MANAŽERSKÉ FÓRUM
Jak to vidí...
Jaký vliv má veřejná infrastruktura
na Vaše podnikání?
Ing. Tomáš Prouza, MBA
prezident, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR
President of Czech Confederation of Commerce and Tourism
Zemi se daří lépe, pokud je veřejná a soukromá infrastruktura v symbióze. Dvojnásobně to platí pro obchod, který denně zásobuje potravinami 10 milionů lidí, což bez
kvalitní silniční sítě, spolehlivých dodávek
elektřiny či plošného pokrytí internetem
nejde. Stejně tak je důležité efektivní fungování státu a jeho orgánů, stavebními úřady
umožňujícími výstavbu nových prodejen
počínaje a školstvím, připravujícím nové zaměstnance, konče.
Záleží také na tom, aby soukromý sektor
fungoval v souladu se státem. Obchodní
řetězce stavějí a modernizují prodejny,
budují parkoviště, zachytávající vodu a nabízející dobíjecí stanice, vysazují zeleň, pokrývají okolí obchodů internetem, investují
do energetických úspor. V Česku dávají
práci 80 tisícům lidí, do státního rozpočtu odvádějí přes 20 miliard korun ročně
a do rozvoje investují více než 12 miliard
korun za rok. O co pevnější symbióza s veřejnou infrastrukturou tedy bude, tím větší
prospěch z toho budou mít samotní občané.
Zemi se daří lépe, pokud
“ je veřejná a soukromá
infrastruktura
v symbióze.
”
A country always prospers better if
the public and private infrastructures
work symbiotically. This is even more
remarkable in a business which supplies
ten million people with food: truly
impossible without a good network
of roads, a reliable power-distribution
system, or universal internet coverage.
These are as important as the government
and its institutions operating efficiently,
from planning authorities permitting the
construction of new sales points to our
schools preparing people to enter the
work force.
A good balance of enterprise, government,
and public administration matters. Retail
chains build and renew sales points; build
car parks designed to retain rainwater and
equipped with charging stations; plant
trees and green areas in the city; provide
wifi coverage and strong internet access;
and invest in energy-saving measures. They
employ eighty thousand people in the
Czech Republic, their taxes bring in over
twenty billion CZK to the Czech budget
annually, and they invest over twelve billion
CZK in their development. The better the
symbiosis with public infrastructure grows,
the greater the benefits enjoyed by citizens
themselves will be.
Ing. Kateřina Divišová
obchodní ředitelka, České dráhy, a.s.
Commercial Director at České dráhy, a.s.
Pro regionální železniční dopravu je infrastruktura jednou z nejdůležitějších součástí. V ideálním případě je vybudována tak,
aby byla drážní doprava schopna konkurovat automobilům v příměstské dopravě
svou rychlostí, pravidelností, dostupností
a spolehlivostí. Železniční infrastruktura
nejsou jen koleje, stanice a jejich vybavenost, ale i přístupnost a další stavby
a zařízení. Od ní a jejího rozvoje se odvíjí
dlouhodobé plánování objednatelů a dopravců, mimo jiné i nákup nových vozidel
v souladu s parametry infrastruktury, využití
4 ǀ POSITIV 2/2020
nových technologií, ale i rozvoj krajských
integrovaných systémů.
“ Pro regionální železniční
dopravu je infrastruktura
jednou z nejdůležitějších
součástí.
”
Infrastructure is the most important
component in the regional railway transport.
Ideally, railways are constructed so as to
offer competitive alternatives to motor
transport in urban districts in areas of speed,
frequency, accessibility, and reliability.
A railway infrastructure is much more than
just rails, stations and related equipment:
it is also about accessibility, related buildings,
and facilities. The infrastructure and its
development depend greatly on the longterm planning of contractors and transporters,
the acquisition of new vehicles corresponding
with the parameters of the infrastructure, the
implementation of new technologies, and
the further development of the integrated
systems of the region.