ANKETA

Ing. Miroslav Klich

Obchodní ředitel ROC, Ostrava, ČD, a.s.

Business manager, ROC Ostrava, ČD, a.s.

Modernizace nejvýznamnějších železničních tratí jsou velmi důležité pro rozvoj

Moravskoslezského kraje. Mají totiž velký

význam pro posílení konkurenceschopnosti železniční dopravy – zvýšení rychlosti, zavedení nových vlaků/spojení apod.

V součinnosti s modernizací tratí je nutná

i obnova vozidlového parku tak, aby byly

plně využity parametry modernizovaných

tratí. Nutná je i finanční připravenost objednavatelů železniční dopravy. V regionální

dopravě je to právě Krajský úřad Moravskoslezského kraje, který na modernizované

tratě objedná větší rozsah vlaků při nasazení nových a modernizovaných souprav.

Právě nyní probíhá rozsáhlá a významná

modernizace koridorové tratě 320 v úseku Dětmarovice – Karviná hlavní nádraží.

Po dokončení stavby dojde například ke zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/hod,

rekonstrukci výpravní budovy stanice

Karviná hl. n. včetně nových podchodů

s pojízdnými schody a výtahy a vybudování

nástupišť s výškou 550 mm nad TK.

Kromě rozsáhlých modernizací plánujeme

do tří let nasadit do provozu 5 kusů nových

netrakčních patrových souprav typu Push

Pull na trati Ostrava hl. n. – Frýdlant nad

Ostravicí se zajížděním některých spojů až

do Frenštátu pod Radhoštěm. Tyto soupravy

s kapacitou 320 míst a přepravou až 30 kol

nahradí velmi zastaralé stávající vozy a zároveň budou připraveny i na plánovanou

elektrifikaci. Cestující si tak užijí vyššího

komfortu cestování dříve, než bude provedena plánovaná modernizace a elektrizace

dané trati.

Plánujeme do tří let

nasadit do provozu 5 kusů

nových patrových souprav typu

Push Pull na trati z Ostravy

až po Frenštát pod Radhoštěm.

The modernization of key railway

connections is crucial for the development

of the Moravian-Silesian Region. Increasing

speed, the introduction of new trains and

connections, the modernization of the

railway system, and a renewal of the vehicle

inventory, are all factors that stand at the

forefront of improving the competitiveness

of railway transport, as they would increase

its efficiency. Customers of the railway also

need to be financially ready, however; as

far as regional transport is concerned, the

Regional Government of the MoravianSilesian Region will order a greater number

of trains when the modernized railways are

put in place.

A very important, large scale modernization

is currently being performed on corridor

track 320 from Dětmarovice to Karviná

Main Station, which will allow for a speed

of up to 160 km/h in that sector. That

will be followed up with a renovation of

the dispatcher‘s building at the Karviná

Main Station, including the construction

of subways with escalators and lifts, and

platforms 550 mm above the track.

In addition to this large scale modernisation,

our current plans include putting five new

push-pull trains into use on the track from

the Ostrava Main Station to Frýdlant nad

Ostravicí, and in some connections that

go to Frenštát pod Radhoštěm, within

the course of the next three years,. These

trains, with 320 passenger seats and the

capacity to transport up to 30 bicycles, will

replace the current old models, and at the

same time will be ready for the planned

electrification. Passengers will therefore

enjoy better travel comfort even before the

actual modernization and electrification of

the track.

Zlata Holušová

Ředitelka Colours of Ostrava

a kurátorka diskusního fóra Meltingpot

Director of Colours of Ostrava and

curator for the Meltingpot forum

Že stav infrastruktury významně souvisí

s rozvojem regionu, není z mého pohledu

jen častá fráze, ale ověřená skutečnost. Každý rok na Colours of Ostrava i dalších akcích, které pořádáme – showcasovém festivalu s konferencí Czech Music Crossroads,

diskusním fóru Meltingpot nebo Festivalu

v ulicích, vidíme, jak podstatná je dostupnost Ostravy a celého kraje pro zajištění kvalitního programu.

S tím souvisí samozřejmě i dostatek ubytovacích kapacit, po kterých – stejně jako

po větším množství leteckých spojů – toužíme,

6 ǀ POSITIV 2/2018

kvalitní síť MHD či informační zázemí o památkách a dalších možnostech turistického

vyžití.

Vidíme, jak podstatná

je dostupnost Ostravy

a celého kraje

pro zajištění

kvalitního programu.

That the state of infrastructure is closely

related to the region’s development is not

simply a common phrase in my opinion, but

a verified fact. We can see the importance

of the accessibility of Ostrava and the region

when creating the program for the events

that we host, such as Colors of Ostrava,

the Czech Music Crossroads showcase

and conference festival, the Meltingpot

discussion forum, or Festival in the Streets.

Closely tied with this is, of course, lodging

capacity, flight connections, a properly

working public transport system and an

accessible environment for information

about the region, its tourist attractions and

other related activities.