STYL
Názory na TBEX v Ostravě
„Moravskoslezský kraj výrazně mění svou image, je dynamický, podporuje nejmodernější technologie. V této optice
považuji pořádání TBEXu právě u nás za logické. Pro zahraniční účastníky konference pořádáme výlety po celém kraji.
Přes 200 youtuberů a blogerů navštíví Pustevny, městečko
Štramberk, trojmezí v Hrčavě nebo například Slezskou Hartu. Věřím, že budou své zážitky sdílet a jejich příspěvky, které mívají mnohamilionový dosah, k nám nalákají další hosty. Návštěvnost kraje meziročně významně narůstá, vloni
k nám zavítalo skoro 900 tisíc lidí. Bude skvělé, když bude
tento trend pokračovat, protože zájem turistů zvyšuje prestiž
našeho kraje, ale také k nám přináší peníze,“ řekl náměstek
hejtmana Moravskoslezského kraje Jiří Navrátil.
„Jsem rád, že se TBEX Europe 2018 uskuteční právě v Ostravě, doplní tak sérií dalších významných akcí, které překračují hranice naší země a profilují Ostravu jako plnohodnotnou turistickou destinaci s vysokým potenciálem. Hlavním
krátkodobým přínosem konference je okamžitý ekonomický efekt v podobě útraty delegátů, tím dlouhodobým
zviditelnění destinace v online světě a zvýšení prestiže nejen u běžných turistů. TBEX chápeme také jako velmi hodnotnou referenci pro organizátory dalších mezinárodních
akcí,“ uvedl ostravský primátor Tomáš Macura.
„Dlouhodobým cílem agentury CzechTourism je podpora příjezdového cestovního ruchu v regionech. Pro
komunikaci a propagaci destinací nová média a sociální
sítě využíváme, stále intenzivněji spolupracujeme s youtubery a influencery po celém světě. CzechTourism má
23 zahraničních zastoupení, jejichž prostřednictvím Českou republiku na místních trzích představuje. A právě
kolegové, kteří působí na zahraničním zastoupení v USA
a Kanadě, konferenci TBEX do České republiky přivedli.
Samotná realizace je pak ukázkou výborné spolupráce
vícero subjektů – agentury CzechTourism, města Ostravy
72 ǀ POSITIV 3/2018
a Moravskoslezského kraje,” uvádí Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.
„Když jsem začal první jednání s TBEX v roce 2016, jejich
primárním zájmem byla Praha. Ta se ke kandidatuře stavěla poněkud vlažně, a proto jsem oslovil kolegy a kolegyně
z Moravskoslezského kraje. Jejich pozitivní odezva TBEX
nadchla, čímž byla Ostrava zvolena jako dějiště konference TBEX Europe 2018. Té se zúčastnilo téměř 500 delegátů
z více než 40 zemí světa. Pouze na síti Twitter a Instagram
jsme pomocí oficiální hashtagu zaznamenali zásah 12 milionu uživatelů v prvních 3 týdnech po akci. Nyní provádíme
šetření spokojenosti mezi účastníky a doměřujeme marketingový zásah akce. Během měsíce září a října bychom měli
mít další zjištění,” uvedl Jiří Dužár,assistant director | digital & strategy manager za CzechTourism USA & Canada.
„Samozřejmě že Ostrava v rámci ucházení se o hostování
TBEX soupeřila s dalšími významnými evropskými městy,
ale ve finále organizátory přesvědčilo netradiční prostřední industriálních prostor v Dolních Vítkovicích, co nakonec
bylo podmínkou, aby akce byla organizována přímo tam,“
uvedl Mgr. David Karčmář, ředitel společnosti, Moravian-Silesian Tourism, s.r.o.
„Akce je s ohledem na svůj rozsah i prestiž jednoznačně pozitivním PR pro destinaci a s ohledem na post tripy
i pro celou ČR. Vzhledem k trendům online marketingu
je vliv influencerů značný a do budoucna se jedná o media se silným potenciálem. My jsme v tom viděli možnost
podpořit naše pivovary jako destinace (resp. poskytování
komerčních služeb v těchto destinacích), zároveň podpořit naše značky u potenciálních zákazníků v zahraničí,
případně u cizinců mířících do ČR,” uvedl Adam Hejtmánek, Sales & Commercial services manager, Plzeňský
Prazdroj a.s.