BUSINESS FORUM

The Outlook...

How Does Public Infrastructure

Influence Your Enterprise?

Ing. Dagmar Ponechalová

členka představenstva, Česko-polská obchodní komora

Board member of the Czech-Polish Chamber of Commerce

Veřejná infrastruktura je pro mé podnikání v oblasti marketingového poradenství,

organizačně tlumočnického servisu a lektorské činnosti nezbytnou součástí pracovního komfortu. Jako člověk, který je denně

v kontaktu s lidmi různých profesí, s řadou

obchodních jednání, si přeji, aby otázce

veřejné infrastruktury, ovlivňující podnikání

i život sám, byla věnována náležitá pozornost. Jsem zastáncem vědecko-technického

pokroku a cítím, že jeho pronikání do této

sféry je, i přes dnešní technické vymoženosti, pomalé. Žiji a podnikám v srdci krásných

hor. Snad i proto více vnímám potřebu, aby

tento pokrok do našeho života zasahoval

s ohledem na životní prostředí a pomáhal

tak zvyšovat jeho kvalitu a bezpečnost.

“

Veřejná infrastruktura

je pro mé podnikání nezbytnou

součástí pracovního

komfortu.

”

Public infrastructure, in my business

(marketing advisory service, organizing

events and interpreting, and lecturing),

is an indivisible aspect to making the

job comfortable. On a daily basis, I have

numerous appointments with my clients

from various walks of life, so my wish is

that proper attention will be paid to public

infrastructures which have a great impact on

enterprise and life. I believe in the progress

of science and technologies, however, I feel

its implementation is very slow no matter

how great our technical conveniences are.

I live and work in beautiful mountains. This

may explain why I feel the urge to employ

more of the progress in order to protect the

environment, a higher quality of living, and

safety.

Ing. Libor Witassek, MBA

výkonný manažer transformace, Krnovské opravny a strojírny, s.r.o.

Executive Manager of Transformation, Krnovské opravny a strojírny, s.r.o.

Označení „Dálný Východ“, „Remote Area“

či „Podkarpatská Rus“ pro náš region jsou

v businessu vcelku běžná a nelze ignorovat

fakt, že jsou také překážkou pro řadu investorů pro rozvoj další spolupráce. Řešením je

rychlé napojení na klíčová centra businessu

ve střední Evropě, ať už velmi rychlé spojení s Prahou, Vídní, Varšavou a do budoucna

jistě s Kyjevem či Budapeští. Budoucnost je

v rychlotratích, kde budou vlaky dosahovat

300 km v hodině a cesta z Ostravy do Prahy bude do 90 minut. Výroba kolejových

vozidel je navíc v našem regionu silně za-

stoupena a vývoj vlaků nad 200 km/h by

měl být náš společný úkol.

jsme prohráli,

“ Letiště v rychlovlacích.zkusme

uspět

”

Our region is sometimes called the

“Far East,” the “Remote Area” or

“Transcarpathia” among businesses. This

is hard to ignore when these stereotypes

become obstacles for investors to develop

further cooperation here. The solution

will come with connection to key

business hubs in Central Europe, such

as fast connections to Prague, Vienna,

Warsaw, and then to Kiev and Budapest.

The future is in trains speeding at about

300 kilometers per hour, allowing for

a journey from Ostrava to Prague to

be completed in ninety minutes. Rail

vehicle production has a great tradition

in our region, and development of trains

travelling at over 200 km/h should be our

common goal.

POSITIV 2/2020 ǀ 5