BUSINESS FORUM
Ing. Daniel Lyčka
předseda představenstva Ostravských komunikací
Chairman of the Board at Ostravské komunikace
(Communications of Ostrava)
Funkční a dostatečná infrastruktura je nezbytná pro každodenní život každého
města. Lidé se musí dostat do práce po kvalitních komunikacích, mít funkční a dobře
seřízené světelné křižovatky, aby se v době,
kdy části našich komunikací pomalu končí
životnost a je nezbytné je rekonstruovat
a využívat objízdné trasy, tvořily kolony
v nejmenších možných mírách. Večer pak,
aby lidem na cestu domů všude svítilo veřejné osvětlení. O to více v našem městě,
v Ostravě, kde infrastruktura neslouží jen
jeho obyvatelům, ale rok od roku k nám přijíždí stále více turistů a návštěvníků.
Záměrně jsem zmínil komunikace, křižovatky a veřejné osvětlení, neboť starost o tuto
část infrastruktury již více než padesát let
připadá dvacet čtyři hodin denně, sedm dní
v týdnu právě na zaměstnance Ostravských
komunikací.
“
Funkční a dostatečná
infrastruktura je nezbytná
pro každodenní život
každého města.
”
Each town and city needs a sufficient and
functional infrastructure. People need
good quality roads for their daily commute,
junctions and crossroads must be equipped
with working and coordinated traffic lights to
minimize traffic jams at all times, especially
when many of our roads, highways, and
byways are in dire need of repair and drivers
are forced to use detours, clogging up other
sections of the city. We need street lamps
to light our way in the evenings. All of this is
all the more important in a city like Ostrava
which must serve its residents as well as
tourists and visitors coming in increasing
numbers every year.
I purposefully mentioned roads, junctions
and street lights because looking after this
segment of the infrastructure 24/7 has
been the job of the employees of Ostravské
komunikace (Ostrava Traffic Control) for
over fifty years.
Mgr. Marian Žárský
ředitel Městského kulturního střediska Frenštát pod Radhoštěm
CEO at Town Centre of Culture (Městské kulturní středisko),
Frenštát pod Radhoštěm
Nezbytnost investic především do dopravní
infrastruktury v oblasti celé severní Moravy
je zcela zřejmá. Propojení na dálniční síť
z okolních států, tedy z Polska a Slovenska,
je zcela zásadní. O letecké dopravě nemluvě, potenciál letiště Leoše Janáčka se bohužel stále nedaří využít. Turistický potenciál značky Beskydy je obrovský, ale chybí
jednotná koncepce propagace, která by
spojila jednotlivé destinační projekty tak,
aby byly pro návštěvníka-turistu jasně uchopitelné. Vedle toho, že dlouhodobě pracuji
v oblasti kultury, jsem už dvanáct let společníkem v eventové agentuře. Vidím, jak
rostou nároky klientů na úroveň služeb i již
zmiňovanou dopravní dostupnost. Je jasné,
že nás čeká ještě mnoho práce. Inspiraci,
jak na to, můžeme najít v jiných regionech
České republiky, nebo hned za našimi hranicemi.
investic
“ Nezbytnostdopravní
především do
infrastruktury v oblasti
celé severní Moravy
je zcela zřejmá.
”
Investments in transport infrastructures in all of
North Moravia are obviously and absolutely
vital. Connecting to the motorway networks
of neighbouring countries, especially Poland
and Slovakia, is paramount. The same can
be said for air traffic: the capacity Airport of
Leoš Janáček Airport is still sadly underused
and underutilized. The tourist potential of
the Beskid Mountains is beyond reckoning,
yet there is no unified policy in promoting
an interconnection of various attractions
and destinations to attract visitors. Besides
working in culture, I have been a partner
in an event-organizing agency for twelve
years. I’ve seen clients’ demands grow both
in terms of quality of services and transport
infrastructure. There is a great deal of work to
be done. Inspiration on how to do it can be
found in other regions of the Czech Republic
as well as right across the border.
POSITIV 2/2019 ǀ 7