BUSINESS FORUM
The Outlook...
How Does Public Infrastructure
Influence Your Enterprise?
Ing. Dagmar Ponechalová
členka představenstva, Česko-polská obchodní komora
Board member of the Czech-Polish Chamber of Commerce
Veřejná infrastruktura je pro mé podnikání v oblasti marketingového poradenství,
organizačně tlumočnického servisu a lektorské činnosti nezbytnou součástí pracovního komfortu. Jako člověk, který je denně
v kontaktu s lidmi různých profesí, s řadou
obchodních jednání, si přeji, aby otázce
veřejné infrastruktury, ovlivňující podnikání
i život sám, byla věnována náležitá pozornost. Jsem zastáncem vědecko-technického
pokroku a cítím, že jeho pronikání do této
sféry je, i přes dnešní technické vymoženosti, pomalé. Žiji a podnikám v srdci krásných
hor. Snad i proto více vnímám potřebu, aby
tento pokrok do našeho života zasahoval
s ohledem na životní prostředí a pomáhal
tak zvyšovat jeho kvalitu a bezpečnost.
“
Veřejná infrastruktura
je pro mé podnikání nezbytnou
součástí pracovního
komfortu.
”
Public infrastructure, in my business
(marketing advisory service, organizing
events and interpreting, and lecturing),
is an indivisible aspect to making the
job comfortable. On a daily basis, I have
numerous appointments with my clients
from various walks of life, so my wish is
that proper attention will be paid to public
infrastructures which have a great impact on
enterprise and life. I believe in the progress
of science and technologies, however, I feel
its implementation is very slow no matter
how great our technical conveniences are.
I live and work in beautiful mountains. This
may explain why I feel the urge to employ
more of the progress in order to protect the
environment, a higher quality of living, and
safety.
Ing. Libor Witassek, MBA
výkonný manažer transformace, Krnovské opravny a strojírny, s.r.o.
Executive Manager of Transformation, Krnovské opravny a strojírny, s.r.o.
Označení „Dálný Východ“, „Remote Area“
či „Podkarpatská Rus“ pro náš region jsou
v businessu vcelku běžná a nelze ignorovat
fakt, že jsou také překážkou pro řadu investorů pro rozvoj další spolupráce. Řešením je
rychlé napojení na klíčová centra businessu
ve střední Evropě, ať už velmi rychlé spojení s Prahou, Vídní, Varšavou a do budoucna
jistě s Kyjevem či Budapeští. Budoucnost je
v rychlotratích, kde budou vlaky dosahovat
300 km v hodině a cesta z Ostravy do Prahy bude do 90 minut. Výroba kolejových
vozidel je navíc v našem regionu silně za-
stoupena a vývoj vlaků nad 200 km/h by
měl být náš společný úkol.
jsme prohráli,
“ Letiště v rychlovlacích.zkusme
uspět
”
Our region is sometimes called the
“Far East,” the “Remote Area” or
“Transcarpathia” among businesses. This
is hard to ignore when these stereotypes
become obstacles for investors to develop
further cooperation here. The solution
will come with connection to key
business hubs in Central Europe, such
as fast connections to Prague, Vienna,
Warsaw, and then to Kiev and Budapest.
The future is in trains speeding at about
300 kilometers per hour, allowing for
a journey from Ostrava to Prague to
be completed in ninety minutes. Rail
vehicle production has a great tradition
in our region, and development of trains
travelling at over 200 km/h should be our
common goal.
POSITIV 2/2020 ǀ 5