INVESTOŘI V MSK
skutečně cesta vpřed. Dále je důležité pochopit, na jakém stupni automatizace se společnost již nachází, kam
se chce dostat, a sestavit plán svých cílů. Kromě toho je
klíčová organizace, máme například vedoucího digitalizace, který řídí a koordinuje všechny digitalizační projekty v továrně. Tato úloha má zásadní význam pro řízení
digitalizačního úsilí.
Automobilový průmysl prochází velkými změnami.
Myslíte si, že budoucnost patří elektromobilům, nebo
dáváte přednost jiným alternativám, jako je například
vodík?
Myslím si, že budoucnost je bezpochyby v elektromobilech, a nejsem sám. Několik poradenských společností
provedlo studie, které předpověděly, že do roku 2030
bude 60 % nově vyrobených vozidel plně elektrických.
Mnoho zemí nejen v Evropské unii, ale i Čína a USA se
vzhledem ke snaze o snižování emisí CO2 posouvají
směrem k elektrifikaci. Vodík si dokážu představit jako
technologii pro užitková vozidla, ale vozidla pro přepravu
pasažérů budou na baterie.
Pane Krishnane,
děkujeme za rozhovor.
Vitesco Technologies
Is Betting on
Electrification
The Continental Group has spun off Vitesco
Technologies in order to fully focus on the booming
market of electric vehicles. We spoke to Mr Krishnan,
managing director of the Vitesco Technologies plant
in Frenštát, about their split from Continental, their
new focus on electric vehicles and the importance of
automation in production.
Text: redakce
Foto: Jiří Staněk,
Vitesco
Technologies
Dear Mr Krishnan, could you give us a little bit of an
introduction to Vitesco Technologies? What exactly is the
focus of the plant in Frenštát pod Radhoštěm?
Vitesco Technologies as a brand sounds new, however, we
share our legacy with the Continental family as we used to
be their Powertrain Division before separation. As part of
Continental, we maintained a position as market leaders
in powertrain products for decades, being pioneers in
electronics and now, as Vitesco Technologies, we are shifting
towards the electrification market.
Our current portfolio in FST includes ECUs, car keys, body
control modules, as well as temperature sensors, however,
starting this year, we will be producing components for
electric cars. These include battery management systems
and cell supervision circuits. On top of that, we will also
produce charging units for electric vehicles in the coming
years. Frenštát is a key location for electrification in the EU for
Vitesco Technologies
52 ǀ POSITIV 4/2021
Vitesco Technologies’ split from Continental is recent.
What was the reason behind it?
Yes, we spun off from Continental this year. The main reason
for this is growth in the electrification market. It is currently
seeing a great boom which is inciting a stream of changes
within it regarding, for example, rules regulating emissions.
This is very demanding on suppliers, so the Continental board
decided to make Vitesco Technologies independent, giving
us agility in decision making and a tighter grip on the market.
You declare yourself to be a modern factory. How far
have you progressed in the robotisation of production?
Do you think automation is essential for companies to be
successful?
For perspective, Czechia’s average is around fifteen robots
per 1000 employees; our Frenštát plant currently has about
fifty and we have plans to increase that to 130 robots per
mille by 2025. For us, however, automation does not stop