BUSINESS

Vstupní brána do regionu

O tom, že je každé letiště hodnoceno podle počtu odbavených cestujících, jsou přesvědčeni téměř všichni.

Je to však jen jedno z kritérií úspěšnosti provozu letiště. Hodnocení letiště je otázkou celkového

ekonomického nastavení a úrovně poskytovaných služeb.

Letiště Leoše Janáčka Ostrava, ať chceme nebo ne,

zůstává regionálním letištěm, umístněným v kraji,

kterému se donedávna přezdívalo ocelové srdce

Evropy. A právě v tom se podle majitele a vedení letiště

skrývá zajímavý potenciál.

„Vzletová dráha má tři tisíce pět set metrů a určitě je

největší dráhou v České republice, širokou šedesát tři

metry. V tom je naše výhoda,“ uvedl generální ředitel

ostravského letiště Jaromír Radkovský. Potenciál dráhy

tedy logicky vybízí k využití pro nákladní přepravu.

Velká nákladní letadla potřebují prostor, který Ostrava

nabízí.

V uplynulých letech majitel – Moravskoslezský kraj,

investoval prostřednictvím evropských programů do

vybavení a infrastruktury letiště. Podařilo se například

rozšířit pojezdové dráhy, postavit novou stanici Hasičské záchranné služby a přivést na letiště železnici. Napojení na ostatní dopravní infrastrukturu je důležité,

aby mohlo letiště fungovat jako logistické centrum.

22

|

POSITIV 2017/2018

„Rozvoj letecké nákladní dopravy je jednou z priorit.

Pokud se nám podaří převoz leteckého zboží rozvinout, máme větší šanci přivést na letiště další dopravce

s novými linkami. V minulých letech jsme investovali

do inovace a rozvoje letiště, teď se zaměříme na

využití těchto investic,“ doplnil Radkovský.

Ostravské letiště má dobrou polohou mezi dálnicí

D47 a rychlostní komunikací R48. To jsou dvě páteřní

komunikace, které vedou ze severu na jih a z východu

na západ. Mohutně se rozvíjí také průmysl kraje, daří

se lákat nové investory. To vše je potenciál pro úspěšný

rozvoj carga.

Majitel a vedení letiště jsou zajedno. Velkoobjemová

letadla jsou významným prvkem ekonomické stability.

V pozadí nezůstává ani rozvoj leteckých linek pro cestující, ovšem ten, kdo vytváří potřebu leteckého spojení,

jsou firmy, města a resort cestovního ruchu. Aktuálně zde vedle sebe operují nízkonákladové i klasické