INVESTOŘI V MSK

Produkty pro budoucnost, které putují

z Chlebovic do celého světa

Firma B.PRO je významným dodavatelem výrobků a systémů pro profesionální kuchyně. Za 28 let

svého působení v našem kraji vyrostla v jednoho z nejvýznamnějších zaměstnavatelů a roste stále

dál – prostorově, personálně i sortimentem.

Společnost B.PRO CZ byla založena v roce 1925 v německém Oberderdingenu Heinrichem Blancem jako firma „Blanc & Co.“ Po skoro sedmdesáti letech úspěšné

činnosti v několika německých závodech expandovala, už

pod názvem BLANCO, do České republiky. V roce 1993

tak začala výroba dřezových nádob, pracovních stolů

a přípravných vozíků ve Frýdku-Místku. Firma zde začínala

s pouhými čtyřmi zaměstnanci, rychle se ovšem rozrostla,

takže se již v roce 1996 stěhovala do 2000 m2 haly v Bašce.

V roce 2004 už tento prostor opět nebyl dostačující, proto

vznikl obrovský projekt nového výrobního areálu v malé

obci Chlebovice. Tento projekt se aktuálně nachází ve druhé fázi, kdy jsou v provozu dvě haly o celkové ploše přes

10 000 m2. Stavba třetí haly – a poslední fáze projektu – by

měla začít v lednu příštího roku, kdy vyroste nová skladová

hala, která bude v budoucnu doplněna o dalších 3 000 m2

výrobní plochy.

Od roku 2012 se do Chlebovic postupně přesouvá výroba z Německa. V současné době se 70 % výrobků značky

B.PRO vyrobí v Chlebovicích. V tuto chvíli se výrobky ještě

posílají do skladu v Oberderdingenu, odkud se distribuují

zákazníkům, ale s novým skladem bude i tato činnost probíhat v Chlebovicích.

Společnost B.PRO vyrábí kvalitní nerezové výrobky pro

profesionální velkokuchyně v restauracích, nemocničních

a závodních jídelnách nebo školách – zkrátka všude, kde

se vaří ve velkém. V jejich sortimentu tak najdeme třeba vozíky, pásové dopravníky, bufetové stoly, banketové

vozíky, systémy pro rozdělování porcí a mnoho dalšího.

Text:

Barbora Kubalová

Foto:

B.PRO CZ s.r.o.

Zákazníci si mohou vybrat ze široké škály produktů, a to

buďto zakoupením standardního výrobku, nebo využitím

konfigurátoru na webových stránkách B.PRO, kde si navolí požadované parametry výrobku dle svých představ.

Pro ještě specifičtější požadavky je tu pak možnost zcela

individuálního projektu přesně podle potřeb zákazníka.

54 ǀ POSITIV 4/2021

Právě individuální přístup k zákazníkům je pro B.PRO důležitý, což má vystihnout i změna názvu. „Neustále inovujeme své výrobky tak, aby byly pro zákazníky komfortnější, výhodnější a co nejlépe splňovaly jejich potřeby,“ říká

vedoucí chlebovického závodu David Krompolc.

Tak velká společnost se samozřejmě neobejde bez neustálých inovací, aby udržela krok se současnými technologiemi i novými ekologickými a bezpečnostními požadavky. V provozu se již nyní používají svařovací automaty, svařovací roboty, manipulátory a další zařízení pro

ochranu zdraví a bezpečnosti zaměstnanců. Do příštího

roku se plánuje další fáze modernizace, ve které chce

B.PRO u jednoduchých manuálních činností, které mohou být zdraví škodlivé, nahradit zaměstnance kolaborativními roboty a roboty pro broušení.

Kvalitních zaměstnanců si zde váží, proto se jim opravdu

věnují. Bylo zřízeno například interní školicí centrum, kde

je každý zaměstnanec po nástupu proškolen na všechny

používané systémy i přístroje, v teorii i praxi. Pro zručné

a ambiciózní zaměstnance je možnost nechat se interně

vyškolit na svářeče nerezi, případně jiné odborné pozice.

Samozřejmostí je transparentní úrovňový systém kariérního růstu a široká škála benefitů.

V současné době má společnost přes 200 zaměstnanců, z toho jsou zhruba dvě třetiny ve výrobě. Společnost

B.PRO je tak jedním z významných a oblíbených zaměstnavatelů v Moravskoslezském kraji. Ani během koronavirové krize se společnost neuchýlila k propouštění zaměstnanců, protože, jak říká paní Nahodilová z HR oddělení:

„Bez zaměstnanců bychom nebyli to, co jsme.“ Tohoto

přístupu si zaměstnanci váží, proto je fluktuace velmi

nízká. Firma se i přes současnou krizi neustále rozrůstá

a nabírá nové zaměstnance. „Jsme firma s produkty pro

budoucnost, vždy se bude jíst, v nemocnicích naše výrobky budou vždy potřeba. Zaměstnanci vidí, že dělají něco,

co má smysl,“ říká paní Nahodilová.