BUSINESS

Headhunter

dobře ví,

koho hledá

Kateřina Tůmová, vystudovala

vysokou školu humanitních

studií. Poté se téměř dvacet

let věnovala práci v  segmentu

korporátních firem a  v  roce

2012 se rozhodla věnovat

rozvoji vlastního podnikání,

což ji přivedlo až k  práci

headhuntera. Při vyhledávání

kandidátů na  pozice středního

a  vrcholového managementu

využívá

široké

spektrum

kontaktů z  různých oblastí

podnikání, a  to jak v  České

republice, tak i v zahraničí.

Jste headhunter, nebo-li „lovec hlav“, jak

se obecně vžilo. Co tato práce obnáší?

Naší prací je hledání a propojování kandidátů se zaměstnavateli formou přímého

oslovení na základě kontaktu, doporučení

atd. Je to zajímavá práce, při které potkáváte spoustu zajímavých lidí a firem. Je to

práce, kde jste částečně psychologem, obchodníkem a personalistou. V neposlední

řadě si díky tomuto oboru rozšiřujete i síť

kontaktů.

Pracujeme jak se seniorními manažery,

kteří práci hledají, tak i s těmi, kteří naopak po žádné změně netouží. Nicméně

zvědavost je většinou přemůže a mnohdy

zjistí, že nabízená práce jim může změnit

budoucnost. Vzhledem k tomu, že i na straně zadavatelů, kteří poptávku na trh dávají,

může v průběhu hledání kandidáta dojít

k různým změnám. Dává to naší činnosti

i jistou dávku adrenalinu.

Řešíme také rozvojové a vzdělávací aktivity,

nebo personální audity společností.

32 ǀ POSITIV 4/2019

Kateřina Tůmová

Jaké společnosti si Vás nejčastěji najímají?

Jsou to zaměstnavatelé lokálního, ale i mezinárodního charakteru. Běžně se nám stává,

že hledáme kandidáty pro pobočku našeho

klienta na Filipínách a ve stejnou chvíli například manažera do Ostravy. Každá zakázka si žádá specifický přístup, ale stejně tak

i vysokou míru flexibility. Pracujeme-li pro

zahraniční pobočku klienta, řešíme mj. výrazný časový posun pro rozhovor s daným

kandidátem.

Jak dlouho trvá najít specialistu nebo

manažera?

Doba se změnila. Lidé dnes hledají mimo

stabilitu práce také prostředí, kolegy

a nadřízené, kteří jim budou svým naturelem vyhovovat. Neřeknu také nic nového,

že pro mnoho lidí je čím dál tím více důležitější vyváženost pracovního a osobního

života. To mnohdy rozhoduje o tom, zda

bude daný jedinec ochoten přejít k jinému zaměstnavateli. Lidé si více než dříve

uvědomují hodnotu svého života a chtějí,

aby byl po všech stránkách plnohodnotný.

Jak vlastně vypadá typický manažer, kterého „lovíte“?

Obrazně řečeno typ lidí, které vyhledáváme, má vcelku specifickou DNA. Jde

o manažery, kteří mají dlouhodobé zkušenosti v oblastech, ve kterých působí,

mnohdy i s mezinárodním přesahem, zároveň mají schopnosti předat své zkušenosti ze zahraničí ostatním.

Když tedy firma hledá nového obchodního, finančního nebo dokonce generálního ředitele, může se na vás obrátit?

Ano, jistě. Zpravidla firmám pomáháme

s budování nového manažerského týmu

nebo jeho doplněním. Stejně tak v případě seniorních specialistů, kteří nevedou

týmy, ale jejich přítomnost ve firmě je nezbytná.