BUSINESS

Sociální sítě

jako inovace vašeho HR marketingu?

Tématem aktuálního čísla jsou inovace. A tématem tohoto rozhovoru jsou inovace v HR marketingu.

Na toto téma jsme se zeptali Jiřího Kratochvíla z ostravské komunikační agentury DIGITAAL,

kteří otázku HR marketingu řeší pro své klienty každý den. Jak vám mohou sociální sítě v náboru

pomoci? Jakou optikou se na ně dívat a jsou moravskoslezské firmy odvážnější v jejich používání?

O tom všem se dočtete v rozhovoru.

Tvrdí se, že lidé ve firmách ztrácí až

500 hodin ročně tím, že neumí využívat

technologie. Jak se dá rychle a efektivně

podpořit digitalizace firmy

a jak to děláte Vy?

Ano, mou odpověď berte jako subjektivní,

ale vnímám, že je třeba si umět popsat rutinní činnosti a ty zautomatizovat. Z těchto

rutinních činností my v DIGITAALu děláme

procesy, které se dají lehce duplikovat v našem projektovém softwaru. To mohou být

např. opakující se úkoly, které děláme každý

týden pro klienty v podstatě stejně. Úkony

k nástupu nového zaměstnance, k jeho odchodu nebo onboarding. Zautomatizovali

jsme reportingy klientům, které nám běžně

měsíčně zabraly třeba 10 hodin, a díky automatizacím jsme těchto 10 hodin ušetřili.

A takto mohu pokračovat dál a dál. Nedávno jsme prošli DigiAuditem od Moravskoslezského inovačního centra, které právě

míru digitalizace firem zjišťuje, a DIGITAAL

prošel na výbornou. Expert zjistil, že máme

nadstandardně nastavené procesy a míru

digitalizace předávání dat, úkolů atd. Za mě

je prvním krokem, kde bych začal s technologiemi, právě zavedení systému na řízení

projektů a s tím spojeného popisu procesů,

které se dají snadno duplikovat. Ihned získáte přehled nad projekty a snadno budete

rozjíždět ty nové. V neposlední řadě přesun

všeho, co je možné a bezpečné, do cloudových řešení. Díky cloudovým řešením pak

není problém pracovat odkudkoliv, kdykoliv

a lépe kooperovat v týmu.

Jak se vyvíjí komunikace na sociálních

sítích? Existují nějaké moderní

technologie, které dokáží podpořit

např. nábor zaměstnanců?

Svět sociálních médií se vyvíjí každý den.

Pracujeme v tak dynamickém oboru, že je

často těžké držet krok se všemi těmi inovacemi. S tím, jak se firmám obchodně daří,

a s nízkou nezaměstnaností roste i tlak na nábor. Klasické pracovní portály a metody již

mnohdy nestačí a sociální sítě jsou skvělým

doplňkem k těmto tradičním náborovým kanálům. My v DIGITAALu se náborem na sociálních sítích hodně zabýváme, a jsme tak

22 ǀ POSITIV 4/2021

schopni klientovi doručovat ne pouhé prokliky na kariérní weby, ale kontakty na konkrétní uchazeče, kteří se sami rozhodli kontakt

poslat. Ve spojení s velmi precizním cílením

a dobrou kreativou je naše metodika, které

říkáme HR mining, velmi silným konkurenčním nástrojem našich klientů. Výhodou

náborů přes sociální sítě je to, že se firma

dostane k lidem, kteří aktivně zaměstnání

nehledají, ale když vidí příležitost, využijí ji.

Takoví lidé běžně na portály s nabídkou práce třeba nechodí, ale doma skrze mobil je

oslovíte.

Jakým způsobem lze získat kvalitní

zaměstnance skrz sociální sítě?

Těch metod je několik, ale základem je

mít dobře a srozumitelně nastavenou HR

komunikační strategii. Tedy posilovat značku dobrého zaměstnavatele jak samotnou

komunikací, zapojením zaměstnanců jakožto ambasadorů značky, tak i reklamními

kampaněmi.

Jsou podniky v současnosti odvážnější

než před krizí, pokud jde o investice

do inovací, reklamní kampaně nebo třeba

propagace na sociálních sítích?

Určitý nárůst zde vidíme. Především aktuální

situace akcelerovala potřeby firem být vidět

na sociálních sítích a je to hodně spojeno

právě s otázkou HR. Firmy musejí nabírat,

klasické cesty jim již nestačí, a tak přicházejí na nové způsoby, jako jsou komunikace

na LinkedIn a reklamní kampaně na sociálních sítích posilující pozitivní obraz jich samotných jako dobrého zaměstnavatele.

Pane Kratochvíle, děkujeme Vám

za rozhovor.