EDITORIAL
Ing. Aleš Vítek
šéfredaktor POSITIV Business & Style
Editor-in-Chief of POSITIV Business & Style
Vážené čtenářky a čtenáři,
vydáním, které právě začínáte číst, vstupuje POSITIV Business & Style magazín do druhého ročníku svého vydavatelského působení. Magazín pro pozitivní vnímání a objektivní pohled na Moravskoslezský kraj již v prvním
roce překročil nejenom hranice našeho kraje, ale i hranice Česka. O přehledu pozitivních zpráv, podnikatelských,
společenských aktivitách a místním životě tak ambasadoři aktivně informují nejenom v našem kraji, České republice, ale i při svých zahraničních cestách, a to díky faktu, že magazín připravujeme ve dvou jazycích. Časopis si
totiž může přečíst česky i anglicky komunikující čtenář. Magazín tak beze sporu plní jednu ze svých úvodních vizí,
a to že má sloužit jako kvalitní nástroj k navazování kontaktů. Zde bych si dovolil poděkovat nejenom našemu
distribučnímu oddělení, které s výtisky pokrylo většinu čtenářsky využitelných míst, ať to jsou hotely, instituce kraje
či dopravní uzly, ke kterým patří např. letiště, ale hlavně partnerů, kteří se naučili mít vždy nějaké vydání magazínu
POSITIV sebou na cestách. Řada z Vás nás poptává po dalších výtiscích, aby měli v ruce pro jednání produkt, který
partnerovi řekne něco více o Moravskoslezském kraji, jeho průmyslu, službách, zákoutích i kulinářských specialitách.
Vraťme se však k tématu aktuálního vydání, kterými jsou INVESTICE. Investoři v Česku mají stále hlad po výrobních
halách i průmyslových pozemcích. Dle agentury Czechinvest byl v minulém roce Moravskoslezský kraj druhým
nejčastěji poptávaným krajem v pořadí. Častěji byly poptávány výrobní haly a průmyslové pozemky, menší zájem
projevily firmy i deevelopeři o kancelářské prostory, těch je zdá se v dnešní době dostatek. V téměř třetině všech
poptávek se jednalo o brownfieldy. Předpoklad ekonomů říká, že v letošním roce investoři nezkopírují minulá léta,
obecně se spíše očekávají investice do rekonstrukcí než do výstavby nových prostor. I to je však pro firmy v oboru
velmi zajímavá informace. Zde je potřeba se nebát a ukázat, že lidé v Moravskoslezském kraji umí vzít za práci, a že
naše ruce a nápady stojí za investiční pobídky.
Dear readers,
The issue you are about to read brings Positiv Business & Style Magazine to the second year of its life. During
its inaugural year, this magazine, promoting a positive perception and objective understanding of the Moravian
- Silesian Region, took off not only beyond the region but also beyond the Czech Republic. The good news on
enterprise, social events and life here are supplied by our ambassadors in our region, in the Czech Republic, and
on their business trips thanks to the magazine’s bilingual structure. Aiming at Czech and English-reading readers
helps us achieve our principal mission: to become an efficient tool in promoting contacts. Let me say thank you
to our distribution department, who has covered readership from hotels, regional institutions, transport hubs
(incl. airports) and, last but not least, partners who always keep a few issues of Positiv handy on their business
trips. Many of these readers ask for more copies so they can offer business partners a product which will keep
them informed on development in the Moravian-Silesian Region, its industries, services, attractions, and culinary
specialities.
The motif of the current issue is INVESTMENT. Investors in the Czech Republic are still searching for production
halls and industrial allotments. Czechinvest reported that, in 2018, the Moravian-Silesian Region was the second
most sought-after region in the republic. Production halls and industrial allotments were most requested;
companies and developers showed smaller interest in office space, which seems sufficiently covered. Nearly
a third of enquiries focused on brownfields. Economists suppose that investments will not copy previous years,
and expect investments in renewals rather than construction of new facilities. Even this is very interesting news for
enterprise in this segment. However, it takes courage to show that people in the Moravian-Silesian Region work
well and hard, and their skills and ideas are worth proper investment incentives.
POSITIV ǀ 1/2019 1