REGION
A jak do vašeho konceptu elektromobility
zapadá vodíkový pohon?
Hyundai je první automobilkou, která uvedla na trh
vozidlo s vodíkovým pohonem a zahájila masovou výrobu elektrických vozidel s palivovými články (FCEV).
Přechod na elektromobilitu je takový
“ nový
začátek v historii motorizace.
Podobně, jako když se začaly vyrábět
první automobily.
”
Text: redakce
Foto: HMMC
Začínali jsme s vozem ix35, nyní máme druhou generaci vozu NEXO. Kromě něj je jediným dalším
sériově vyráběným automobilem na vodíkový pohon Toyota Mirai. Jiné značky se do sériové výroby
zatím nepustily, jsou pouze ve fázi vývoje.
Než bude tento pohon masově využíván, je potřeba vybudovat infrastrukturu. Například v Německu
a dalších zemích západní Evropy jsou již na vodíkové
automobily částečně připraveni, ale než se to podaří
i v dalších evropských státech, může to trvat i dalších
deset let.
66 ǀ POSITIV 1/2023
Jak konkrétně se snažíte konkurovat
ostatním automobilkám?
Konkurovat se snažíme především širokou škálou dobrých kvalitních výrobků, moderním designem, pokročilou technologií a stále se zlepšujícími standardy práce.
Našim zákazníkům poskytujeme zajímavé benefity,
mimo jiné třeba pětiletou záruku bez omezení počtu
ujetých kilometrů, která je důkazem toho, že za své
vozy zodpovídáme. Ve studiích spolehlivosti společnosti JD Power se vozy Hyundai pravidelně umisťují
mezi těmi nejspolehlivějšími.
Pozice značky Hyundai na evropském trhu je velice
dobrá. Podle počtu nových registrací za rok 2022 jsme
na čtvrtém místě, a celosvětově Hyundai Motor Group
je na pozici číslo 3 z celkovým počtem 6,8 milionů
vozů, a to za skupinou VW (pozice č. 2 – 8,2 milionů
vozů) a Toyotou (pozice č. 1 – 9,6 milionů vozů). Jsme
velice rádi, že náš Hyundai Tucson, vyrobený v Nošovicích, byl vloni dokonce nejprodávanějším vozem
kategorie SUV-C v Evropě počtem cca 150 000 vozů.
Pane Knopiku, děkujeme Vám za rozhovor.