kvalitních výrobků, moderním designem, pokročilou technologií a stále se zlepšujícími standardy práce.

Našim zákazníkům poskytujeme zajímavé benefity,

mimo jiné třeba pětiletou záruku bez omezení počtu

ujetých kilometrů, která je důkazem toho, že za své

vozy zodpovídáme. Ve studiích spolehlivosti společnosti JD Power se vozy Hyundai pravidelně umisťují

mezi těmi nejspolehlivějšími.

Pozice značky Hyundai na evropském trhu je velice

dobrá. Podle počtu nových registrací za rok 2022 jsme

na čtvrtém místě, a celosvětově Hyundai Motor Group

je na pozici číslo 3 z celkovým počtem 6,8 milionů

vozů, a to za skupinou VW (pozice č. 2 – 8,2 milionů

vozů) a Toyotou (pozice č. 1 – 9,6 milionů vozů). Jsme

velice rádi, že náš Hyundai Tucson, vyrobený v Nošovicích, byl vloni dokonce nejprodávanějším vozem

kategorie SUV-C v Evropě počtem cca 150 000 vozů.

Pane Knopiku, děkujeme Vám za rozhovor.