BUSINESS

Jedním z úspěšně dokončených projektů je

nahrazení starého řídicího systému sběrných

stanic na Kontidrátové válcovací trati. Nyní je

systém daleko spolehlivější a je kompatibilní

s novou generací řídicích systémů. „Cílem

bylo nahradit starý systém tak, aby se pro obsluhu nic nezměnilo a ovládání zůstalo stále

transparentní. Hlavní výhodou pro provoz je

kompletní modernizace starého systému při

zachování stejné funkčnosti,“ uvedl k výměně systémů vedoucí projektu Martin Dvořák.

Díky 3D měření dostanou zákazníci výrobky přesně podle jejich představ

Již před časem představili zaměstnanci ArcelorMittal Ostrava nový prototyp měřícího zařízení na středojemné válcovně. To umožňuje

automatické měření požadovaného profilu výrobku namísto manuálního. Vzorek je umístěn

manuálně do měřícího zařízení, nicméně

měření profilu je již plně automatizováno.

Inovace přinesla přesnější, rychlejší a efektivnější výroby profilů. „Podařilo se nám vytvořit koncepční design zařízení, navrhnout

jak mechanický a elektrický návrh, tak také

matematický model. To vše nám pomohlo

naprogramovat měření tak, abychom mohli ještě lépe dodávat zákazníkům výrobky

na klíč a efektivněji vyrábět. Především díky

tomu, že odpadlo manuální měření, které se

musí nyní udělat pouze na začátku a pak už

jede sada profilů automaticky,“ uvedl k inovaci vedoucí projektu Adam Zdráhala.

Unikátní projekty přináší všichni zaměstnanci ostravské huti

Díky speciálnímu programu pro zaměstnanecké „zlepšováky“ se na modernizaci

huti může podílet opravdu každý. Krásným

příkladem za všechny je projekt zaměstnance Rostislava Cybela, který společně

s ostatními kolegy vymyslel kolejovou váhu

na třídírně koksu. Trapper, jak zní název

inovace, vypadá nenápadně i přesto, že

jeho úkolem je vážit několikatunové železniční vagóny. Hlavní předností malého,

elektronikou nabitého sloupku, je schopnost fungovat bez jakékoli lidské obsluhy.

Velkou výhodou nové váhy je také to, že

umí vážit jak jednotlivé vozy ve statickém

režimu, tak i celou skupinu vagónů, které

přes ní bez jakéhokoliv zastavování projedou. Možností a kombinací vážení nabízí

celou řadu. Lze ji například naprogramovat tak, aby některé vagóny vážila staticky

a ostatní za jízdy.

Hlavní výhodou pro provoz je kompletní modernizace starého systému při zachování stejné funkčnosti.

The main advantage is a complete modernization of the old system, while keeping the same functionality.

POSITIV ǀ 4/2018 27