INVESTORS IN MSK

Můžete nám, prosím, ve stručnosti představit, čím se

společnost Brose zabývá? Jakou má strukturu?

Kolik zaměstnanců?

Brose je čtvrtým největším rodinným dodavatelem pro automobilový průmysl na světě. Naše inteligentní řešení pro pro přístup

do vozidel a jejich interiér poskytují vysoký komfort a flexibilitu a naše inovativní koncepty tepelného managementu zvyšují

efektivitu a přispívají k ochraně životního prostředí. Rádi říkáme,

že každé druhé nově vyrobené vozidlo na světě má ve své konstrukci alespoň jeden Brose produkt.

Společnost Brose zaměstnává přibližně 25 000 lidí v celkově

65 lokacích a 24 zemích. V České republice je zaměstnáno

přibližně 3 000 lidí, ze kterých většina pracuje ve výrobě, ale

je zde i rostoucí menšina expertů v zákaznických týmech,

vývoji produktů a řízení transportu. Aktuálně přebíráme stále

více odpovědnosti za celofiremní procesy prostřednictvím našeho Centra obchodních služeb pro Evropu, které se nachází

v centru Ostravy.

V rámci Brose CZ spol. s r.o. vzniklo Evropské středisko

sdílených služeb. Co bylo hlavním impulsem k tomuto kroku?

Přibližně před dvěma roky jsme spustili program obnovy pod

názvem Future Brose, abychom podpořili náš růst a konkurenceschopnost. Tento program zahrnuje opatření, jako je třeba zefektivnění pracovních postupů, snížení úrovně hierarchie a digitalizace vývoje, administrativy a výroby. K těmto cílům nám naše

nová organizace sdílených služeb dokonale slouží.

A jakým způsobem středisko funguje?

Naši místní specialisté nabízejí služby v oblastech controllingu

financí, nákupu a v neposlední řadě IT – konkrétně toto oddělení silně čerpá z rostoucího potenciálu ostravského IT sektoru.

Přítomnost VŠB-TUO a velkých IT firem dává Ostravě mnohem

větší potenciál ze strany trhu práce v porovnání s jinými evropskými zeměmi. Naši IT specialisté se v rámci skupiny Brose těší

ohromnému uznání.

Prozradíte nám, jaké jsou největší výhody takového centra?

Aktuálně sdružujeme, standardizujeme a digitalizujeme administrativní úkony. Pokud budeme schopni tyto služby nabízet všem

zákazníkům z jednoho místa, z Ostravy, maximalizuje to naši

efektivitu a umožní nám to garantovat obecný standard kvality.

V rámci automatizace široké škály procesů se poté naše rostoucí

pracovní síla může soustředit na ještě komplikovanější úkoly.

POSITIV 4/2021 ǀ 57