BUSINESS
Reklama
na Linkedin
a proč má
smysl nad ní
uvažovat?
Linkedin v Česku dynamicky
roste. Během posledních
4 let vyrostla tato platforma
pro profesionály z nějakých
620 000 účtů na dnešní
necelé 2 miliony. Už dávno
tady nenajdete jen lidi
z IT a HR, ale je zde
zastoupena plejáda profesí od
ředitelů na úrovni C-line,
markeťáků, logistiků,
manažerů výroby, účetních,
ale i čistě řemeslných profesí,
jako jsou zámečníci. Dokonce
byste zde našli
cca 210 000 účtů studentů
ve věku do 24 let.
Tím, jak roste obliba této sítě, rostou i možnosti cílení reklamních kampaní na Linkedin.
Není to tak dávno, co tato platforma byla
z reklamního pohledu dost neuchopitelná.
Dnes je ale situace úplně jiná a jestli děláte
v B2B nebo Vašimi zákazníky jsou lidé, kteří
ve firmách mají slovo, pak byste měli vážně uvažovat nad zařazením Linkedin Ads
do svého marketingového mixu.
„My v DIGITAALu děláme DIGITAALní komunikaci pro profesionály. Soustředíme se
především na strojírenství, logistiku nebo
technologie a reklamní kampaně už dnes
mají své pevné místo v marketingovém
mixu, který našim klientům zajišťujeme,“ říká
projektová manažerka Souad Kratochvílová
Kafi z ostravské agentury DIGITAAL.
„Linkedin je dnes vůbec nejlepší platforma
pro B2B cílení reklam, jakou mají markeťáci v tomto segmentu k dispozici,“ doplňuje marketingový specialista Adam z týmu
DIGITAAL.
Díky opravdu sofistikovaným možnostem
cílení reklam na Linkedin jste dnes schopni
22 ǀ POSITIV 2/2021
oslovit skutečně relevantní publikum podle
různých profesních kritérií a parametrů. Například, pokud nabízíte služby pro logistiky,
jste schopni zacílit kampaň s téměř 100%
přesností na lidi, kteří mají logistiku jako dovednost nebo v názvu jejich pracovní pozice je napsáno Logistics manager / Supply
chain specialist, Head of logistics apod.
Jestli potřebujete Váš produkt ukázat nákupčím z automotive, můžete kampaň zacílit na lidi pracující ve stejnojmenném oboru
s pracovní pozicí Purchasing director / Purchasing manager / Purchasing Specialist,
kterých je v Česku 3 500, a těm zobrazit třeba výhody Vašeho řešení pro jejich výrobní
podnik.
Zacílit ale můžete také třeba společnosti,
které meziročně personálně vyrostly o více
než 10 %, vyselektovat z nich jen pracovníky
v HR a těm ukázat Váš nový skvělý personální software.
A toto žádná jiná síť než reklamní systém
Linkedin prostě neumí. Na druhou stranu
je třeba říci, že nákupní chování lidí se síť
od sítě liší, a protože reklamní sdělení na Linkedin nejsou ještě tak využívána jako třeba
u Facebooku, je dobré dívat se na výkonnost kampaní spíše optikou podpory značky nebo zvýšení povědomí o produktu než
čistě výkonově.
„Z naší praxe však vyplývá, že díky tomu, že
Linkedin je využíván převážně lidmi s praxí
a dost často tzv. decision makery, nebudou
klikat na všechna sdělení nebo vytvářet interakci s každým Vaším příspěvkem. Nicméně sdělení vidí, evidují, a když z jejich strany
vzejde potřeba Vaší služby, vzpomenou
si na ni díky prvnímu kontaktu s ní z Linkedin. A právě tito lidé dost často identifikují
Linkedin jako důvod, proč Vás kontaktují.
I když s reklamou ani příspěvkem neudělali
žádnou interakci,“ uzavírá CEO DIGITAALu
a evangelizátor platformy Linkedin Jiří
Kratochvíl.
Pokud máte chuť komunikaci nebo reklamu
na Linkedin vyzkoušet pro Vaši firmu, zkuste oslovit ostravské specialisty z agentury
DIGITAAL (www.digitaal.cz).