ANKETA
Ing. Miroslav Klich
Obchodní ředitel ROC, Ostrava, ČD, a.s.
Business manager, ROC Ostrava, ČD, a.s.
Modernizace nejvýznamnějších železničních tratí jsou velmi důležité pro rozvoj
Moravskoslezského kraje. Mají totiž velký
význam pro posílení konkurenceschopnosti železniční dopravy – zvýšení rychlosti, zavedení nových vlaků/spojení apod.
V součinnosti s modernizací tratí je nutná
i obnova vozidlového parku tak, aby byly
plně využity parametry modernizovaných
tratí. Nutná je i finanční připravenost objednavatelů železniční dopravy. V regionální
dopravě je to právě Krajský úřad Moravskoslezského kraje, který na modernizované
tratě objedná větší rozsah vlaků při nasazení nových a modernizovaných souprav.
Právě nyní probíhá rozsáhlá a významná
modernizace koridorové tratě 320 v úseku Dětmarovice – Karviná hlavní nádraží.
Po dokončení stavby dojde například ke zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/hod,
rekonstrukci výpravní budovy stanice
Karviná hl. n. včetně nových podchodů
s pojízdnými schody a výtahy a vybudování
nástupišť s výškou 550 mm nad TK.
Kromě rozsáhlých modernizací plánujeme
do tří let nasadit do provozu 5 kusů nových
netrakčních patrových souprav typu Push
Pull na trati Ostrava hl. n. – Frýdlant nad
Ostravicí se zajížděním některých spojů až
do Frenštátu pod Radhoštěm. Tyto soupravy
s kapacitou 320 míst a přepravou až 30 kol
nahradí velmi zastaralé stávající vozy a zároveň budou připraveny i na plánovanou
elektrifikaci. Cestující si tak užijí vyššího
komfortu cestování dříve, než bude provedena plánovaná modernizace a elektrizace
dané trati.
Plánujeme do tří let
nasadit do provozu 5 kusů
nových patrových souprav typu
Push Pull na trati z Ostravy
až po Frenštát pod Radhoštěm.
The modernization of key railway
connections is crucial for the development
of the Moravian-Silesian Region. Increasing
speed, the introduction of new trains and
connections, the modernization of the
railway system, and a renewal of the vehicle
inventory, are all factors that stand at the
forefront of improving the competitiveness
of railway transport, as they would increase
its efficiency. Customers of the railway also
need to be financially ready, however; as
far as regional transport is concerned, the
Regional Government of the MoravianSilesian Region will order a greater number
of trains when the modernized railways are
put in place.
A very important, large scale modernization
is currently being performed on corridor
track 320 from Dětmarovice to Karviná
Main Station, which will allow for a speed
of up to 160 km/h in that sector. That
will be followed up with a renovation of
the dispatcher‘s building at the Karviná
Main Station, including the construction
of subways with escalators and lifts, and
platforms 550 mm above the track.
In addition to this large scale modernisation,
our current plans include putting five new
push-pull trains into use on the track from
the Ostrava Main Station to Frýdlant nad
Ostravicí, and in some connections that
go to Frenštát pod Radhoštěm, within
the course of the next three years,. These
trains, with 320 passenger seats and the
capacity to transport up to 30 bicycles, will
replace the current old models, and at the
same time will be ready for the planned
electrification. Passengers will therefore
enjoy better travel comfort even before the
actual modernization and electrification of
the track.
Zlata Holušová
Ředitelka Colours of Ostrava
a kurátorka diskusního fóra Meltingpot
Director of Colours of Ostrava and
curator for the Meltingpot forum
Že stav infrastruktury významně souvisí
s rozvojem regionu, není z mého pohledu
jen častá fráze, ale ověřená skutečnost. Každý rok na Colours of Ostrava i dalších akcích, které pořádáme – showcasovém festivalu s konferencí Czech Music Crossroads,
diskusním fóru Meltingpot nebo Festivalu
v ulicích, vidíme, jak podstatná je dostupnost Ostravy a celého kraje pro zajištění kvalitního programu.
S tím souvisí samozřejmě i dostatek ubytovacích kapacit, po kterých – stejně jako
po větším množství leteckých spojů – toužíme,
6 ǀ POSITIV 2/2018
kvalitní síť MHD či informační zázemí o památkách a dalších možnostech turistického
vyžití.
Vidíme, jak podstatná
je dostupnost Ostravy
a celého kraje
pro zajištění
kvalitního programu.
That the state of infrastructure is closely
related to the region’s development is not
simply a common phrase in my opinion, but
a verified fact. We can see the importance
of the accessibility of Ostrava and the region
when creating the program for the events
that we host, such as Colors of Ostrava,
the Czech Music Crossroads showcase
and conference festival, the Meltingpot
discussion forum, or Festival in the Streets.
Closely tied with this is, of course, lodging
capacity, flight connections, a properly
working public transport system and an
accessible environment for information
about the region, its tourist attractions and
other related activities.