BUSINESS INTERVIEW

V bytech Heimstaden žije okolo

80 tisíc obyvatel Moravskoslezského

kraje. Uvědomujete si i určitou

společenskou odpovědnost?

Přestože prioritním cílem naší společnosti je udržovat své nemovitostní portfolio

v dobrém stavu, v souladu s veškerými právními předpisy, dále je renovovat

a zkvalitňovat, vyvíjíme i řadu jiných aktivit, kterými jsme prospěšní i mnohem širší

komunitě občanů našeho regionu. Dlouhodobý projekt „S námi domů“ například

zabezpečuje osamostatňujícím se mladým

lidem z dětských domovů a pěstounských

rodin jejich jednodušší start poskytováním

zvýhodněných podmínek bydlení a zajištěním sociální doprovodné služby. Máme

programy pro nejrůznější skupiny klientů,

jsme jedním z největších poskytovatelů

nájemního bydlení pro sociálně potřebné,

spolupracujeme s dvacítkou neziskových

organizací, patříme mezi hlavní partnery

úklidové akce „Čisté Beskydy“ atd. Tyto aktivity nezůstaly bez odezvy, byly oceněny

2. místem v Ceně hejtmana kraje za společenskou odpovědnost.

Ve Švédsku a vůbec v zemích na severu

Evropy věnují velkou péči seniorům.

Heimstaden jde v tomto směru již řadu

let příkladem…

Mezi klíčové služby poskytované společností Heimstaden patří především Senior

asistent určený převážně seniorům a osobám se zdravotním omezením, které již

nemají dostatek sil či možnost zajistit si své

osobní potřeby. S velmi příznivým ohlasem se setkala i Komunitní centra Archa

v Ostravě-Porubě a Karviné a také Multigenerační centrum Lučina v Havířově, velký

úspěch sklidil i projekt „Haló, nejste sami!“

zacílený na telefonickou pomoc studentů

seniorům v době pandemie. V Havířově

jsme pak začali rekonstruovat první dva

domy na bezbariérové malometrážní byty

pro seniory se službami, které senioři potřebují. Demografické křivky ukazují, že

o služby tohoto typu zájem bude, na trhu

však dostatek podobných produktů není.

Pojmy péče – odvaha – otevřenost jsou

klíčovými hodnotami firmy. Jak je budete

rozvíjet do budoucna?

Heimstaden má kromě vysoké úrovně

správy a péče o stávající byty rovněž vizi

dalšího rozvoje portfolia a budoucích

investic. Letos máme v plánu směrovat

do oprav a investic o čtvrtinu více financí než vloni, tedy celkově přes 1,5 miliardy korun. Tyto prostředky budou použity

například na zateplení, půdní vestavby,

modernizaci lokalit V zahrádkách v Ostravě-Kunčičkách, Ostravě-Michálkovicích

nebo Havířově-Šumbarku. Náš letošní investiční plán se celkově dotkne více než

300 vchodů a přes pěti tisíc domácností.

Během tohoto roku zároveň dokončíme

strategii pro kolonie rodinných domků,

kterých vlastníme okolo tisíce a většinu

z nich chceme revitalizovat. Významným

krokem ve zvýšení důrazu na ochranu životního prostředí bude navýšení investic

do zateplení domů o 50 % a urychlení celého procesu. V horizontu pěti až sedmi

let hodláme zcela omezit vytápění uhlím

a výrazně tak snížit emise CO2, našim klientům chceme poskytovat nadále atraktivní a moderní bydlení a zároveň chránit

přírodu kolem nás. Prostřednictvím svých

sponzorských aktivit budeme v rámci možností pokračovat ve snaze o zlepšování

image a konkurenceschopnosti Moravskoslezského kraje. Přejeme si, aby zde jeho

obyvatelé žili rádi a rádi se do něj vraceli.

Jste moravskoslezský patriot. Na které

místo v regionu byste vzal zahraniční

návštěvu a co byste jim doporučil k jídlu?

Určitě bych je pozval na hory, a to buď

do mých oblíbených Beskyd, třeba na Lysou horu či Radhošť, nebo do Jeseníků.

Tam bychom si mohli dát tradiční guláš,

svíčkovou nebo knedlíky s borůvkami.

V Ostravě bych jim ukázal Dolní oblast

Vítkovic, aby se blíže seznámili s historií

našeho kraje.

Děkujeme Vám za rozhovor.

POSITIV 1/2021 ǀ 11