BUSINESS

Švýcarské tramvaje zahájily v Ostravě

pravidelný provoz

V průběhu října minulého roku došlo k úspěšnému zakončení zkušebního provozu tramvají Tango

NF2 na tratích Dopravního podniku Ostrava. Následně tak mohly být od počátku listopadu nasazeny

do pravidelného provozu. Do konce roku bylo výrobcem předáno Dopravnímu podniku celkem

26 tramvají. Zbývajících 14 vozidel bude po jejich expedici z polského závodu v Siedlcích dodáno

do vozovny Poruba do poloviny roku 2019. Tím dojde v DPO k úspěšnému dokončení první etapy

plánované obnovy stávajícího parku tramvajových vozidel.

Dvoučlánková nízkopodlažní tramvaj

dodávaná pod firemním označení Tango

NF2 je první zahraniční tramvají na českém trhu v novodobé historii. Švýcarský

výrobce STADLER spolupracoval na vytvoření jejího designu s německým atelierem Innova Desing Team, jehož specializací je především letecký průmysl. Vlastní

technické zpracování takto vzniklého návrhu bylo svěřeno konstrukční kanceláři

STADLER Praha, která následně zapojila

do vývoje ostravské tramvaje i celou řadu

tuzemských dodavatelů z oblasti kolejové techniky. Jejich podíl tak představuje

téměř 40 % z celkových materiálových

a vývojových nákladů a je předpokladem

dobré spolupráce se švýcarskou firmou

i do budoucna.

Hlavní předností tramvaje Tango není

pouze její moderní design. Jsou to především dosažené technické parametry,

které v celé řadě případů výrazně zvyšují

její jízdní komfort. Provedení interiéru je

srovnatelné s úrovní moderních tramvají

dodávaných firmou STADLER na západní trhy. Použitá trakční výzbroj ABB je

známá svou vysokou technickou úrovní

a spolehlivostí. Díky ní a především kvalitním motorům od rakouské firmy TSA

mohlo tak dojít ke koncentraci vlastního

pohonu tramvaje pouze do středního

a zadního podvozku. Tím došlo k výraznému snížení hlukových parametrů

v kabině řidiče a současně ke zlepšení

pracovních podmínek obsluhy tramvaje.

Také celková hlučnost tramvají a jejich

jízdní dynamika vykazují po typových

testech lepší parametry, než výrobce původně garantoval.

Pozornost si zaslouží především také

vybavení nových tramvají účinnou klimatizací. Její správná funkce byla dlouhodobě testována ve zkušební laboratoři

a výsledek těchto zkoušek mohli cestující

ocenit již loni v létě při zkušebním provo18 ǀ POSITIV 4/2018

zu. Nejen hlavní prostor, ale také kabina

řidiče je vybavena klimatizační jednotkou. Ta umožňuje díky své samostatné

regulaci, že vysoké letní teploty na pracovišti obsluhy se tak již stávají minulostí.