BUSINESS

Ing. Robert Šulák

výkonný ředitel ADIP, spol. s r.o.

CEO at ADIP, spol. s r.o.

Označujete se jako lídři v dodávce náhradních dílů a příslušenství pro bus a truck. Jak

jste této pozice dosáhli?

Je to především rozsahem sortimentu a jeho

distribucí. Máme zalistovaných více než

1 milion položek od více než 300 renomovaných „automotive“ dodavatelů v našich

13 distribučních centrech s rozvážkovou

službou a elektronickým objednávkovým

systémem, jenž se stará o včasnou distribuci

zboží servisům či koncovým zákazníkům.

Zavedli jste vlastní privátní značku s názvem MAX Parts, ve kterých segmentech

nachází produkty uplatnění?

Téměř ke všem originálním položkám jsme

schopni nabídnout alternativní položky s výhodným poměrem kvalita/cena. Pro naše

zákazníky poskytujeme technické poradenství a naši odborníci tak dokáží doporučit

odpovídající díl a značku. Zákazníci se často

potýkají se změnami na pozicích zaměstnanců, kteří jsou zodpovědní za nákup náhradních dílů, a proto dokáží ocenit, když

jim dokážeme s výběrem správného dílu poradit. S novým objednávkovým systémem,

který připravujeme na konec roku 2019, se

tato služba ještě více zlepší.

You are labelled as leaders in spare part and

accessory distribution for buses and trucks.

How did you achieve that position?

It was first and foremost thanks to our

extended range of products and their

distribution: we offer more than a million

items from over 300 renowned automotive

suppliers in 13 distribution centres, which also

provide delivery, service and an electronic

order system, allowing timely distribution of

products to service centers or clients.

You’ve formed your own private brand,

called MAX Parts, what sort of products

do you sell?

We offer alternative items with a good

quality/price ratio when compared to nearly

all original parts. We provide our clients

with a technical advisory service, and our

experts will recommend relevant parts and

brands. Our customers often struggle with

the fluctuation of employees responsible

for the purchase of spare parts, therefore

they appreciate our assistance when looking

for particular products. Our new ordering

system will be introduced in late 2019, and

will considerably improve this service.

Miroslav Konečný

generální ředitel ČSAD LOGISTIK Ostrava a.s.

CEO at ČSAD LOGISTIK Ostrava a.s.

Je pro vás devizou 60letá historie v oblasti silniční nákladní dopravy pod názvem ČSAD?

I když se nákladní doprava v posledních

letech docela mění, základ daný tradicí je

pořád stejný – včas a spolehlivě dopravit

zásilku od odesílatele k adresátovi. Spolehlivosti a dochvilnosti podřizujeme v naší

společnosti vše, a proto se nám daří obstát

ve velmi silné konkurenci.

leteckou, námořní i železniční. Mezi naše

nejsilnější stránky patří silniční doprava

a kombinovaná doprava silnice/železnice.

Máme i velmi zajímavou nabídku přeprav

z Číny do Česka, které jsou proti klasické námořní dopravě mnohem rychlejší

a ve srovnání s dopravou leteckou zase

mnohem levnější.

What is the extent of your fleet, and how

old are your vehicles?

We currently operate 175 sets (truck and

trailer). We typically replace vehicles after

three years, though we have a few vehicles

that are four years old.

Is the 60-year history of ČSAD as a cargo

transporter a significant bonus in your

enterprise?

Even though the nature of cargo transport

has been considerably changing, the

principle we follow is still the same: to

deliver the cargo from the sender to the

addressee reliably and on time. Everything

in our enterprise prioritises reliability and

punctuality, that is how we succeed among

challenging competition.

What kind of transport do you specialize in?

We can cover all our clients’ needs in

standard road transportation as well as air,

water and railway transport. Our strongest

fields are probably road transport and

a combined road/railway transport. We

offer very attractive logistical oprions

from China to the Czech Republic: faster

than sea travel and much cheaper than

transport by air.

Jak rozsáhlý je váš vozový park a jaké je

maximální stáří vašeho vybavení?

V současné chvíli disponujeme 175 soupravami. Nejčastěji měníme vozidla po třech

letech, ale našlo by se i pár čtyřletých vozů.

Zasáhl i vás nedostatek kvalitních zaměstnanců či se vám tento problém vyhnul?

V autodopravě dnes chybí tisíce řidičů i dalších zaměstnanců. Nám se u řidičů podařilo

úspěšně nedostatek vykrýt díky zahraničním pracovníkům a smluvním partnerům.

Na jaké druhy přeprav se zaměřujete?

Jsme schopni pokrýt požadavky našich

zákazníků na standardní silniční dopravu,

Have you also been affected by the lack

of good quality employees?

There has been a severe lack of drivers,

and other employees in the transportation

industry, however, we have managed to

avoid this shortage by contracting foreign

employees and business partners.

POSITIV 2/2019 ǀ 25