BUSINESS
Ostravský dopravní podnik
je nebývale úspěšný
v čerpání evropských dotací
Dopravní podnik Ostrava (DPO) dlouhodobě velmi úspěšně využívá evropské dotace k obnově vozového parku a modernizaci infrastruktury městské hromadné dopravy v Ostravě. Od roku 2007
dodnes získal DPO dotace ve výši téměř 2,5 mld. korun a plánuje další projekty.
V předchozím dotačním období, do roku
2013, získal DPO na své investiční projekty v hodnotě 2,4 mld. korun celkem 1,4
mld. korun z evropských dotačních titulů. Mezi nejvýraznější investice v tomto
období patřila obnova vozového parku
včetně infrastruktury pro CNG nebo pořízení palubních a odbavovacích systémů
do vozidel. V aktuálním dotačním období
je mezi českými dopravními podniky s velkým odstupem nejúspěšnější, přičemž již
nyní může počítat s 958 mil. korun na své
projekty v hodnotě 1,2 mld. korun a při-
pravuje další projekty s dotací ve výši zhruba 1,5 mld. korun. Jedná se opět především o dotace na obnovu vozového parku
tramvají, trolejbusů, autobusů, pořízení
nových elektrobusů a o investice do infrastruktury.
DPO naplňuje svou strategii kontinuální
obnovy vozového parku v současné době
velmi intenzivně. Do roku 2022 má záměr
nakoupit vozidla v hodnotě ve výši 4,7
mld. korun a pořizuje přitom moderní,
ekologická, nízkopodlažní a plně klimatizovaná vozidla, která přinášejí cestujícím
Středokapacitní nízkopodlažní tramvaje Stadler Tango NF2 „nOVA“
The medium-sized low-floor tram Stadler Tango NF2 „nOVA“
Plně nízkopodlažní a klimatizované vozy pro až 188 cestujících přinesou nový
jízdní komfort jak pro řidiče, tak i pro cestující. První vyrobená tramvaj Stadler
nOVA byla lákadlem letošního červnového veletrhu Czech Raildays, o prázdninách se v nové tramvaji svezou první cestující. Více než miliardová investice na
pořízení 40 nových tramvají bude podpořena dotací IROP 85 % způsobilých
nákladů.
The medium-sized low-floor tram Stadler Tango NF2 „nOVA“ is a fully
low-floor, air-conditioned vehicle to transport up to 188 passengers and to
bring a new level of comfort to the driver as well as passengers. The first make
of Stadler nOVA was a hot attraction at the trade fair Czech Raildays this June;
the first passengers will use the new tram starting these summer holidays. The
investment exceeding a thousand million CZK to purchase 40 new trams will
be supported by an IROP grant covering 85 % of the total costs.
32 ǀ POSITIV 2/2018
zcela nový komfort cestování. DPO však
využívá evropské dotační tituly také pro
své další strategické projekty, přičemž realizuje projekty modernizace informačních
systémů nebo snižování energetické náročnosti budov.
Vysoká míra úspěšnosti čerpání evropských dotací pro vlastní projekty je odrazem nejen propracované a společensky
odpovědné firemní strategie, ale i profesionality zkušeného týmu odborníků DPO,
kteří dlouhodobě dokáží úspěšně naplňovat podmínky k získání dotací.
Elektrobusy EKOVA Electron
Electric buses EKOVA Electron
Společnost EKOVA ELECTRIC uspěla ve výběrovém řízení na dodávku dvou elektrobusů pro mateřský DPO. Jde o komplexní a zároveň unikátní řešení, protože elektrobusy budou v pilotním projektu dodány i s
nabíjecí infrastrukturou, která je první aplikací systému ultrarychlého
nabíjení ve standardu OppCharge v ČR a na Slovensku. První z těchto vozidel
bylo představeno na červnovém veletrhu Czech Raildays. DPO je nasadí na linku ze Svinova do Klimkovic. Investice v řádu třiceti milionů korun bude podpořena dotací IROP (ITI) ve výši 85 % způsobilých nákladů.
The buses are supplied by EKOVA ELECTRIC company who won the
tender and will produce two electric buses for their mother company DPO. They
offer a complex and yet unique solution because the electric buses in the pilot programme will be delivered with a charging infrastructure, the first in the
regime of fast-charging standard OppCharge in the Czech and Slovak Republics.
The first vehicle of this kind was introduced at the trade fair Czech Raildays
this June. DPO will employ them on the Svinov-Klimkovice line. An investment
of approx. 30 million CZK is covered by IROP (ITI), totalling 85 % of the costs.