REGION–KOPŘIVNICE
Vážený pane generální řediteli, můžete nastínit současnou
obchodně-výrobní situaci firmy Brose?
Očekáváme, že na konci listopadu na tom budeme stejně,
nebo ještě lépe než loni. Možná to bude znít zvláštně, protože všichni mluví o krizi, ale od září jsme se dostali na stejnou,
dokonce vyšší úroveň produkce ve srovnání s předchozím
rokem. Tak to v Brose vypadá právě teď. Držím nám palce,
aby to vydrželo alespoň následujících pár týdnů do konce
roku. Nicméně je všeobecně cítit větší nejistota z budoucnosti než v minulosti.
I navzdory koronaviru jste tedy zaznamenali obchodní
úspěch?
Všichni jsme zažili dramatické a hodně špatné měsíce - duben, květen a červen. Prodeje byly velmi nízké a byla krize.
Ale náš byznys se vzpamatoval mnohem rychleji než ostatní a od září se držíme na loňské, dokonce i vyšší úrovni.
Ve srovnání s plánem pak máme jen velmi malou odchylku.
Podnikli jste v tomto roce nějaké kroky v oblasti inovací?
Ano, i letos jsme podnikli další kroky ke zlepšení fungování
naší společnosti, což zahrnuje také inovace. Rád bych zmínil
tři příklady. Již na začátku roku 2020, zcela pak během probíhající koronavirové krize, jsme začali investovat do digitální výrobní platformy. My jsme pilotním závodem, který se
podílí na jejím vývoji a později ji bude zavádět celosvětově.
Jedná se o produkční platformu Brose s názvem PRIME – ta
zahrnuje významné investice do digitálních nástrojů ve výrobě, které propojují stroje, naše pracovníky a naše techniky
v kancelářích – díky tomu můžeme být mnohem efektivnější. Staneme se zcela bezpapírovou společností a budeme
schopni reagovat na změny mnohem rychleji.
Zadruhé jsme v našem rožnovském závodě spustili také výrobu jednoho z našich nejnovějších inovativních produktů.
Jedná se o nejlehčí a nejmenší zámek bočních dveří, který
jsme kdy vyrobili, a dodáváme jej několika velkým automobilkám v Evropě. I během korona krize jsme měli hodně dobrý náběh výroby. Dostali jsme se z 2 000 jednotek
za měsíc až na současných 40 až 60 tisíc jednotek týdně.
Uvedení nového produktu do výroby tedy proběhlo velice
dobře.
A zmínil bych ještě jedno - neustále se snažíme zlepšovat
pracovní prostředí pro naše zaměstnance. Během první poloviny roku 2020 jsme začali instalovat nový výrobní koncept, jehož součástí je robot zajišťující manipulaci s těžkými
sedadlovými strukturami a také kamera, která obstarává
kontrolu výrobků. Dosud se nám nedařilo automatizovat
manipulaci s tímto těžkým typem sedáku, ale vytvořili jsme
nový koncept, který v těchto dnech spouštíme. Díky tomu
jsme byli schopni zajistit, aby těžkou práci prováděly místo
pracovníků stroje. Vision Systém zase zajišťuje 100% spolehlivou vizuální kontrolu kvality, a díky tomu i spokojenost
našich zákazníků.
Brose chce z krize vyjít silnější, být inovativnější, a proto
pokračujeme v investicích i v jejím průběhu. To vše podle
sloganu #brosestehtnichtstill, tedy „Brose nestojí na místě”.
Čím je firma Brose, jakožto zaměstnavatel, přínosná
pro region Kopřivnice? V soutěži Top Employers Czech
Republic 2020 jste se umístili mezi patnácti oceněnými…
Do Top Employers jsme se nezapojili jen proto, abychom
dostali cenu nebo něco vyhráli – zajímalo nás srovnání s dalšími významnými zaměstnavateli nejen v České republice,
66 ǀ POSITIV 4/2020
ale víceméně z celého světa. Díky auditu Top Employers jsme měli konkrétní měřítko, podle kterého jsme
prošli své HR procesy, abychom porozuměli tomu, jak
se staráme o své zaměstnance, co jim nabízíme. A ano,
jsme velmi hrdí na to, že se nám podařilo tuto certifikaci nyní získat potřetí za sebou, což myslím, dokazuje,
že máme dobrý základ. Máme dobrý, velmi motivovaný
tým a myslím, že se za tím skrývá i několik jiných věcí,
které musím zmínit.
Jednou z nich jsou naše firemní hodnoty: “FIRST” - F znamená „family“ (rodina), I je „innovation“ (inovace),
R máme pro „respect“ (respekt), S je „success“ (úspěch)
a T je „team“ (tým). Právě to se snažíme předat svým
zaměstnancům - jak bychom se k sobě navzájem měli
v pracovním kolektivu chovat. Tyhle zásady jsou pro nás
velmi důležité.
Jsme společnost, která se neustále snaží pomáhat „komunitě“. Před rokem jsme ve spolupráci s městem Kopřivnice pořádali kampaň nazvanou „Být dobrým sousedem“. To se snažíme nejen ukazovat, ale především se
podle toho chovat. I teď během krize jsme byli v kontaktu s městem a ptali jsme se, s čím bychom mohli pomoci. Například jsme nabízeli podporu školám, aby mohly
učit děti online. Před časem jsme také dokončili akci
nazvanou Brose Run, kterou již třetím rokem pořádáme
na podporu dětí se zdravotními problémy.
V neposlední řadě se snažíme investovat do našich zaměstnanců, a to nejen do jejich vzdělávání a rozvoje, ale