REGION

odpadního tepla k dosažení větších úspor na spotřebě

energií, a nebo tvar dveřního skla, které má své funkční

opodstatnění a je i designovým prvkem. Máme vlastní vývojové středisko, které na základě zpětné vazby

od servisního a obchodního oddělení zpracovává zákaznické požadavky a zkouší je chytrým způsobem implementovat do hardwaru či softwaru stroje. Samotná

kvalita stroje tkví v použitých materiálech, preciznosti

při jejich zpracování a následné konečné montáži každého konvektomatu. Výstupní kontrola a důkladné

zahoření všech odchozích výrobků je naším standardem a jistou pojistkou, že firmu neopouští zajíc v pytli. Nesmím ale zapomenout na podstatnou věc. Bez

kvalitních lidí, správných rozhodnutí a smysluplné vize

a strategie by nic výše zmíněného nebylo tak, jak je. Každý, kdo vyniká ve svém oboru, musí v první řadě děkovat lidem, kteří vše vymýšlí, realizují a uvádějí do praxe

a následně i čelí zpětné vazbě, která hlavně v počátku,

nemusí být vždy pozitivní.

Jak se vám daří pronikat na zahraniční trhy, a ve kterých zemích světa se vaří ve vašich výrobcích?

L. Pavelka: V počátku fungování firmy jsme působili jen

na českém a v zápětí slovenském trhu. Postupem času,

kdy se do žil společnosti vlévala i jistota správného

směru a důvěra v to, co vytváříme jsme začali dobývat

nejprve sousední trhy, jako Polsko a Maďarsko. Díky

veletrhům, které se konají po celém světě se Retigo začalo představovat i na mezinárodním poli a přišli první

zákazníci z Litvy, Srbska, Německa, Švýcarska, Norska

a dalších zemí Evropy. Postupem času jsme zahraniční

trhy začali v rámci možností řešit vlastním obchodním

zastoupením a v dnešní době jsme takto aktivní napří-

klad v Německu, zde máme i vlastní společnost, Asii,

Španělsku, Francii a Velké Británii. V penetraci na další

trhy a udržení tržního podílu v ostatních zemích světa

nám pomáhají obchodní firmy, které nabízí naše výrobky. Jsou důkladně proškoleni a podporují konvektomaty jediného českého výrobce. V současnosti jsme aktivní na všech světadílech kromě Antarktidy. Obecně se

dá říci, že obchodujeme způsobem B2B a v Čechách

a na Slovensku prodáváme i přímou cestou B2C. Největší podíl na našich tržbách si drží Česká republika

dále pak země jako Německo, Francie, Polsko, Čína

a Švýcarsko. V nejbližších letech očekáváme nárůst

prodejů i v USA jelikož jsme po dlouhých útrapách konečně získali veškeré nezbytné certifikace a snad jsme

tím překonali zeď tamní byrokracie.

Beskydy jsou rovněž synonymem zajímavých kulinářských receptů. Můžete čtenářům našeho magazínu

doporučit nějakou stylovou restauraci a jídlo, které

vyjadřují chuť tohoto krásného regionu?

V. Miller: Provozů potažmo kuchyní, kde se v našem

regionu pracuje na konvektomatech Retigo, je nepřeberné množství. Níže jmenuji pár vybraných provozů

z okolí naší firmy, ze srdce Valašska a z provozů, které jsou v turisticky oblíbených oblastech: Restaurace

U Vašků - Rožnov p.R. (Valašské muzeum v přírodě),

Koliba Pod Horů - Dolní Bečva, Horský Hotel Čarták

- Soláň, Koliba Valaška - Pustevny, Valašská Rychta Frenštát p.R., Horský hotel Soláň - Soláň. Vašim čtenářům doporučuji ochutnat Haferové knedle (borůvkové

knedlíky) a nebo pečené jehněčí kolínko na zelenině.

Děkujeme Vám za rozhovor. Redakce magazínu.

Text:

redakce

Foto:

archiv Retigo s.r.o.

www.retigo.cz

POSITIV 2/2019 ǀ 51