INVESTOŘI V MSK
Jaká vylepšení/inovace Vaše divize
implementovala v uplynulém roce nebo
plánuje implementovat v blízké
budoucnosti?
V roce 2019 jsme úspěšně spustili náš zákaznický portál myDSV, o kterém referujeme jako o elektronické kanceláři pro naše
zákazníky. Klienti mohou z jednoho místa
vyřídit vše potřebné za pár kliků – objednat
přepravu, sledovat svoji zásilku, vytisknout
štítky, vygenerovat si přehledné reporty či
vyřídit případnou reklamaci. Další funkcionality stále vyvíjíme, aby byla elektronická
kancelář myDSV pro naše zákazníky ještě
více uživatelsky přívětivá.
Jednou z funkcionalit, která byla již v některých zemích spuštěna, ovšem v České
republice zatím ještě testována, je tzv. ETA
(z anglického Estimated of Arrival) – očekávaný čas příjezdu. V B2C byznysu běžná
záležitost, ovšem v B2B sektoru se jedná
o naprostou novinku. Uživatelé myDSV
uvidí časové okno v rozmezí 2 hodin, kdy jim
bude zásilka doručována. V případě neočekávaného zdržení se informace aktualizuje
a zákazník obdrží automatické upozornění
e-mailem nebo SMS zprávou. Věřím, že našim zákazníkům v České republice budeme
moci tuto možnost nabídnout již brzy.
Jaké jsou Vaše cíle pro rok 2021?
Není tajemstvím, že se naše mateřská společnost DSV Panalpina A/S rozhlíží po vhodném kandidátovi na další akvizici. Po úspěšném dokončení akvizice společnosti
Panalpina v roce 2020 vyvstává otázka,
která společnost by nám pomohla ještě
více posílit naši pozici jednoho z předních
poskytovatelů přepravních a logistických
služeb.
Díky dokončenému spojení společností
DSV a Panalpina a rozšíření naší přepravní
sítě jsme zvládli absorbovat menší i větší
otřesy na přepravním trhu vyvolané pandemií.
Nedávné obdržení ratingu A3 mezinárodní agenturou Moody´s odráží naši finanční
stabilitu a může posloužit jako slibná devíza pro financování další případné akvizice.
Věříme, že máme před sebou vzrušující
budoucnost.
Co dalšího byste chtěl zmínit?
Dovolím si mít jedno neskromné přání,
a to abychom pandemii všichni ve zdraví
překlenuli a vrátili se zpět do normálního
života. Zároveň bych chtěl touto cestou
vyzdvihnout práci našich zaměstnanců
a poděkovat za to, že projevili nesmírnou
houževnatost při zvládání své práce a poskytování služeb zákazníkům i v této nelehké době.
David Hanyš
Managing Director,
DSV Solutions CZ & Contract Logistic Director, DSV Solutions SK
Nelze se nezeptat, jak hodnotíte
nepředvídatelné období pandemie
covid-19 a jeho dopady na Váš byznys?
Období pandemie může skutečně připomínat jízdu na horské dráze, ale z pohledu
našeho businessu jsme výraznější propady
nezaznamenali. Naší výhodou je, že máme
široké portfolio zákazníků, a pokud se
na jaře na měsíc zpomalil automotive, tak
zase velmi narostl e-commerce a zákazníci,
o jejichž zboží začal být najednou enormní
zájem (například technika pro telekonference, obaly na potraviny apod.) Nicméně pandemie nám přinesla nutnost řešit naprosto
zásadní navýšení ochrany našich zaměstnanců před nákazou, a tím pádem i našich
zákazníků. Našimi interními opatřeními jsme
byli vždy minimálně několik týdnů (někdy
i měsíců) před vládními nařízeními, ať už se
jedná o roušky, respirátory, oddělené jídelny,
nebo nově 100% testování všech pracovníků. Až to mohlo někdy vypadat, že to trochu
přeháníme. Ale jsem přesvědčen, že to jsou
ty nejlepší investice, které jsme loni a na začátku letošního roku udělali.
Co děláte pro to, abyste byli ještě více
nápomocni svým zákazníkům v této
nelehké době?
Pro nás je klíčové, aby se na nás mohli naši zákazníci plně spolehnout. Tedy tak, že současná
pandemická situace nijak neohrozí tok jejich
52 ǀ POSITIV 1/2021
zboží (jak od dodavatelů, tak k zákazníkům),
který je realizován DSV Solutions. Proto maximálně chráníme naše zaměstnance, aby náš
servis nebyl nijak ohrožen.
Na jaře se nám také díky našim businessovým kontaktům podařilo hned na začátku
pandemie dovézt tisíce kusů respirátorů
typu FFP2, a to v době, kdy v ČR nebyly
vůbec dostupné. Všichni používali látkové, včetně nás. Zaměstnancům, ale i našim
zákazníkům jsme pak zdarma rozdali tyto
respirátory, aby je využili zejména pro své
starší rodinné příslušníky, protože tyto respirátory znamenaly výrazně silnější ochranu
než látkové roušky.
A musím říct, že odezva od zákazníků, kteří
tuto naši pomoc využili, byla nesmírně vřelá
a srdečná.
Jaká vylepšení/inovace Vaše divize
implementovala v uplynulém roce nebo
plánuje implementovat v blízké
budoucnosti?
Slovo inovace je v našem odvětví skloňováno
velmi často. DSV provozuje tzv. Innovation
HUB, kde testujeme různé technologie pro
reálné využití v našich provozech. 3D tisku se
věnujeme velmi aktivně již poměrně dlouho,
využívání AGV (Automated Guided Vehicle),
pokračující robotizace a automatizace operací lze již k dnešnímu dni nazvat v mnoha
provozech standardem, pokud ne přímo
nutností. Ale máme již i reálné aplikace využití dronů, dělají například inventuru zboží (létají po skladu a skenují palety) nebo i pilotní
doručování zásilky DSV dronem (B2B). Také
tzv. „zelené“ cíle v oblasti dlouhodobé udržitelnosti, které se DSV zavázalo splnit do
roku 2030, jsou velmi ambiciózní. Myslím, že
tyto hodnoty budou pro zákazníky čím dále
tím více důležité. A my tomu jdeme naproti.
Jaké jsou Vaše cíle pro rok 2021?
Ptáte-li se dnes, tedy v první polovině března 2021, pak krátkodobým cílem je hlavně
vydržet s maximální a nadstandardní ochranou našich zaměstnanců, dávno již všechny testujeme a respirátory byly též povinné
před vládním nařízením. Na přelomu roku
jsme výrazně posílili naše obchodní oddělení, a protože již nyní máme naše sklady
plné, tak je jasné, že naplánovaný velmi
silný meziroční růst výkonů a výnosů je
naším klíčovým lokálním cílem pro 2021.
Vyhrát výběrové řízení u zákazníka je jedna věc, nicméně důležitá součást tohoto
cíle je i perfektně řízený a úspěšně zakončený celý proces implementace a přestěhování zákazníka k nám do DSV. I proto
jsme k naplnění cíle významně posílili náš
lokální projektový a solutions-design team.
Děkujeme Vám za rozhovor.