BUSINESS
Sociální sítě
jako inovace vašeho HR marketingu?
Tématem aktuálního čísla jsou inovace. A tématem tohoto rozhovoru jsou inovace v HR marketingu.
Na toto téma jsme se zeptali Jiřího Kratochvíla z ostravské komunikační agentury DIGITAAL,
kteří otázku HR marketingu řeší pro své klienty každý den. Jak vám mohou sociální sítě v náboru
pomoci? Jakou optikou se na ně dívat a jsou moravskoslezské firmy odvážnější v jejich používání?
O tom všem se dočtete v rozhovoru.
Tvrdí se, že lidé ve firmách ztrácí až
500 hodin ročně tím, že neumí využívat
technologie. Jak se dá rychle a efektivně
podpořit digitalizace firmy
a jak to děláte Vy?
Ano, mou odpověď berte jako subjektivní,
ale vnímám, že je třeba si umět popsat rutinní činnosti a ty zautomatizovat. Z těchto
rutinních činností my v DIGITAALu děláme
procesy, které se dají lehce duplikovat v našem projektovém softwaru. To mohou být
např. opakující se úkoly, které děláme každý
týden pro klienty v podstatě stejně. Úkony
k nástupu nového zaměstnance, k jeho odchodu nebo onboarding. Zautomatizovali
jsme reportingy klientům, které nám běžně
měsíčně zabraly třeba 10 hodin, a díky automatizacím jsme těchto 10 hodin ušetřili.
A takto mohu pokračovat dál a dál. Nedávno jsme prošli DigiAuditem od Moravskoslezského inovačního centra, které právě
míru digitalizace firem zjišťuje, a DIGITAAL
prošel na výbornou. Expert zjistil, že máme
nadstandardně nastavené procesy a míru
digitalizace předávání dat, úkolů atd. Za mě
je prvním krokem, kde bych začal s technologiemi, právě zavedení systému na řízení
projektů a s tím spojeného popisu procesů,
které se dají snadno duplikovat. Ihned získáte přehled nad projekty a snadno budete
rozjíždět ty nové. V neposlední řadě přesun
všeho, co je možné a bezpečné, do cloudových řešení. Díky cloudovým řešením pak
není problém pracovat odkudkoliv, kdykoliv
a lépe kooperovat v týmu.
Jak se vyvíjí komunikace na sociálních
sítích? Existují nějaké moderní
technologie, které dokáží podpořit
např. nábor zaměstnanců?
Svět sociálních médií se vyvíjí každý den.
Pracujeme v tak dynamickém oboru, že je
často těžké držet krok se všemi těmi inovacemi. S tím, jak se firmám obchodně daří,
a s nízkou nezaměstnaností roste i tlak na nábor. Klasické pracovní portály a metody již
mnohdy nestačí a sociální sítě jsou skvělým
doplňkem k těmto tradičním náborovým kanálům. My v DIGITAALu se náborem na sociálních sítích hodně zabýváme, a jsme tak
22 ǀ POSITIV 4/2021
schopni klientovi doručovat ne pouhé prokliky na kariérní weby, ale kontakty na konkrétní uchazeče, kteří se sami rozhodli kontakt
poslat. Ve spojení s velmi precizním cílením
a dobrou kreativou je naše metodika, které
říkáme HR mining, velmi silným konkurenčním nástrojem našich klientů. Výhodou
náborů přes sociální sítě je to, že se firma
dostane k lidem, kteří aktivně zaměstnání
nehledají, ale když vidí příležitost, využijí ji.
Takoví lidé běžně na portály s nabídkou práce třeba nechodí, ale doma skrze mobil je
oslovíte.
Jakým způsobem lze získat kvalitní
zaměstnance skrz sociální sítě?
Těch metod je několik, ale základem je
mít dobře a srozumitelně nastavenou HR
komunikační strategii. Tedy posilovat značku dobrého zaměstnavatele jak samotnou
komunikací, zapojením zaměstnanců jakožto ambasadorů značky, tak i reklamními
kampaněmi.
Jsou podniky v současnosti odvážnější
než před krizí, pokud jde o investice
do inovací, reklamní kampaně nebo třeba
propagace na sociálních sítích?
Určitý nárůst zde vidíme. Především aktuální
situace akcelerovala potřeby firem být vidět
na sociálních sítích a je to hodně spojeno
právě s otázkou HR. Firmy musejí nabírat,
klasické cesty jim již nestačí, a tak přicházejí na nové způsoby, jako jsou komunikace
na LinkedIn a reklamní kampaně na sociálních sítích posilující pozitivní obraz jich samotných jako dobrého zaměstnavatele.
Pane Kratochvíle, děkujeme Vám
za rozhovor.