INVESTOŘI V MSK

skutečně cesta vpřed. Dále je důležité pochopit, na jakém stupni automatizace se společnost již nachází, kam

se chce dostat, a sestavit plán svých cílů. Kromě toho je

klíčová organizace, máme například vedoucího digitalizace, který řídí a koordinuje všechny digitalizační projekty v továrně. Tato úloha má zásadní význam pro řízení

digitalizačního úsilí.

Automobilový průmysl prochází velkými změnami.

Myslíte si, že budoucnost patří elektromobilům, nebo

dáváte přednost jiným alternativám, jako je například

vodík?

Myslím si, že budoucnost je bezpochyby v elektromobilech, a nejsem sám. Několik poradenských společností

provedlo studie, které předpověděly, že do roku 2030

bude 60 % nově vyrobených vozidel plně elektrických.

Mnoho zemí nejen v Evropské unii, ale i Čína a USA se

vzhledem ke snaze o snižování emisí CO2 posouvají

směrem k elektrifikaci. Vodík si dokážu představit jako

technologii pro užitková vozidla, ale vozidla pro přepravu

pasažérů budou na baterie.

Pane Krishnane,

děkujeme za rozhovor.

Vitesco Technologies

Is Betting on

Electrification

The Continental Group has spun off Vitesco

Technologies in order to fully focus on the booming

market of electric vehicles. We spoke to Mr Krishnan,

managing director of the Vitesco Technologies plant

in Frenštát, about their split from Continental, their

new focus on electric vehicles and the importance of

automation in production.

Text: redakce

Foto: Jiří Staněk,

Vitesco

Technologies

Dear Mr Krishnan, could you give us a little bit of an

introduction to Vitesco Technologies? What exactly is the

focus of the plant in Frenštát pod Radhoštěm?

Vitesco Technologies as a brand sounds new, however, we

share our legacy with the Continental family as we used to

be their Powertrain Division before separation. As part of

Continental, we maintained a position as market leaders

in powertrain products for decades, being pioneers in

electronics and now, as Vitesco Technologies, we are shifting

towards the electrification market.

Our current portfolio in FST includes ECUs, car keys, body

control modules, as well as temperature sensors, however,

starting this year, we will be producing components for

electric cars. These include battery management systems

and cell supervision circuits. On top of that, we will also

produce charging units for electric vehicles in the coming

years. Frenštát is a key location for electrification in the EU for

Vitesco Technologies

52 ǀ POSITIV 4/2021

Vitesco Technologies’ split from Continental is recent.

What was the reason behind it?

Yes, we spun off from Continental this year. The main reason

for this is growth in the electrification market. It is currently

seeing a great boom which is inciting a stream of changes

within it regarding, for example, rules regulating emissions.

This is very demanding on suppliers, so the Continental board

decided to make Vitesco Technologies independent, giving

us agility in decision making and a tighter grip on the market.

You declare yourself to be a modern factory. How far

have you progressed in the robotisation of production?

Do you think automation is essential for companies to be

successful?

For perspective, Czechia’s average is around fifteen robots

per 1000 employees; our Frenštát plant currently has about

fifty and we have plans to increase that to 130 robots per

mille by 2025. For us, however, automation does not stop