STYL
Cestovní ruch v kraji
má nejen oceněné atraktivity
a osobnosti, ale i nové vize
První ročník soutěže Ceny cestovního ruchu Moravskoslezského kraje 2019 zná své vítěze. V pěti
kategoriích se o titul ucházely atraktivity i osobnosti z oblasti cestovního ruchu. Slavnostní vyhlášení
se uskutečnilo v pátek 28. února v Trojhalí Karolina, kde si vítězové během slavnostního večera
převzali svá ocenění. Jak soutěž dopadla a kdo zvítězil?
O osobnosti a počinu rozhodli odborníci
z oblasti cestovního ruchu. Držitelem titulu
Osobnost cestovního ruchu se stal Lumír
Plac, dlouholetý ředitel Hornického muzea Landek Park. V kategorii nejlepší počin
cestovního ruchu bodovala Stezka Valaška
na Pustevnách. V dalších třech kategoriích
rozhodovala veřejnost, a tak se nejromantičtějším místem stal poutní vrch Cvilín v Krnově. V kategorii nejmilejší zařízení pro rodiny s dětmi zvítězil Resort Kopřivná v Malé
Morávce a Dolní Vítkovice zabodovaly jako
nejoblíbenější atraktivita v Moravskoslezském kraji roku 2019.
Soutěž bude pokračovat i v následujících
letech. „Vyhlášení soutěže vzbudilo značný
80 ǀ POSITIV 2/2020
zájem. Lidé se zkrátka o turisticky atraktivní místa zajímají, ví, kde k turistům přistupují vstřícně a s respektem. Naší snahou
je, aby soutěž nejen zviditelnila dobře fungující projekty, ale byla také motivací pro
další subjekty v cestovním ruchu zatraktivnit turistickou nabídku. Ti sice dnes v soutěži nefigurují, ale v dalším ročníku mohou
být díky modernizaci svého zařízení či
služeb nominováni,“ doplnil David Karčmář, ředitel Moravian-Silesian Tourism,
která Ceny cestovního ruchu Moravskoslezského kraje 2019 pořádala.
Rozvoj cestovního ruchu má v současné době za sebou nelehké období, a tak
v tuto chvíli na podporu cestovního ruchu
v kraji, byla spuštěna on-line kampaň pod
názvem #MameSvetovyKraj. V rámci
kampaně probíhá i výzva na sociálních sítích. Do této výzvy se zapojují významné
osobnosti z regionu a následně se do ní
mohou zapojit všichni milovníci cestování, kteří už poznali, že má náš kraj co
nabídnout.
Hlavní myšlenkou kampaně je představit
lokality v Moravskoslezském kraji, které
zdárně konkurují těm světovým a nalákat
do kraje návštěvníky. Většina vybraných
míst v kraji je s těmi světovými spjata nejen podobou, ale i skrze nevšední příběhy a inspirativní osobnosti.