BUSINESS

Na co se zaměříš,

to žiješ

Hledat dohodu, být zodpovědný a vytrvalý, nebát se změny,

méně mluvit, více jednat. To vše vystihuje pracovní i osobní život

Dagmar Diatkové, partnerky a investiční specialistky společnosti

Finest Invest a.s. Kdy začala podnikat v oblasti financí, jaká byla její

původní profese, to vše se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Jste finanční poradce a zároveň partner

ve společnosti Finest Invest a.s. Jak jste se k této

práci dostala?

V oblasti financí se pohybuji 18. rokem. Začínala jsem

coby lektorka a manažerka obchodní sítě v ZFP akademii, poté jsem své manažerské a obchodní dovednosti

rozvíjela v rámci Swiss Life Select Česká republika, kde

jsem také 4 roky vedla pobočku v Rožnově pod Radhoštěm. Před 3 lety jsem dostala nabídku spolupracovat

s Finest Invest a.s., a jelikož jsem osobně znala oba ředitele

a chtěla se více zaměřit na oblast investic, rozhodla jsem

se tuto nabídku přijmout a stala se součástí Finest týmu.

Staráte se svým klientům o finance se zaměřením

na oblast investic, hypoték a pojištění. Jaká klientela

využívá Vašich služeb?

Zhruba 80 % mého klientského portfolia tvoří klienti,

kterým spravuji majetek v řádech milionů. Jsou to majitelé firem, manažeři, lékaři, živnostníci, úspěšní lidé

z různých oborů. S řadou z nich spolupracuji od začátku své činnosti a za tu dobu se nám podařilo vytvořit si

velmi přátelské vztahy.

Pracujete s portfoliem vlastních klientů, o které se

staráte sama, nebo na klienta připadá větší počet

poradců, z nichž každý nějakým způsobem přispívá

svými znalostmi?

Mnoho let jsem se zabývala komplexním poradenstvím.

Dnes tuto komplexnost zajišťuji spolu se svými kolegy-specialisty, které využívám jak na oblast úvěrů a hypoték, tak na oblast pojištění. Mým zaměřením jsou již

zmíněné investice a správa kapitálu, což je také nejčastější téma, které s klienty řeším.

V čem obecně vidíte výhody a nevýhody tohoto

povolání? A jaké nejpodstatnější zkušenosti jste si

z této profese odnesla do osobního života?

Obor finančního poradenství či zprostředkování je náročný. Vyžaduje odbornost, sebedisciplínu, dobrý time

management, komunikační dovednosti, sebedůvěru,

tah na branku, ale také pokoru. Není vždy jednoduché

správně namixovat všechny tyto dovednosti a vlastnosti.

Když se to ale podaří a vy uspějete, pak jste odměněni

26 ǀ POSITIV 1/2022