Vitesco Technologies

sází na elektrifikaci

Skupina Continental vyčlenila společnost Vitesco Technologies proto, aby se mohla

plně soustředit na rychle rostoucí trh s elektromobily. S panem Krishnanem, generálním

ředitelem frenštátského závodu Vitesco Technologies, jsme hovořili o jejich odštěpení od

společnosti Continental, o jejich novém zaměření na elektromobily

a o významu automatizace ve výrobě.

Vážený pane Krishnane, můžete nás

krátce seznámit se společností Vitesco

Technologies? Na co přesně se závod

ve Frenštátě pod Radhoštěm zaměřuje?

Značka Vitesco Technologies zní nově, nicméně s rodinou Continental sdílíme naše

dědictví, jelikož jsme před rozdělením byli

její divizí Powertrain. Když jsme byli součástí

společnosti Continental, po desetiletí jsme si

udržovali pozici lídra na trhu s produkty pro

hnací ústrojí, byli jsme průkopníky v oblasti

elektroniky a nyní se jako Vitesco Technologies přesouváme na trh elektrifikace.

Naše současné portfolio v oblasti technologií pro úsporu paliva zahrnuje řídicí jednotky, klíče k vozidlům, moduly pro ovládání

karoserie a teplotní senzory. Od letošního

roku ale budeme vyrábět komponenty pro

elektromobily, např. systémy řízení nabíjení i vybíjení baterie. Kromě toho budeme

v následujících letech vyrábět také nabíjecí

jednotky pro elektromobily. Frenštát je pro

Vitesco Technologies klíčovou lokací pro

elektrifikaci v Evropské unii.

K oddělení společnosti Vitesco

Technologies od Continentalu došlo teprve

nedávno. Co bylo jeho důvodem?

Ano, oddělili jsme se od Continentalu teprve letos. Hlavním důvodem byl růst trhu

elektrifikace. V současné době zde dochází

k velkému rozmachu, který vyvolává řadu

změn, například pokud jde o pravidla regulující emise. To je pro dodavatele velmi

náročné, a proto představenstvo společnosti Continental rozhodlo o osamostatnění

společnosti Vitesco Technologies, což nám

umožní pružnější rozhodování a pevnější

kontrolu nad trhem.

Prohlašujete se za moderní továrnu. Jak

daleko jste pokročili v robotizaci výroby?

Myslíte si, že automatizace je pro úspěch

firem nezbytná?

Pro představu, český průměr je asi 15 robotů

na 1 000 zaměstnanců – náš závod ve Frenštátě jich má v současnosti asi 50 a do roku

2025 plánujeme zvýšit tento počet na

130 robotů na na tisíc zaměstnanců. Automatizace pro nás ale nekončí u robotů. Využíváme také automaticky řízená vozidla,

analýzu velkých dat a umělou inteligenci.

V oblasti technologií pro úsporu paliva také

chceme dosáhnout další fáze automatizace,

kdy budou roboti vybaveni kamerami, senzory a umělou inteligencí, díky čemuž budou schopni činit vlastní rozhodnutí.

Věřím, že automatizace je důležitá z několika důvodů. Zaprvé, pomáhá ochránit zdraví

a bezpečnost zaměstnanců, protože roboti

mohou vykonávat nebezpečné úkoly. Zadruhé, předání opakujících se úkolů robotům

snižuje možnost vzniku chyb. V neposlední

řadě je velmi úsporná, protože ceny robotů

díky vývoji této technologie výrazně klesly.

Co byste poradil výrobním společnostem,

které hledají možnosti, jak zvýšit svou

konkurenceschopnost prostřednictvím

digitálních továren?

Věřím, že prvním krokem je změnit uvažování zaměstnanců a ukázat jim, že toto je

POSITIV 4/2021 ǀ 51