BUSINESS
Jedním z úspěšně dokončených projektů je
nahrazení starého řídicího systému sběrných
stanic na Kontidrátové válcovací trati. Nyní je
systém daleko spolehlivější a je kompatibilní
s novou generací řídicích systémů. „Cílem
bylo nahradit starý systém tak, aby se pro obsluhu nic nezměnilo a ovládání zůstalo stále
transparentní. Hlavní výhodou pro provoz je
kompletní modernizace starého systému při
zachování stejné funkčnosti,“ uvedl k výměně systémů vedoucí projektu Martin Dvořák.
Díky 3D měření dostanou zákazníci výrobky přesně podle jejich představ
Již před časem představili zaměstnanci ArcelorMittal Ostrava nový prototyp měřícího zařízení na středojemné válcovně. To umožňuje
automatické měření požadovaného profilu výrobku namísto manuálního. Vzorek je umístěn
manuálně do měřícího zařízení, nicméně
měření profilu je již plně automatizováno.
Inovace přinesla přesnější, rychlejší a efektivnější výroby profilů. „Podařilo se nám vytvořit koncepční design zařízení, navrhnout
jak mechanický a elektrický návrh, tak také
matematický model. To vše nám pomohlo
naprogramovat měření tak, abychom mohli ještě lépe dodávat zákazníkům výrobky
na klíč a efektivněji vyrábět. Především díky
tomu, že odpadlo manuální měření, které se
musí nyní udělat pouze na začátku a pak už
jede sada profilů automaticky,“ uvedl k inovaci vedoucí projektu Adam Zdráhala.
Unikátní projekty přináší všichni zaměstnanci ostravské huti
Díky speciálnímu programu pro zaměstnanecké „zlepšováky“ se na modernizaci
huti může podílet opravdu každý. Krásným
příkladem za všechny je projekt zaměstnance Rostislava Cybela, který společně
s ostatními kolegy vymyslel kolejovou váhu
na třídírně koksu. Trapper, jak zní název
inovace, vypadá nenápadně i přesto, že
jeho úkolem je vážit několikatunové železniční vagóny. Hlavní předností malého,
elektronikou nabitého sloupku, je schopnost fungovat bez jakékoli lidské obsluhy.
Velkou výhodou nové váhy je také to, že
umí vážit jak jednotlivé vozy ve statickém
režimu, tak i celou skupinu vagónů, které
přes ní bez jakéhokoliv zastavování projedou. Možností a kombinací vážení nabízí
celou řadu. Lze ji například naprogramovat tak, aby některé vagóny vážila staticky
a ostatní za jízdy.
Hlavní výhodou pro provoz je kompletní modernizace starého systému při zachování stejné funkčnosti.
The main advantage is a complete modernization of the old system, while keeping the same functionality.
POSITIV ǀ 4/2018 27