Z lokální

rodinné

firmy

lídrem trhu

Příběh značky Kofola začal v Krnově. Dnes je společnost jedním z nejlepších zaměstnavatelů v České

republice, která věří v podnikání s respektem k přírodě, společnosti i jednotlivcům.

Společnost Kofola začala své podnikání v Krnově, postupně se však rozrostla na jednoho

z největších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě. Své výsadní postavení aktuálně potvrzuje provozem

11 závodů na 5 evropských trzích se dvěma

tisíci zaměstnanci. Na prvním místě se v portfoliu značky vyjímá zejména tradiční kolový

nápoj s originální recepturou – Kofola. Není

však jediná, společnost na trh dodává také

pramenitou vodu Rajec, minerální vodu

100 ǀ POSITIV 4/2020

Kláštorná Kalcia, hroznový nápoj Vinea, řadu

sirupů Jupí, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top

Topic a Citro Cola.

Pod svými křídly má Kofola ovšem také síť

Freshbarů s čerstvou šťávou a Salaterií, známou jako UGO. Právě v krnovském výrobním závodě vznikají unikátní technologií

paskalizace balené čerstvé šťávy. Společnost ale vlastní i tradičního výrobce

bylinných směsí a čajů LEROS s výrobním závodem ve Strážnici. Jeho bylinkovou laboratoř, ve které vznikají výluhy

z bylin potřebné pro vybrané nápoje, ale

najdete také v Krnově.

Základním kamenem filozofie společnosti Kofola je udržitelný přístup k podnikání. „Udržitelnost není v Kofole novým tématem. Protože si ale nepotrpíme

na módní slůvka, zaslechli byste nás mluvit