Vitesco Technologies
sází na elektrifikaci
Skupina Continental vyčlenila společnost Vitesco Technologies proto, aby se mohla
plně soustředit na rychle rostoucí trh s elektromobily. S panem Krishnanem, generálním
ředitelem frenštátského závodu Vitesco Technologies, jsme hovořili o jejich odštěpení od
společnosti Continental, o jejich novém zaměření na elektromobily
a o významu automatizace ve výrobě.
Vážený pane Krishnane, můžete nás
krátce seznámit se společností Vitesco
Technologies? Na co přesně se závod
ve Frenštátě pod Radhoštěm zaměřuje?
Značka Vitesco Technologies zní nově, nicméně s rodinou Continental sdílíme naše
dědictví, jelikož jsme před rozdělením byli
její divizí Powertrain. Když jsme byli součástí
společnosti Continental, po desetiletí jsme si
udržovali pozici lídra na trhu s produkty pro
hnací ústrojí, byli jsme průkopníky v oblasti
elektroniky a nyní se jako Vitesco Technologies přesouváme na trh elektrifikace.
Naše současné portfolio v oblasti technologií pro úsporu paliva zahrnuje řídicí jednotky, klíče k vozidlům, moduly pro ovládání
karoserie a teplotní senzory. Od letošního
roku ale budeme vyrábět komponenty pro
elektromobily, např. systémy řízení nabíjení i vybíjení baterie. Kromě toho budeme
v následujících letech vyrábět také nabíjecí
jednotky pro elektromobily. Frenštát je pro
Vitesco Technologies klíčovou lokací pro
elektrifikaci v Evropské unii.
K oddělení společnosti Vitesco
Technologies od Continentalu došlo teprve
nedávno. Co bylo jeho důvodem?
Ano, oddělili jsme se od Continentalu teprve letos. Hlavním důvodem byl růst trhu
elektrifikace. V současné době zde dochází
k velkému rozmachu, který vyvolává řadu
změn, například pokud jde o pravidla regulující emise. To je pro dodavatele velmi
náročné, a proto představenstvo společnosti Continental rozhodlo o osamostatnění
společnosti Vitesco Technologies, což nám
umožní pružnější rozhodování a pevnější
kontrolu nad trhem.
Prohlašujete se za moderní továrnu. Jak
daleko jste pokročili v robotizaci výroby?
Myslíte si, že automatizace je pro úspěch
firem nezbytná?
Pro představu, český průměr je asi 15 robotů
na 1 000 zaměstnanců – náš závod ve Frenštátě jich má v současnosti asi 50 a do roku
2025 plánujeme zvýšit tento počet na
130 robotů na na tisíc zaměstnanců. Automatizace pro nás ale nekončí u robotů. Využíváme také automaticky řízená vozidla,
analýzu velkých dat a umělou inteligenci.
V oblasti technologií pro úsporu paliva také
chceme dosáhnout další fáze automatizace,
kdy budou roboti vybaveni kamerami, senzory a umělou inteligencí, díky čemuž budou schopni činit vlastní rozhodnutí.
Věřím, že automatizace je důležitá z několika důvodů. Zaprvé, pomáhá ochránit zdraví
a bezpečnost zaměstnanců, protože roboti
mohou vykonávat nebezpečné úkoly. Zadruhé, předání opakujících se úkolů robotům
snižuje možnost vzniku chyb. V neposlední
řadě je velmi úsporná, protože ceny robotů
díky vývoji této technologie výrazně klesly.
Co byste poradil výrobním společnostem,
které hledají možnosti, jak zvýšit svou
konkurenceschopnost prostřednictvím
digitálních továren?
Věřím, že prvním krokem je změnit uvažování zaměstnanců a ukázat jim, že toto je
POSITIV 4/2021 ǀ 51