MANAŽERSKÉ FÓRUM
Bc. Natálie Šitavancová
ředitelka Krajské hospodářské komory Moravskoslezského kraje
CEO, Regional Chamber of Commerce of the Moravian-Silesian Region
Pro rozvoj podnikání a podnikavosti každého regionu je jedním z klíčových faktorů kvalitní podnikatelská infrastruktura.
Prosperující a aktivní podnikatelé a firmy
zvyšují atraktivitu regionu, nabízejí zajímavá a dobře placená místa a mladí lidé tak
nemají potřebu region opouštět. Nyní již
v kraji existuje několik zajímavých projektů,
kde se pracuje se studenty a rozvíjí se jejich
podnikavost a podnikatelský duch, podporuje se vznik nových inovativních start-upů,
vznikají nové podnikatelské inkubátory.
Krajská hospodářská komora pracuje jak
se start-upy, tak s již fungujícími firmami.
Proškolujeme zaměstnance firem ve stovce
různých témat a nabízíme také komplexní
servis pro exportně orientované firmy. Jsme
schopni firmě pomoci již od prvotního roz-
hodnutí zacílit na zahraniční trh a společně
to dotáhneme až po uzavření prvního obchodu. Velmi vyhledávané jsou také zahraniční podnikatelské mise šité na míru.
“
Pro rozvoj podnikání
a podnikavosti každého regionu
je jedním z klíčových faktorů
kvalitní podnikatelská
infrastruktura.
”
One of the key factors in the development
of business and enterprise in each region
is an high-quality infrastructure. Prospering
and agile freelancers and companies
make the region more attractive, provide
interesting and well-paid jobs, and the
young feel less urge to leave the region.
There are a few interesting projects in
the region which work with students and
develop their flexibility and enterprise,
support innovative start-ups, and provide for
business incubators. The Regional Chamber
of Commerce (Krajská hospodářská
komora) cooperates with start-ups as well
as with existing businesses. We instruct
and train employees in about a hundred
various subjects, and we offer a complex
service to export oriented companies. We
assist companies from the moment they
decide to aim at international markets to
the signing of the first contract. Customized
international “business missions” are also
very popular and sought after.
JUDr. Zdeněk Tomíček
partner mezinárodní advokátní kanceláře CEE Attorneys
místopředseda představenstva pověřený vedením
AMSP ČR-Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR
Partner at international Solicitors Office CEE Attorneys
Vice Chairman of the Board of Directors and Acting President
Association of Small and Middle Enterprises and Freelancers of the Czech Republic
Infrastruktura je pro advokacii důležitá
v mnoha ohledech, ale zejména v umožnění rychlosti a pohodlnosti komunikace, ať
už se jedná o komunikaci na dálku pomocí
komunikačních zařízení nebo přemisťování
se dopravními prostředky. Rychlost je důležitá zejména pro dodržování lhůt a přesně
to dnes umožňuje i datová síť. Advokáti
nemusí jen sedět v kancelářích, ale mohou
vše řešit i „za pochodu“, tudíž se zvyšuje
i jejich efektivita. V momentě, kdy se musíte dostavit na soudní jednání, které se koná
u soudu na druhé straně republiky, je důležité se pohodlně, ale hlavně rychle dopravit na určité místo, což by měla poskytovat
6 ǀ POSITIV 2/2019
dostatečně rozvinutá dopravní infrastruktura. Nemyslím si, že by byl rozvoj cestovního
ruchu pro podnikání v advokacii nějak významně důležitý.
“
Infrastruktura je pro
advokacii důležitá v mnoha
ohledech, ale zejména
v umožnění rychlosti
a pohodlnosti komunikace.
”
Infrastructure is important for advocacy in
many ways, particularly in enabling quick
and comfortable communication, whether
through various communication devices
or means of transport. Speed is particularly
important when meeting contracted terms
and deadlines and is facilitated by modern
data networks. Attorneys need not sit at their
desks in the office all day any more; they
can deal with issues “on the go”, and their
efficiency increases. The moment you have
to come to a courthouse on the other side of
the republic, a quick as well as comfortable
commute to the destination becomes
priority, which is provided by a sufficiently
developed transportation infrastructure.
However, I do not consider the development
of tourism important for advocacy.