BUSINESS
Ing. Libor Witassek, MBA
ředitel Nadace ZET a partner DC VISION
ZET Foundation CEO and DC VISION Partner
Inovace bez implementace
je halucinace!
Řada podniků má dostatek nápadů, problémem je jejich implementace. Inovace se stává inovací až
její implementací, to jest, v momentě, kdy si inovovaný produkt či službu někdo koupí. Inovace bez
implementace je halucinace. Klíčovým zdrojem každé firmy jsou její zaměstnanci.
Za účelem tvorby inovací je tedy vhodné využít
vlastních zaměstnanců a jejich schopností tvořit. Nestačí jen běžný brainstorming na téma, co budeme
vyrábět a prodávat, ale je vhodné diskuzi dát jasnou
strukturu, vytvořit vhodnou strukturu organizace
a nastavit efektivní firemní kulturu sebeobnovující se
organizace.
Sebeobnovující se podnik představuje podnikovou organizaci pro 21. století, založenou na třech autonomních, paralelních a posuvných modulech PPF (past,
present, future), umožňující současné pokrytí příležitostí minulých, současných a budoucích. Při akceleraci
hospodářské, technologické a politické změny, PPF
umožňuje dlouhodobé podnikové přežití ve smyslu
dlouhodobé sebeudržitelnosti, vychází z Baťovské manažerské školy a v Česku rozvíjené mentory Nadace
ZET prof. Milana Zeleného.
Nadace ZET byla ustavena za účelem rozvoje národního podnikatelství ve smyslu rozvoje národního,
regionálního i místního vlastnictví, rozhodování, autonomie a soběstačnosti za účelem zvýšení konkurenceschopnosti českých podniků, od roku 2018 působí
rovněž v Moravskoslezském regionu, kde mj. připravuje projekt Akademie ZET.
Innovation without Implementation
Is Hallucination!
Numerous businesses have a range of ideas, yet they do not succeed in implementing them. Innovation
becomes innovation only after it has been implemented, at the moment when the innovative product
or service has been purchased. Innovation without implementation is hallucination. The most crucial
resource of each business is its staff.
To make innovation come true, it is vital to actually
work with the employees and use their skills to create.
Standard brainstorming on what to produce and
sell is not enough: the discussion needs to be given
a clear structure; the structure of the organization
must be defined; and an efficient company culture of
self-renewing organization must be set.
A self-renewing business represents a company
structure for the 21st century based on three
autonomous, parallel, shifting modules of PPF (past,
present, and future) allowing simultaneous response
to the past, present, and future events. While
accelerating economic, technological and political
38 ǀ POSITIV 4/2018
changes, PPF facilitates the long-term sustainability
of an enterprise, based on the managerial school of
Tomáš Baťa, in the Czech Republic developed by
mentors of the ZET Foundation (Nadace ZET) by
Professor Milan Zelený.
The ZET Foundation was established to develop
national enterprise in the sense of national, regional
and local ownership, decision-making, autonomy,
self-sufficiency and sustainability aimed at better
competitiveness of Czech businesses. Since 2018, the
foundation has been active in the Moravian-Silesian
Region, too, such as preparing the ZET Academy
project.