BUSINESS INTERVIEW
V bytech Heimstaden žije okolo
80 tisíc obyvatel Moravskoslezského
kraje. Uvědomujete si i určitou
společenskou odpovědnost?
Přestože prioritním cílem naší společnosti je udržovat své nemovitostní portfolio
v dobrém stavu, v souladu s veškerými právními předpisy, dále je renovovat
a zkvalitňovat, vyvíjíme i řadu jiných aktivit, kterými jsme prospěšní i mnohem širší
komunitě občanů našeho regionu. Dlouhodobý projekt „S námi domů“ například
zabezpečuje osamostatňujícím se mladým
lidem z dětských domovů a pěstounských
rodin jejich jednodušší start poskytováním
zvýhodněných podmínek bydlení a zajištěním sociální doprovodné služby. Máme
programy pro nejrůznější skupiny klientů,
jsme jedním z největších poskytovatelů
nájemního bydlení pro sociálně potřebné,
spolupracujeme s dvacítkou neziskových
organizací, patříme mezi hlavní partnery
úklidové akce „Čisté Beskydy“ atd. Tyto aktivity nezůstaly bez odezvy, byly oceněny
2. místem v Ceně hejtmana kraje za společenskou odpovědnost.
Ve Švédsku a vůbec v zemích na severu
Evropy věnují velkou péči seniorům.
Heimstaden jde v tomto směru již řadu
let příkladem…
Mezi klíčové služby poskytované společností Heimstaden patří především Senior
asistent určený převážně seniorům a osobám se zdravotním omezením, které již
nemají dostatek sil či možnost zajistit si své
osobní potřeby. S velmi příznivým ohlasem se setkala i Komunitní centra Archa
v Ostravě-Porubě a Karviné a také Multigenerační centrum Lučina v Havířově, velký
úspěch sklidil i projekt „Haló, nejste sami!“
zacílený na telefonickou pomoc studentů
seniorům v době pandemie. V Havířově
jsme pak začali rekonstruovat první dva
domy na bezbariérové malometrážní byty
pro seniory se službami, které senioři potřebují. Demografické křivky ukazují, že
o služby tohoto typu zájem bude, na trhu
však dostatek podobných produktů není.
Pojmy péče – odvaha – otevřenost jsou
klíčovými hodnotami firmy. Jak je budete
rozvíjet do budoucna?
Heimstaden má kromě vysoké úrovně
správy a péče o stávající byty rovněž vizi
dalšího rozvoje portfolia a budoucích
investic. Letos máme v plánu směrovat
do oprav a investic o čtvrtinu více financí než vloni, tedy celkově přes 1,5 miliardy korun. Tyto prostředky budou použity
například na zateplení, půdní vestavby,
modernizaci lokalit V zahrádkách v Ostravě-Kunčičkách, Ostravě-Michálkovicích
nebo Havířově-Šumbarku. Náš letošní investiční plán se celkově dotkne více než
300 vchodů a přes pěti tisíc domácností.
Během tohoto roku zároveň dokončíme
strategii pro kolonie rodinných domků,
kterých vlastníme okolo tisíce a většinu
z nich chceme revitalizovat. Významným
krokem ve zvýšení důrazu na ochranu životního prostředí bude navýšení investic
do zateplení domů o 50 % a urychlení celého procesu. V horizontu pěti až sedmi
let hodláme zcela omezit vytápění uhlím
a výrazně tak snížit emise CO2, našim klientům chceme poskytovat nadále atraktivní a moderní bydlení a zároveň chránit
přírodu kolem nás. Prostřednictvím svých
sponzorských aktivit budeme v rámci možností pokračovat ve snaze o zlepšování
image a konkurenceschopnosti Moravskoslezského kraje. Přejeme si, aby zde jeho
obyvatelé žili rádi a rádi se do něj vraceli.
Jste moravskoslezský patriot. Na které
místo v regionu byste vzal zahraniční
návštěvu a co byste jim doporučil k jídlu?
Určitě bych je pozval na hory, a to buď
do mých oblíbených Beskyd, třeba na Lysou horu či Radhošť, nebo do Jeseníků.
Tam bychom si mohli dát tradiční guláš,
svíčkovou nebo knedlíky s borůvkami.
V Ostravě bych jim ukázal Dolní oblast
Vítkovic, aby se blíže seznámili s historií
našeho kraje.
Děkujeme Vám za rozhovor.
POSITIV 1/2021 ǀ 11