BUSINESS
tento segment začal rychle probouzet. B2B firmy nejčastěji potřebují poradit, jak expandovat do zahraničí, jak vylepšit digitální komunikaci s obchodními partnery nebo jak přilákat do firmy nové
zaměstnance.
Ví firmy, jaké služby v digitálním marketingu chtějí, nebo si nechávají poradit?
Jiří: Většina firem se na nás obrací s nějakým zadáním. Často jsou
však cíle krátkozraké nebo nesprávně nastavené. Firmy nejčastěji
chtějí rychlé a levné výsledky. Dnes však takové zázraky neumíme
doručit. Internet je plný konkurence a bez dobrého marketingového
plánu, rozpočtu a strategie se výsledků nedočkáme.
Radim: Hlavně u menších projektů se setkáváme s tím, že by chtěly
všechno a hned. My se jim pak snažíme poradit, jak a s čím začít,
aby jim investice do digitálu přinesla kýžený efekt.
Jaké jsou nejčastější mýty v digitálním marketingu?
Jiří: Obecně mají někteří klienti představu, že digitální marketing
funguje vždy a všude. Realita je ale taková, že digitální marketing
hlavně akceleruje samotný business. Takže pokud je obchodní model nebo podnikání funkční, je pak velmi účinný i marketing na internetu.
Právě z důvodů přehnaného očekávání si firmy pro spolupráci více
vybíráme, provádíme s nimi konzultace a připravujeme pro ně marketingové strategie. Klient pak více chápe princip, jak se moderní
digitální marketing dělá a spolupráce pak lépe funguje.
Jak vypadá váš ideální klient?
Jiří: Pokud si máme s klientem plácnout, je pro nás zásadní, aby
měl zdravý business, byl otevřený našim nápadům a byla s ním pohodová komunikace. Jen tak se dá vybudovat přátelská a dlouhodobá spolupráce.
Jsou klienti, které byste odmítli a proč?
Radim: Samozřejmě. Nejčastější důvody jsou: malý rozpočet, slabá konkurenceschopnost projektu. Případně oblast podnikání, se
kterou se eticky nebo morálně neztotožňujeme.
Jiří: Za těch šest let, co vedeme agenturu jsme se již naučili říkat
NE. Samozřejmě jsme několikrát šlápli vedle. Dnes však poměrně
jasně víme, jak by měl náš klient vypadat. Mimo to, jak říkal Radim, jsou oblasti, které jsou pro nás z etických důvodů zapovězeny.
Ostrava v posledních letech prochází proměnou, kdy se z čistě
průmyslového města postupně stává technologickou a IT velmocí. Pomáhá to i vašemu byznysu?
Radim: Určitě ano. Pociťujeme to hodně z pohledu HR – máme
tady velmi kvalitní vysoké školy a obecně aktivita a zájem ze strany
studentů o digitální marketing hodně vzrostl.
Jiří: IT oblast je v Ostravě opravdu značně rozvinutá. Firmy přitahují nejen programátory, ale i lidi jiných profesí, kteří mají blízko k digitálu. My jako agentura pak máme jedinečnou možnost z těchto
lidí vychovávat digitální marketéry.
Radim: Ostrava se navíc posouvá nejenom technologicky, ale i kulturně a společensky. Sami se snažíme angažovat do různých aktivit
v MS kraji. Jsme členy Patriotů MSK, navázali jsme užší partnerství
s Czechitas a obchodně podnikatelskou fakultou v Karviné. Nově
budeme také pomáhat neziskové organizaci Kola pro Afriku, takže
se také snažíme společnosti něco vracet.
Jaké máte plány do budoucna, kam chcete agenturu AdVisio posunovat?
Radim: Do budoucna chceme klientům nabízet full servis v oblasti
digitálního marketingu – tedy ne jen řešit PPC nebo jednu konkrétní službu, ale nabídnout klientům komplexní uchopení digitálu
a komunikace na internetu.
Na co jste nejvíce hrdí?
Radim: Jsem hodně pyšný na náš tým – myslím, že se nám podařilo
„vychovat“ mnoho skvělých marketérů a věřím, že jich ještě mnoho agenturou projde.
Jiří: Pro mě osobně je nejdůležitější to, že jsme byli schopni vybudovat prosperující digitální agenturu v Ostravě. Už v roce 2012, kdy
jsme AdVisio zakládali, byla na českém trhu poměrně dost velká
konkurence. Měl jsem obavy, jestli se nám proti zaběhnutým agenturám podaří uspět. Jeden můj kamarád z oboru mi kdysi řekl, že
začínat v Ostravě je nemožné a pokud se nepřestěhujeme do Prahy,
firmu nikdy nerozjedeme. Jsem rád, že se mýlil.
Brand support, working creatively
and uniform communication
The digital marketing agency AdVisio was founded by Radim Vašíček and Jiří Komár in 2012.
Since, then, they have been providing guidance for businesses, e-shops and individuals on effectively
running digital marketing. In the interview, Jiří and Radim talk about how the digital agency is doing in
the still very industry-focused Ostrava, and how Czech businessmen are doing in the world of online
marketing.
You call yourself a digital agency. Could you explain to us, what
we can imagine under the term ‘digital agency?’
Radim: Digital marketing is any sort of marketing activity done
using digital technology. An advert on the internet is not digital
marketing. TV is essentially not a fully offline medium anymore
either, and is also becoming more digital. Digital marketing is
therefore a more complex take on marketing and communication
using new media.
38 ǀ POSITIV 2/2018
There are over 40,000 e-shops in the Czech Republic, which is
almost the highest number in Europe. How would you evaluate
the digital marketing of Czech e-shops?
Radim: I think that they are doing a good job. Czech marketers hold
a high standard when compared to ones based in foreign countries,
which in turn reflects in the e-shop’s digital marketing. I think that
we have lots of conferences and seminars here in the CZ, however,
marketers also spread their general know-how amongst each other.