MANAŽERSKÉ FÓRUM

Jak to vidí...

Jaký vliv má veřejná infrastruktura

na Vaše podnikání?

Ing. Tomáš Prouza, MBA

prezident, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR

President of Czech Confederation of Commerce and Tourism

Zemi se daří lépe, pokud je veřejná a soukromá infrastruktura v symbióze. Dvojnásobně to platí pro obchod, který denně zásobuje potravinami 10 milionů lidí, což bez

kvalitní silniční sítě, spolehlivých dodávek

elektřiny či plošného pokrytí internetem

nejde. Stejně tak je důležité efektivní fungování státu a jeho orgánů, stavebními úřady

umožňujícími výstavbu nových prodejen

počínaje a školstvím, připravujícím nové zaměstnance, konče.

Záleží také na tom, aby soukromý sektor

fungoval v souladu se státem. Obchodní

řetězce stavějí a modernizují prodejny,

budují parkoviště, zachytávající vodu a nabízející dobíjecí stanice, vysazují zeleň, pokrývají okolí obchodů internetem, investují

do energetických úspor. V Česku dávají

práci 80 tisícům lidí, do státního rozpočtu odvádějí přes 20 miliard korun ročně

a do rozvoje investují více než 12 miliard

korun za rok. O co pevnější symbióza s veřejnou infrastrukturou tedy bude, tím větší

prospěch z toho budou mít samotní občané.

Zemi se daří lépe, pokud

“ je veřejná a soukromá

infrastruktura

v symbióze.

”

A country always prospers better if

the public and private infrastructures

work symbiotically. This is even more

remarkable in a business which supplies

ten million people with food: truly

impossible without a good network

of roads, a reliable power-distribution

system, or universal internet coverage.

These are as important as the government

and its institutions operating efficiently,

from planning authorities permitting the

construction of new sales points to our

schools preparing people to enter the

work force.

A good balance of enterprise, government,

and public administration matters. Retail

chains build and renew sales points; build

car parks designed to retain rainwater and

equipped with charging stations; plant

trees and green areas in the city; provide

wifi coverage and strong internet access;

and invest in energy-saving measures. They

employ eighty thousand people in the

Czech Republic, their taxes bring in over

twenty billion CZK to the Czech budget

annually, and they invest over twelve billion

CZK in their development. The better the

symbiosis with public infrastructure grows,

the greater the benefits enjoyed by citizens

themselves will be.

Ing. Kateřina Divišová

obchodní ředitelka, České dráhy, a.s.

Commercial Director at České dráhy, a.s.

Pro regionální železniční dopravu je infrastruktura jednou z nejdůležitějších součástí. V ideálním případě je vybudována tak,

aby byla drážní doprava schopna konkurovat automobilům v příměstské dopravě

svou rychlostí, pravidelností, dostupností

a spolehlivostí. Železniční infrastruktura

nejsou jen koleje, stanice a jejich vybavenost, ale i přístupnost a další stavby

a zařízení. Od ní a jejího rozvoje se odvíjí

dlouhodobé plánování objednatelů a dopravců, mimo jiné i nákup nových vozidel

v souladu s parametry infrastruktury, využití

4 ǀ POSITIV 2/2020

nových technologií, ale i rozvoj krajských

integrovaných systémů.

“ Pro regionální železniční

dopravu je infrastruktura

jednou z nejdůležitějších

součástí.

”

Infrastructure is the most important

component in the regional railway transport.

Ideally, railways are constructed so as to

offer competitive alternatives to motor

transport in urban districts in areas of speed,

frequency, accessibility, and reliability.

A railway infrastructure is much more than

just rails, stations and related equipment:

it is also about accessibility, related buildings,

and facilities. The infrastructure and its

development depend greatly on the longterm planning of contractors and transporters,

the acquisition of new vehicles corresponding

with the parameters of the infrastructure, the

implementation of new technologies, and

the further development of the integrated

systems of the region.