REGION–KOPŘIVNICE

Vážený pane generální řediteli, můžete nastínit současnou

obchodně-výrobní situaci firmy Brose?

Očekáváme, že na konci listopadu na tom budeme stejně,

nebo ještě lépe než loni. Možná to bude znít zvláštně, protože všichni mluví o krizi, ale od září jsme se dostali na stejnou,

dokonce vyšší úroveň produkce ve srovnání s předchozím

rokem. Tak to v Brose vypadá právě teď. Držím nám palce,

aby to vydrželo alespoň následujících pár týdnů do konce

roku. Nicméně je všeobecně cítit větší nejistota z budoucnosti než v minulosti.

I navzdory koronaviru jste tedy zaznamenali obchodní

úspěch?

Všichni jsme zažili dramatické a hodně špatné měsíce - duben, květen a červen. Prodeje byly velmi nízké a byla krize.

Ale náš byznys se vzpamatoval mnohem rychleji než ostatní a od září se držíme na loňské, dokonce i vyšší úrovni.

Ve srovnání s plánem pak máme jen velmi malou odchylku.

Podnikli jste v tomto roce nějaké kroky v oblasti inovací?

Ano, i letos jsme podnikli další kroky ke zlepšení fungování

naší společnosti, což zahrnuje také inovace. Rád bych zmínil

tři příklady. Již na začátku roku 2020, zcela pak během probíhající koronavirové krize, jsme začali investovat do digitální výrobní platformy. My jsme pilotním závodem, který se

podílí na jejím vývoji a později ji bude zavádět celosvětově.

Jedná se o produkční platformu Brose s názvem PRIME – ta

zahrnuje významné investice do digitálních nástrojů ve výrobě, které propojují stroje, naše pracovníky a naše techniky

v kancelářích – díky tomu můžeme být mnohem efektivnější. Staneme se zcela bezpapírovou společností a budeme

schopni reagovat na změny mnohem rychleji.

Zadruhé jsme v našem rožnovském závodě spustili také výrobu jednoho z našich nejnovějších inovativních produktů.

Jedná se o nejlehčí a nejmenší zámek bočních dveří, který

jsme kdy vyrobili, a dodáváme jej několika velkým automobilkám v Evropě. I během korona krize jsme měli hodně dobrý náběh výroby. Dostali jsme se z 2 000 jednotek

za měsíc až na současných 40 až 60 tisíc jednotek týdně.

Uvedení nového produktu do výroby tedy proběhlo velice

dobře.

A zmínil bych ještě jedno - neustále se snažíme zlepšovat

pracovní prostředí pro naše zaměstnance. Během první poloviny roku 2020 jsme začali instalovat nový výrobní koncept, jehož součástí je robot zajišťující manipulaci s těžkými

sedadlovými strukturami a také kamera, která obstarává

kontrolu výrobků. Dosud se nám nedařilo automatizovat

manipulaci s tímto těžkým typem sedáku, ale vytvořili jsme

nový koncept, který v těchto dnech spouštíme. Díky tomu

jsme byli schopni zajistit, aby těžkou práci prováděly místo

pracovníků stroje. Vision Systém zase zajišťuje 100% spolehlivou vizuální kontrolu kvality, a díky tomu i spokojenost

našich zákazníků.

Brose chce z krize vyjít silnější, být inovativnější, a proto

pokračujeme v investicích i v jejím průběhu. To vše podle

sloganu #brosestehtnichtstill, tedy „Brose nestojí na místě”.

Čím je firma Brose, jakožto zaměstnavatel, přínosná

pro region Kopřivnice? V soutěži Top Employers Czech

Republic 2020 jste se umístili mezi patnácti oceněnými…

Do Top Employers jsme se nezapojili jen proto, abychom

dostali cenu nebo něco vyhráli – zajímalo nás srovnání s dalšími významnými zaměstnavateli nejen v České republice,

66 ǀ POSITIV 4/2020

ale víceméně z celého světa. Díky auditu Top Employers jsme měli konkrétní měřítko, podle kterého jsme

prošli své HR procesy, abychom porozuměli tomu, jak

se staráme o své zaměstnance, co jim nabízíme. A ano,

jsme velmi hrdí na to, že se nám podařilo tuto certifikaci nyní získat potřetí za sebou, což myslím, dokazuje,

že máme dobrý základ. Máme dobrý, velmi motivovaný

tým a myslím, že se za tím skrývá i několik jiných věcí,

které musím zmínit.

Jednou z nich jsou naše firemní hodnoty: “FIRST” - F znamená „family“ (rodina), I je „innovation“ (inovace),

R máme pro „respect“ (respekt), S je „success“ (úspěch)

a T je „team“ (tým). Právě to se snažíme předat svým

zaměstnancům - jak bychom se k sobě navzájem měli

v pracovním kolektivu chovat. Tyhle zásady jsou pro nás

velmi důležité.

Jsme společnost, která se neustále snaží pomáhat „komunitě“. Před rokem jsme ve spolupráci s městem Kopřivnice pořádali kampaň nazvanou „Být dobrým sousedem“. To se snažíme nejen ukazovat, ale především se

podle toho chovat. I teď během krize jsme byli v kontaktu s městem a ptali jsme se, s čím bychom mohli pomoci. Například jsme nabízeli podporu školám, aby mohly

učit děti online. Před časem jsme také dokončili akci

nazvanou Brose Run, kterou již třetím rokem pořádáme

na podporu dětí se zdravotními problémy.

V neposlední řadě se snažíme investovat do našich zaměstnanců, a to nejen do jejich vzdělávání a rozvoje, ale