BUSINESS
Headhunter
dobře ví,
koho hledá
Kateřina Tůmová, vystudovala
vysokou školu humanitních
studií. Poté se téměř dvacet
let věnovala práci v segmentu
korporátních firem a v roce
2012 se rozhodla věnovat
rozvoji vlastního podnikání,
což ji přivedlo až k práci
headhuntera. Při vyhledávání
kandidátů na pozice středního
a vrcholového managementu
využívá
široké
spektrum
kontaktů z různých oblastí
podnikání, a to jak v České
republice, tak i v zahraničí.
Jste headhunter, nebo-li „lovec hlav“, jak
se obecně vžilo. Co tato práce obnáší?
Naší prací je hledání a propojování kandidátů se zaměstnavateli formou přímého
oslovení na základě kontaktu, doporučení
atd. Je to zajímavá práce, při které potkáváte spoustu zajímavých lidí a firem. Je to
práce, kde jste částečně psychologem, obchodníkem a personalistou. V neposlední
řadě si díky tomuto oboru rozšiřujete i síť
kontaktů.
Pracujeme jak se seniorními manažery,
kteří práci hledají, tak i s těmi, kteří naopak po žádné změně netouží. Nicméně
zvědavost je většinou přemůže a mnohdy
zjistí, že nabízená práce jim může změnit
budoucnost. Vzhledem k tomu, že i na straně zadavatelů, kteří poptávku na trh dávají,
může v průběhu hledání kandidáta dojít
k různým změnám. Dává to naší činnosti
i jistou dávku adrenalinu.
Řešíme také rozvojové a vzdělávací aktivity,
nebo personální audity společností.
32 ǀ POSITIV 4/2019
Kateřina Tůmová
Jaké společnosti si Vás nejčastěji najímají?
Jsou to zaměstnavatelé lokálního, ale i mezinárodního charakteru. Běžně se nám stává,
že hledáme kandidáty pro pobočku našeho
klienta na Filipínách a ve stejnou chvíli například manažera do Ostravy. Každá zakázka si žádá specifický přístup, ale stejně tak
i vysokou míru flexibility. Pracujeme-li pro
zahraniční pobočku klienta, řešíme mj. výrazný časový posun pro rozhovor s daným
kandidátem.
Jak dlouho trvá najít specialistu nebo
manažera?
Doba se změnila. Lidé dnes hledají mimo
stabilitu práce také prostředí, kolegy
a nadřízené, kteří jim budou svým naturelem vyhovovat. Neřeknu také nic nového,
že pro mnoho lidí je čím dál tím více důležitější vyváženost pracovního a osobního
života. To mnohdy rozhoduje o tom, zda
bude daný jedinec ochoten přejít k jinému zaměstnavateli. Lidé si více než dříve
uvědomují hodnotu svého života a chtějí,
aby byl po všech stránkách plnohodnotný.
Jak vlastně vypadá typický manažer, kterého „lovíte“?
Obrazně řečeno typ lidí, které vyhledáváme, má vcelku specifickou DNA. Jde
o manažery, kteří mají dlouhodobé zkušenosti v oblastech, ve kterých působí,
mnohdy i s mezinárodním přesahem, zároveň mají schopnosti předat své zkušenosti ze zahraničí ostatním.
Když tedy firma hledá nového obchodního, finančního nebo dokonce generálního ředitele, může se na vás obrátit?
Ano, jistě. Zpravidla firmám pomáháme
s budování nového manažerského týmu
nebo jeho doplněním. Stejně tak v případě seniorních specialistů, kteří nevedou
týmy, ale jejich přítomnost ve firmě je nezbytná.