REGION
odpadního tepla k dosažení větších úspor na spotřebě
energií, a nebo tvar dveřního skla, které má své funkční
opodstatnění a je i designovým prvkem. Máme vlastní vývojové středisko, které na základě zpětné vazby
od servisního a obchodního oddělení zpracovává zákaznické požadavky a zkouší je chytrým způsobem implementovat do hardwaru či softwaru stroje. Samotná
kvalita stroje tkví v použitých materiálech, preciznosti
při jejich zpracování a následné konečné montáži každého konvektomatu. Výstupní kontrola a důkladné
zahoření všech odchozích výrobků je naším standardem a jistou pojistkou, že firmu neopouští zajíc v pytli. Nesmím ale zapomenout na podstatnou věc. Bez
kvalitních lidí, správných rozhodnutí a smysluplné vize
a strategie by nic výše zmíněného nebylo tak, jak je. Každý, kdo vyniká ve svém oboru, musí v první řadě děkovat lidem, kteří vše vymýšlí, realizují a uvádějí do praxe
a následně i čelí zpětné vazbě, která hlavně v počátku,
nemusí být vždy pozitivní.
Jak se vám daří pronikat na zahraniční trhy, a ve kterých zemích světa se vaří ve vašich výrobcích?
L. Pavelka: V počátku fungování firmy jsme působili jen
na českém a v zápětí slovenském trhu. Postupem času,
kdy se do žil společnosti vlévala i jistota správného
směru a důvěra v to, co vytváříme jsme začali dobývat
nejprve sousední trhy, jako Polsko a Maďarsko. Díky
veletrhům, které se konají po celém světě se Retigo začalo představovat i na mezinárodním poli a přišli první
zákazníci z Litvy, Srbska, Německa, Švýcarska, Norska
a dalších zemí Evropy. Postupem času jsme zahraniční
trhy začali v rámci možností řešit vlastním obchodním
zastoupením a v dnešní době jsme takto aktivní napří-
klad v Německu, zde máme i vlastní společnost, Asii,
Španělsku, Francii a Velké Británii. V penetraci na další
trhy a udržení tržního podílu v ostatních zemích světa
nám pomáhají obchodní firmy, které nabízí naše výrobky. Jsou důkladně proškoleni a podporují konvektomaty jediného českého výrobce. V současnosti jsme aktivní na všech světadílech kromě Antarktidy. Obecně se
dá říci, že obchodujeme způsobem B2B a v Čechách
a na Slovensku prodáváme i přímou cestou B2C. Největší podíl na našich tržbách si drží Česká republika
dále pak země jako Německo, Francie, Polsko, Čína
a Švýcarsko. V nejbližších letech očekáváme nárůst
prodejů i v USA jelikož jsme po dlouhých útrapách konečně získali veškeré nezbytné certifikace a snad jsme
tím překonali zeď tamní byrokracie.
Beskydy jsou rovněž synonymem zajímavých kulinářských receptů. Můžete čtenářům našeho magazínu
doporučit nějakou stylovou restauraci a jídlo, které
vyjadřují chuť tohoto krásného regionu?
V. Miller: Provozů potažmo kuchyní, kde se v našem
regionu pracuje na konvektomatech Retigo, je nepřeberné množství. Níže jmenuji pár vybraných provozů
z okolí naší firmy, ze srdce Valašska a z provozů, které jsou v turisticky oblíbených oblastech: Restaurace
U Vašků - Rožnov p.R. (Valašské muzeum v přírodě),
Koliba Pod Horů - Dolní Bečva, Horský Hotel Čarták
- Soláň, Koliba Valaška - Pustevny, Valašská Rychta Frenštát p.R., Horský hotel Soláň - Soláň. Vašim čtenářům doporučuji ochutnat Haferové knedle (borůvkové
knedlíky) a nebo pečené jehněčí kolínko na zelenině.
Děkujeme Vám za rozhovor. Redakce magazínu.
Text:
redakce
Foto:
archiv Retigo s.r.o.
www.retigo.cz
POSITIV 2/2019 ǀ 51