BUSINESS

Ostravský dopravní podnik

je nebývale úspěšný

v čerpání evropských dotací

Dopravní podnik Ostrava (DPO) dlouhodobě velmi úspěšně využívá evropské dotace k obnově vozového parku a modernizaci infrastruktury městské hromadné dopravy v Ostravě. Od roku 2007

dodnes získal DPO dotace ve výši téměř 2,5 mld. korun a plánuje další projekty.

V předchozím dotačním období, do roku

2013, získal DPO na své investiční projekty v hodnotě 2,4 mld. korun celkem 1,4

mld. korun z evropských dotačních titulů. Mezi nejvýraznější investice v tomto

období patřila obnova vozového parku

včetně infrastruktury pro CNG nebo pořízení palubních a odbavovacích systémů

do vozidel. V aktuálním dotačním období

je mezi českými dopravními podniky s velkým odstupem nejúspěšnější, přičemž již

nyní může počítat s 958 mil. korun na své

projekty v hodnotě 1,2 mld. korun a při-

pravuje další projekty s dotací ve výši zhruba 1,5 mld. korun. Jedná se opět především o dotace na obnovu vozového parku

tramvají, trolejbusů, autobusů, pořízení

nových elektrobusů a o investice do infrastruktury.

DPO naplňuje svou strategii kontinuální

obnovy vozového parku v současné době

velmi intenzivně. Do roku 2022 má záměr

nakoupit vozidla v hodnotě ve výši 4,7

mld. korun a pořizuje přitom moderní,

ekologická, nízkopodlažní a plně klimatizovaná vozidla, která přinášejí cestujícím

Středokapacitní nízkopodlažní tramvaje Stadler Tango NF2 „nOVA“

The medium-sized low-floor tram Stadler Tango NF2 „nOVA“

Plně nízkopodlažní a klimatizované vozy pro až 188 cestujících přinesou nový

jízdní komfort jak pro řidiče, tak i pro cestující. První vyrobená tramvaj Stadler

nOVA byla lákadlem letošního červnového veletrhu Czech Raildays, o prázdninách se v nové tramvaji svezou první cestující. Více než miliardová investice na

pořízení 40 nových tramvají bude podpořena dotací IROP 85 % způsobilých

nákladů.

The medium-sized low-floor tram Stadler Tango NF2 „nOVA“ is a fully

low-floor, air-conditioned vehicle to transport up to 188 passengers and to

bring a new level of comfort to the driver as well as passengers. The first make

of Stadler nOVA was a hot attraction at the trade fair Czech Raildays this June;

the first passengers will use the new tram starting these summer holidays. The

investment exceeding a thousand million CZK to purchase 40 new trams will

be supported by an IROP grant covering 85 % of the total costs.

32 ǀ POSITIV 2/2018

zcela nový komfort cestování. DPO však

využívá evropské dotační tituly také pro

své další strategické projekty, přičemž realizuje projekty modernizace informačních

systémů nebo snižování energetické náročnosti budov.

Vysoká míra úspěšnosti čerpání evropských dotací pro vlastní projekty je odrazem nejen propracované a společensky

odpovědné firemní strategie, ale i profesionality zkušeného týmu odborníků DPO,

kteří dlouhodobě dokáží úspěšně naplňovat podmínky k získání dotací.

Elektrobusy EKOVA Electron

Electric buses EKOVA Electron

Společnost EKOVA ELECTRIC uspěla ve výběrovém řízení na dodávku dvou elektrobusů pro mateřský DPO. Jde o komplexní a zároveň unikátní řešení, protože elektrobusy budou v  pilotním projektu dodány i s

nabíjecí infrastrukturou, která je první aplikací systému ultrarychlého

nabíjení ve standardu OppCharge v ČR a na Slovensku. První z těchto vozidel

bylo představeno na červnovém veletrhu Czech Raildays. DPO je nasadí na linku ze Svinova do Klimkovic. Investice v řádu třiceti milionů korun bude podpořena dotací IROP (ITI) ve výši 85 % způsobilých nákladů.

The buses are supplied by EKOVA ELECTRIC company who won the

tender and will produce two electric buses for their mother company DPO. They

offer a complex and yet unique solution because the electric buses in the pilot programme will be delivered with a charging infrastructure, the first in the

regime of fast-charging standard OppCharge in the Czech and Slovak Republics.

The first vehicle of this kind was introduced at the trade fair Czech Raildays

this June. DPO will employ them on the Svinov-Klimkovice line. An investment

of approx. 30 million CZK is covered by IROP (ITI), totalling 85 % of the costs.