BUSINESS FORUM

Ing. Daniel Lyčka

předseda představenstva Ostravských komunikací

Chairman of the Board at Ostravské komunikace

(Communications of Ostrava)

Funkční a dostatečná infrastruktura je nezbytná pro každodenní život každého

města. Lidé se musí dostat do práce po kvalitních komunikacích, mít funkční a dobře

seřízené světelné křižovatky, aby se v době,

kdy části našich komunikací pomalu končí

životnost a je nezbytné je rekonstruovat

a využívat objízdné trasy, tvořily kolony

v nejmenších možných mírách. Večer pak,

aby lidem na cestu domů všude svítilo veřejné osvětlení. O to více v našem městě,

v Ostravě, kde infrastruktura neslouží jen

jeho obyvatelům, ale rok od roku k nám přijíždí stále více turistů a návštěvníků.

Záměrně jsem zmínil komunikace, křižovatky a veřejné osvětlení, neboť starost o tuto

část infrastruktury již více než padesát let

připadá dvacet čtyři hodin denně, sedm dní

v týdnu právě na zaměstnance Ostravských

komunikací.

“

Funkční a dostatečná

infrastruktura je nezbytná

pro každodenní život

každého města.

”

Each town and city needs a sufficient and

functional infrastructure. People need

good quality roads for their daily commute,

junctions and crossroads must be equipped

with working and coordinated traffic lights to

minimize traffic jams at all times, especially

when many of our roads, highways, and

byways are in dire need of repair and drivers

are forced to use detours, clogging up other

sections of the city. We need street lamps

to light our way in the evenings. All of this is

all the more important in a city like Ostrava

which must serve its residents as well as

tourists and visitors coming in increasing

numbers every year.

I purposefully mentioned roads, junctions

and street lights because looking after this

segment of the infrastructure 24/7 has

been the job of the employees of Ostravské

komunikace (Ostrava Traffic Control) for

over fifty years.

Mgr. Marian Žárský

ředitel Městského kulturního střediska Frenštát pod Radhoštěm

CEO at Town Centre of Culture (Městské kulturní středisko),

Frenštát pod Radhoštěm

Nezbytnost investic především do dopravní

infrastruktury v oblasti celé severní Moravy

je zcela zřejmá. Propojení na dálniční síť

z okolních států, tedy z Polska a Slovenska,

je zcela zásadní. O letecké dopravě nemluvě, potenciál letiště Leoše Janáčka se bohužel stále nedaří využít. Turistický potenciál značky Beskydy je obrovský, ale chybí

jednotná koncepce propagace, která by

spojila jednotlivé destinační projekty tak,

aby byly pro návštěvníka-turistu jasně uchopitelné. Vedle toho, že dlouhodobě pracuji

v oblasti kultury, jsem už dvanáct let společníkem v eventové agentuře. Vidím, jak

rostou nároky klientů na úroveň služeb i již

zmiňovanou dopravní dostupnost. Je jasné,

že nás čeká ještě mnoho práce. Inspiraci,

jak na to, můžeme najít v jiných regionech

České republiky, nebo hned za našimi hranicemi.

investic

“ Nezbytnostdopravní

především do

infrastruktury v oblasti

celé severní Moravy

je zcela zřejmá.

”

Investments in transport infrastructures in all of

North Moravia are obviously and absolutely

vital. Connecting to the motorway networks

of neighbouring countries, especially Poland

and Slovakia, is paramount. The same can

be said for air traffic: the capacity Airport of

Leoš Janáček Airport is still sadly underused

and underutilized. The tourist potential of

the Beskid Mountains is beyond reckoning,

yet there is no unified policy in promoting

an interconnection of various attractions

and destinations to attract visitors. Besides

working in culture, I have been a partner

in an event-organizing agency for twelve

years. I’ve seen clients’ demands grow both

in terms of quality of services and transport

infrastructure. There is a great deal of work to

be done. Inspiration on how to do it can be

found in other regions of the Czech Republic

as well as right across the border.

POSITIV 2/2019 ǀ 7