STYL

Cestovní ruch v kraji

má nejen oceněné atraktivity

a osobnosti, ale i nové vize

První ročník soutěže Ceny cestovního ruchu Moravskoslezského kraje 2019 zná své vítěze. V pěti

kategoriích se o titul ucházely atraktivity i osobnosti z oblasti cestovního ruchu. Slavnostní vyhlášení

se uskutečnilo v pátek 28. února v Trojhalí Karolina, kde si vítězové během slavnostního večera

převzali svá ocenění. Jak soutěž dopadla a kdo zvítězil?

O osobnosti a počinu rozhodli odborníci

z oblasti cestovního ruchu. Držitelem titulu

Osobnost cestovního ruchu se stal Lumír

Plac, dlouholetý ředitel Hornického muzea Landek Park. V kategorii nejlepší počin

cestovního ruchu bodovala Stezka Valaška

na Pustevnách. V dalších třech kategoriích

rozhodovala veřejnost, a tak se nejromantičtějším místem stal poutní vrch Cvilín v Krnově. V kategorii nejmilejší zařízení pro rodiny s dětmi zvítězil Resort Kopřivná v Malé

Morávce a Dolní Vítkovice zabodovaly jako

nejoblíbenější atraktivita v Moravskoslezském kraji roku 2019.

Soutěž bude pokračovat i v následujících

letech. „Vyhlášení soutěže vzbudilo značný

80 ǀ POSITIV 2/2020

zájem. Lidé se zkrátka o turisticky atraktivní místa zajímají, ví, kde k turistům přistupují vstřícně a s respektem. Naší snahou

je, aby soutěž nejen zviditelnila dobře fungující projekty, ale byla také motivací pro

další subjekty v cestovním ruchu zatraktivnit turistickou nabídku. Ti sice dnes v soutěži nefigurují, ale v dalším ročníku mohou

být díky modernizaci svého zařízení či

služeb nominováni,“ doplnil David Karčmář, ředitel Moravian-Silesian Tourism,

která Ceny cestovního ruchu Moravskoslezského kraje 2019 pořádala.

Rozvoj cestovního ruchu má v současné době za sebou nelehké období, a tak

v tuto chvíli na podporu cestovního ruchu

v kraji, byla spuštěna on-line kampaň pod

názvem #MameSvetovyKraj. V rámci

kampaně probíhá i výzva na sociálních sítích. Do této výzvy se zapojují významné

osobnosti z regionu a následně se do ní

mohou zapojit všichni milovníci cestování, kteří už poznali, že má náš kraj co

nabídnout.

Hlavní myšlenkou kampaně je představit

lokality v Moravskoslezském kraji, které

zdárně konkurují těm světovým a nalákat

do kraje návštěvníky. Většina vybraných

míst v kraji je s těmi světovými spjata nejen podobou, ale i skrze nevšední příběhy a inspirativní osobnosti.