BUSINESS
Ing. Robert Šulák
výkonný ředitel ADIP, spol. s r.o.
CEO at ADIP, spol. s r.o.
Označujete se jako lídři v dodávce náhradních dílů a příslušenství pro bus a truck. Jak
jste této pozice dosáhli?
Je to především rozsahem sortimentu a jeho
distribucí. Máme zalistovaných více než
1 milion položek od více než 300 renomovaných „automotive“ dodavatelů v našich
13 distribučních centrech s rozvážkovou
službou a elektronickým objednávkovým
systémem, jenž se stará o včasnou distribuci
zboží servisům či koncovým zákazníkům.
Zavedli jste vlastní privátní značku s názvem MAX Parts, ve kterých segmentech
nachází produkty uplatnění?
Téměř ke všem originálním položkám jsme
schopni nabídnout alternativní položky s výhodným poměrem kvalita/cena. Pro naše
zákazníky poskytujeme technické poradenství a naši odborníci tak dokáží doporučit
odpovídající díl a značku. Zákazníci se často
potýkají se změnami na pozicích zaměstnanců, kteří jsou zodpovědní za nákup náhradních dílů, a proto dokáží ocenit, když
jim dokážeme s výběrem správného dílu poradit. S novým objednávkovým systémem,
který připravujeme na konec roku 2019, se
tato služba ještě více zlepší.
You are labelled as leaders in spare part and
accessory distribution for buses and trucks.
How did you achieve that position?
It was first and foremost thanks to our
extended range of products and their
distribution: we offer more than a million
items from over 300 renowned automotive
suppliers in 13 distribution centres, which also
provide delivery, service and an electronic
order system, allowing timely distribution of
products to service centers or clients.
You’ve formed your own private brand,
called MAX Parts, what sort of products
do you sell?
We offer alternative items with a good
quality/price ratio when compared to nearly
all original parts. We provide our clients
with a technical advisory service, and our
experts will recommend relevant parts and
brands. Our customers often struggle with
the fluctuation of employees responsible
for the purchase of spare parts, therefore
they appreciate our assistance when looking
for particular products. Our new ordering
system will be introduced in late 2019, and
will considerably improve this service.
Miroslav Konečný
generální ředitel ČSAD LOGISTIK Ostrava a.s.
CEO at ČSAD LOGISTIK Ostrava a.s.
Je pro vás devizou 60letá historie v oblasti silniční nákladní dopravy pod názvem ČSAD?
I když se nákladní doprava v posledních
letech docela mění, základ daný tradicí je
pořád stejný – včas a spolehlivě dopravit
zásilku od odesílatele k adresátovi. Spolehlivosti a dochvilnosti podřizujeme v naší
společnosti vše, a proto se nám daří obstát
ve velmi silné konkurenci.
leteckou, námořní i železniční. Mezi naše
nejsilnější stránky patří silniční doprava
a kombinovaná doprava silnice/železnice.
Máme i velmi zajímavou nabídku přeprav
z Číny do Česka, které jsou proti klasické námořní dopravě mnohem rychlejší
a ve srovnání s dopravou leteckou zase
mnohem levnější.
What is the extent of your fleet, and how
old are your vehicles?
We currently operate 175 sets (truck and
trailer). We typically replace vehicles after
three years, though we have a few vehicles
that are four years old.
Is the 60-year history of ČSAD as a cargo
transporter a significant bonus in your
enterprise?
Even though the nature of cargo transport
has been considerably changing, the
principle we follow is still the same: to
deliver the cargo from the sender to the
addressee reliably and on time. Everything
in our enterprise prioritises reliability and
punctuality, that is how we succeed among
challenging competition.
What kind of transport do you specialize in?
We can cover all our clients’ needs in
standard road transportation as well as air,
water and railway transport. Our strongest
fields are probably road transport and
a combined road/railway transport. We
offer very attractive logistical oprions
from China to the Czech Republic: faster
than sea travel and much cheaper than
transport by air.
Jak rozsáhlý je váš vozový park a jaké je
maximální stáří vašeho vybavení?
V současné chvíli disponujeme 175 soupravami. Nejčastěji měníme vozidla po třech
letech, ale našlo by se i pár čtyřletých vozů.
Zasáhl i vás nedostatek kvalitních zaměstnanců či se vám tento problém vyhnul?
V autodopravě dnes chybí tisíce řidičů i dalších zaměstnanců. Nám se u řidičů podařilo
úspěšně nedostatek vykrýt díky zahraničním pracovníkům a smluvním partnerům.
Na jaké druhy přeprav se zaměřujete?
Jsme schopni pokrýt požadavky našich
zákazníků na standardní silniční dopravu,
Have you also been affected by the lack
of good quality employees?
There has been a severe lack of drivers,
and other employees in the transportation
industry, however, we have managed to
avoid this shortage by contracting foreign
employees and business partners.
POSITIV 2/2019 ǀ 25