BUSINESS

Začínající

podnikatele

je dobré podpořit

Firma, kterou vybuduje podnikatel od začátku, je ten nejpřirozenější a nejlepší způsob, jak podnikat.

Na druhou stranu mnoho začínajících podnikatelů nevybuduje svůj business kvůli triviálním chybám

na samém počátku svého podnikání.

Pravděpodobnost, že firma vznikne a stane se úspěšným

start-upem, je okolo 10 %. Zbytek podnikatelských projektů většinou do 4 let skončí nebo vznikne podnikání

bez perspektivy růstu a rozvoje. Hlavním důvodem bývá

podcenění businessové stránky věci. Začínající podnikatelé dostatečně nepromyslí, komu a jak jejich produkt

vlastně pomáhá, neznají dobře svou cílovou skupinu, neotestovali včas svůj produkt přímo u zákazníků, nemají

reálný business plán, váhají s vyhledáním investora apod.

Toto vše jsou věci, které se dají udělat za pár hodin nebo

dní na počátku projektu a zvyšují úspěšnost rozběhu

podnikání řádově o desítky procent. Proto jsme založili neziskovou organizaci Start Up MSK, z.s., a připravili

řadu programů pro začínající podnikatele v Moravskoslezském kraji.

Text a foto:

Miroslav Marek,

CEO Start Up

MSK, z.s.

Základním programem je tzv. Design sprint. Je to týdenní

workshopový program, který poskytuje začínajícím podnikatelům možnost efektivně a strukturovaně navrhnout,

32 ǀ POSITIV 4/2021

připravit a otestovat svůj inovační nebo business nápad

a s podporou expertů a podnikatelů připravit start svého

podnikání.

Dalším programem je tzv. Business Grill, jedná se o 3hodinový workshop začínajících podnikatelů, potenciálních

partnerů v podnikání, zákazníků a případných investorů.

Každý z účastníků dostane postupně prostor prezentovat svůj podnikatelský záměr a následně se hledají příležitosti ke spolupráci. Cílem je podpořit podnikatelské

nápady a vytvářet nové synergie.

StartUp Voucher je soutěž podnikatelských projektů,

které chtějí na trhu realizovat inovativní a škálovatelný

produkt. Je určen pro začínající podnikatele, kteří svou

myšlenku připravili jako smysluplný podnikatelský záměr,

ověřili si, zda o jejich produkt je a bude zájem, a rozhodli se vstoupit na trh. V dané chvíli potřebují často finanční

podporu a tu mohou díky této soutěži získat.