INVESTOŘI V MSK

Jaká vylepšení/inovace Vaše divize

implementovala v uplynulém roce nebo

plánuje implementovat v blízké

budoucnosti?

V roce 2019 jsme úspěšně spustili náš zákaznický portál myDSV, o kterém referujeme jako o elektronické kanceláři pro naše

zákazníky. Klienti mohou z jednoho místa

vyřídit vše potřebné za pár kliků – objednat

přepravu, sledovat svoji zásilku, vytisknout

štítky, vygenerovat si přehledné reporty či

vyřídit případnou reklamaci. Další funkcionality stále vyvíjíme, aby byla elektronická

kancelář myDSV pro naše zákazníky ještě

více uživatelsky přívětivá.

Jednou z funkcionalit, která byla již v některých zemích spuštěna, ovšem v České

republice zatím ještě testována, je tzv. ETA

(z anglického Estimated of Arrival) – očekávaný čas příjezdu. V B2C byznysu běžná

záležitost, ovšem v B2B sektoru se jedná

o naprostou novinku. Uživatelé myDSV

uvidí časové okno v rozmezí 2 hodin, kdy jim

bude zásilka doručována. V případě neočekávaného zdržení se informace aktualizuje

a zákazník obdrží automatické upozornění

e-mailem nebo SMS zprávou. Věřím, že našim zákazníkům v České republice budeme

moci tuto možnost nabídnout již brzy.

Jaké jsou Vaše cíle pro rok 2021?

Není tajemstvím, že se naše mateřská společnost DSV Panalpina A/S rozhlíží po vhodném kandidátovi na další akvizici. Po úspěšném dokončení akvizice společnosti

Panalpina v roce 2020 vyvstává otázka,

která společnost by nám pomohla ještě

více posílit naši pozici jednoho z předních

poskytovatelů přepravních a logistických

služeb.

Díky dokončenému spojení společností

DSV a Panalpina a rozšíření naší přepravní

sítě jsme zvládli absorbovat menší i větší

otřesy na přepravním trhu vyvolané pandemií.

Nedávné obdržení ratingu A3 mezinárodní agenturou Moody´s odráží naši finanční

stabilitu a může posloužit jako slibná devíza pro financování další případné akvizice.

Věříme, že máme před sebou vzrušující

budoucnost.

Co dalšího byste chtěl zmínit?

Dovolím si mít jedno neskromné přání,

a to abychom pandemii všichni ve zdraví

překlenuli a vrátili se zpět do normálního

života. Zároveň bych chtěl touto cestou

vyzdvihnout práci našich zaměstnanců

a poděkovat za to, že projevili nesmírnou

houževnatost při zvládání své práce a poskytování služeb zákazníkům i v této nelehké době.

David Hanyš

Managing Director,

DSV Solutions CZ & Contract Logistic Director, DSV Solutions SK

Nelze se nezeptat, jak hodnotíte

nepředvídatelné období pandemie

covid-19 a jeho dopady na Váš byznys?

Období pandemie může skutečně připomínat jízdu na horské dráze, ale z pohledu

našeho businessu jsme výraznější propady

nezaznamenali. Naší výhodou je, že máme

široké portfolio zákazníků, a pokud se

na jaře na měsíc zpomalil automotive, tak

zase velmi narostl e-commerce a zákazníci,

o jejichž zboží začal být najednou enormní

zájem (například technika pro telekonference, obaly na potraviny apod.) Nicméně pandemie nám přinesla nutnost řešit naprosto

zásadní navýšení ochrany našich zaměstnanců před nákazou, a tím pádem i našich

zákazníků. Našimi interními opatřeními jsme

byli vždy minimálně několik týdnů (někdy

i měsíců) před vládními nařízeními, ať už se

jedná o roušky, respirátory, oddělené jídelny,

nebo nově 100% testování všech pracovníků. Až to mohlo někdy vypadat, že to trochu

přeháníme. Ale jsem přesvědčen, že to jsou

ty nejlepší investice, které jsme loni a na začátku letošního roku udělali.

Co děláte pro to, abyste byli ještě více

nápomocni svým zákazníkům v této

nelehké době?

Pro nás je klíčové, aby se na nás mohli naši zákazníci plně spolehnout. Tedy tak, že současná

pandemická situace nijak neohrozí tok jejich

52 ǀ POSITIV 1/2021

zboží (jak od dodavatelů, tak k zákazníkům),

který je realizován DSV Solutions. Proto maximálně chráníme naše zaměstnance, aby náš

servis nebyl nijak ohrožen.

Na jaře se nám také díky našim businessovým kontaktům podařilo hned na začátku

pandemie dovézt tisíce kusů respirátorů

typu FFP2, a to v době, kdy v ČR nebyly

vůbec dostupné. Všichni používali látkové, včetně nás. Zaměstnancům, ale i našim

zákazníkům jsme pak zdarma rozdali tyto

respirátory, aby je využili zejména pro své

starší rodinné příslušníky, protože tyto respirátory znamenaly výrazně silnější ochranu

než látkové roušky.

A musím říct, že odezva od zákazníků, kteří

tuto naši pomoc využili, byla nesmírně vřelá

a srdečná.

Jaká vylepšení/inovace Vaše divize

implementovala v uplynulém roce nebo

plánuje implementovat v blízké

budoucnosti?

Slovo inovace je v našem odvětví skloňováno

velmi často. DSV provozuje tzv. Innovation

HUB, kde testujeme různé technologie pro

reálné využití v našich provozech. 3D tisku se

věnujeme velmi aktivně již poměrně dlouho,

využívání AGV (Automated Guided Vehicle),

pokračující robotizace a automatizace operací lze již k dnešnímu dni nazvat v mnoha

provozech standardem, pokud ne přímo

nutností. Ale máme již i reálné aplikace využití dronů, dělají například inventuru zboží (létají po skladu a skenují palety) nebo i pilotní

doručování zásilky DSV dronem (B2B). Také

tzv. „zelené“ cíle v oblasti dlouhodobé udržitelnosti, které se DSV zavázalo splnit do

roku 2030, jsou velmi ambiciózní. Myslím, že

tyto hodnoty budou pro zákazníky čím dále

tím více důležité. A my tomu jdeme naproti.

Jaké jsou Vaše cíle pro rok 2021?

Ptáte-li se dnes, tedy v první polovině března 2021, pak krátkodobým cílem je hlavně

vydržet s maximální a nadstandardní ochranou našich zaměstnanců, dávno již všechny testujeme a respirátory byly též povinné

před vládním nařízením. Na přelomu roku

jsme výrazně posílili naše obchodní oddělení, a protože již nyní máme naše sklady

plné, tak je jasné, že naplánovaný velmi

silný meziroční růst výkonů a výnosů je

naším klíčovým lokálním cílem pro 2021.

Vyhrát výběrové řízení u zákazníka je jedna věc, nicméně důležitá součást tohoto

cíle je i perfektně řízený a úspěšně zakončený celý proces implementace a přestěhování zákazníka k nám do DSV. I proto

jsme k naplnění cíle významně posílili náš

lokální projektový a solutions-design team.

Děkujeme Vám za rozhovor.