BUSINESS

Ing. Libor Witassek, MBA

ředitel Nadace ZET a partner DC VISION

ZET Foundation CEO and DC VISION Partner

Inovace bez implementace

je halucinace!

Řada podniků má dostatek nápadů, problémem je jejich implementace. Inovace se stává inovací až

její implementací, to jest, v momentě, kdy si inovovaný produkt či službu někdo koupí. Inovace bez

implementace je halucinace. Klíčovým zdrojem každé firmy jsou její zaměstnanci.

Za účelem tvorby inovací je tedy vhodné využít

vlastních zaměstnanců a jejich schopností tvořit. Nestačí jen běžný brainstorming na téma, co budeme

vyrábět a prodávat, ale je vhodné diskuzi dát jasnou

strukturu, vytvořit vhodnou strukturu organizace

a nastavit efektivní firemní kulturu sebeobnovující se

organizace.

Sebeobnovující se podnik představuje podnikovou organizaci pro 21. století, založenou na třech autonomních, paralelních a posuvných modulech PPF (past,

present, future), umožňující současné pokrytí příležitostí minulých, současných a budoucích. Při akceleraci

hospodářské, technologické a politické změny, PPF

umožňuje dlouhodobé podnikové přežití ve smyslu

dlouhodobé sebeudržitelnosti, vychází z Baťovské manažerské školy a v Česku rozvíjené mentory Nadace

ZET prof. Milana Zeleného.

Nadace ZET byla ustavena za účelem rozvoje národního podnikatelství ve smyslu rozvoje národního,

regionálního i místního vlastnictví, rozhodování, autonomie a soběstačnosti za účelem zvýšení konkurenceschopnosti českých podniků, od roku 2018 působí

rovněž v Moravskoslezském regionu, kde mj. připravuje projekt Akademie ZET.

Innovation without Implementation

Is Hallucination!

Numerous businesses have a range of ideas, yet they do not succeed in implementing them. Innovation

becomes innovation only after it has been implemented, at the moment when the innovative product

or service has been purchased. Innovation without implementation is hallucination. The most crucial

resource of each business is its staff.

To make innovation come true, it is vital to actually

work with the employees and use their skills to create.

Standard brainstorming on what to produce and

sell is not enough: the discussion needs to be given

a clear structure; the structure of the organization

must be defined; and an efficient company culture of

self-renewing organization must be set.

A self-renewing business represents a company

structure for the 21st century based on three

autonomous, parallel, shifting modules of PPF (past,

present, and future) allowing simultaneous response

to the past, present, and future events. While

accelerating economic, technological and political

38 ǀ POSITIV 4/2018

changes, PPF facilitates the long-term sustainability

of an enterprise, based on the managerial school of

Tomáš Baťa, in the Czech Republic developed by

mentors of the ZET Foundation (Nadace ZET) by

Professor Milan Zelený.

The ZET Foundation was established to develop

national enterprise in the sense of national, regional

and local ownership, decision-making, autonomy,

self-sufficiency and sustainability aimed at better

competitiveness of Czech businesses. Since 2018, the

foundation has been active in the Moravian-Silesian

Region, too, such as preparing the ZET Academy

project.