Z lokální
rodinné
firmy
lídrem trhu
Příběh značky Kofola začal v Krnově. Dnes je společnost jedním z nejlepších zaměstnavatelů v České
republice, která věří v podnikání s respektem k přírodě, společnosti i jednotlivcům.
Společnost Kofola začala své podnikání v Krnově, postupně se však rozrostla na jednoho
z největších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě. Své výsadní postavení aktuálně potvrzuje provozem
11 závodů na 5 evropských trzích se dvěma
tisíci zaměstnanci. Na prvním místě se v portfoliu značky vyjímá zejména tradiční kolový
nápoj s originální recepturou – Kofola. Není
však jediná, společnost na trh dodává také
pramenitou vodu Rajec, minerální vodu
100 ǀ POSITIV 4/2020
Kláštorná Kalcia, hroznový nápoj Vinea, řadu
sirupů Jupí, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top
Topic a Citro Cola.
Pod svými křídly má Kofola ovšem také síť
Freshbarů s čerstvou šťávou a Salaterií, známou jako UGO. Právě v krnovském výrobním závodě vznikají unikátní technologií
paskalizace balené čerstvé šťávy. Společnost ale vlastní i tradičního výrobce
bylinných směsí a čajů LEROS s výrobním závodem ve Strážnici. Jeho bylinkovou laboratoř, ve které vznikají výluhy
z bylin potřebné pro vybrané nápoje, ale
najdete také v Krnově.
Základním kamenem filozofie společnosti Kofola je udržitelný přístup k podnikání. „Udržitelnost není v Kofole novým tématem. Protože si ale nepotrpíme
na módní slůvka, zaslechli byste nás mluvit